onsdag, februari 08, 2023

Onsdagsmix från vården


Hemkommen från dagens akupunktur och det ganska så tidigt, eftersom jag ska iväg igen idag och ända till KSS i Skövde, för en bentäthetsmätning (osteoporosröntgen), blodproverna är gjorda och godkända sedan tidigare.

Det känns som att akupunktur kan vara en lösning för min smärta på sikt. Det går upp och ner men ändock visst framåt. Tacksam. Har intagit min frukost och vilat en stund, för dagens nålar var lite obehagliga. Ungefär som att ligga på spikmattan.

Besöket på Syncentralen i måndags var positivt. Vi började med att prova ut nya glasögon hos deras optiker. Flera lösningar finns framöver och det känns lite hoppfullt.

Ljus och kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Hoppas dagens besök går bra! Och att du blir bättre och bättre från din smärta! Kram Susjos

    SvaraRadera
  2. Så skönt att akupunkturen verkar ha en god effekt och att det går på rätt håll. Glädjande också med ett bra besök på syncentralen.

    Önskar en fin onsdag nu och lycka till men kommande undersökningar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till med bentäthetsmätningen! Det är några år sedan jag gjorde den och jag tror inte att de kostar på mig en till. Nu har läkaren vi haft gått i pension och osteoporosmottagningen är stängd. De struntar i oss kärringar här på Gotland!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Är ju intresserad av att prova akupunktur, ska ta det vid nästa läkarbesök har jag tänkt.
    Fint att allt verkar ordna sig för framtiden.

    Stor kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Positivt besked ❤️
    Bra Du får all hjälp Du behöver och har rätt till… att bli undanskuffad och bortglömd är inget alternativ men i dagsläget är det sånt som händer.
    Ha en så bra onsdag Du nu kan, kram åsa

    SvaraRadera
  6. Fint att du har fått hjälp och lite lindring.
    Hoppas att allt med mätningen går bra.
    Jag har aldrig fått akupunktur, men har hört att många kan bli hjälpta och det gäller olika smärtåkommor.
    Bra att det finns lösningar vad det gäller ögonen också, viktigt.
    Sköt om dig och kram från Wiolettan

    SvaraRadera
  7. Det rör på sig och du verkar vara sysselsatt hela dagarna. Visserligen med besök inom vården, men ändå. Även läkarbesök med mera kan ju vara ganska så omväxlande när man är aningen handikappad som du är just nu.
    Till sommaren har allt ordnat sig ska du se:-)

    SvaraRadera
  8. Så skönt att det verkar hoppfullt med akupunkturen även om det tar tid. Och bra att det händer en del även på ögonfronten .
    Fick droppet mot benskörhet i måndags men då var ju prover och röntgen klart ett bra tag innan.
    Hoppas det gick bra för dig idag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Akupunktur kanske skulle vara nåt för mig också!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  10. Tack för hälsningen på min blogg. Hoppas allt är bra med dig. Kram

    SvaraRadera
  11. Hört gott om akupunktur, så hoppas verkligen det hjälper dig trots att du fortfarande verkar ha många problem där.

    SvaraRadera