fredag, februari 10, 2023

Trevlig helg 💚

Ett litet nÀtt fredagsinlÀgg denna sömniga dag (minst lika sömnig som igÄr)!

HemtjĂ€nsten vĂ€ckte mig vĂ€ldigt tidigt för min fredagsdusch innan jag  skulle Ă„ka ivĂ€g till akupunkturen igen.
HÀr satt jag sedan vid frukostbordet och blÀndades av reflexerna av den skarpa morgonsolen.

Vinden var iskall fast det var plusgrader, detta kÀnde jag nÀr jag skulle ivÀg med taxin. HÀr Àr min utsikt frÄn ena vardagsrumsfönstret, sjöutsikt vintertid.

Det blev sju nĂ„lar idag. De gör nytta och efterĂ„t blir jag bĂ„de törstig och dĂ„sig. Ett par timmars sovande pĂ„ soffan, sĂ„ Ă€r jag redo för matlagning och TV. Och smĂ€rtan finns dĂ€r sĂ„klart, den lever jag med Ă€n. 

Trevlig kvĂ€ll med ljus och kĂ€rlek 🙏

14 kommentarer:

  1. LÄter ju som om akupunktur funkar pÄ Dig, att Du blir trött/sömnig förstÄr jag men undrar varför törstig?
    Jag hoppas Du fĂ„r en skön helg đŸ€— kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men man ska dricka.mer vatten vid massage och behandlingar, man pÄverkas.

      Radera
  2. SÄ skönt att akupunkturen har en viss effekt för din del och att du blir trött förstÄr jag.

    Önskar en fin lördagskvĂ€ll nu!

    Kram

    SvaraRadera
  3. LÀcker bild med solen som lyser upp grannhuset:-) JodÄ, det blÄste/stormade rejÀlt bÄde igÄr natt och idag. Inte ens grejerna pÄ min balkong stod stilla om man sÀger sÄ. Första gÄngen nÄgonsin att en av mina LED-lampor och stoldynorna blÄste ivÀg.

    Skönt att akupunkturen verkar göra nytta. Visste inte att man blir törstig och dÄsig av behandlingen, men huvudsaken Àr ju att behandlingen gör nytta.

    SmÀrtan borde dock sÄ smÄningom ge med sig. Ingreppet var ju stort, mycket stort, men drygt tvÄ mÄnader efter olyckan sÄ borde du smÀrtorna Ätminstone blivit lindrigare.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Akupunktur kan sÀkert vara bra. Toppen att du kan kÀnna positiv verkan av den. God helg! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  5. SÄ skönt att akupunkturen verkar fungera, Àven om den inte gör dig helt smÀrtfri, men det kanske kommer.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. En vacker morgon. Men lite kÀmpigt att behöva upp sÄ tidigt.
    Skönt att akupunkturen hjÀlper men jag förstÄr att du fortfarande har svÄr smÀrta. KÀnns knepigt att det tar sÄn tid för dig med smÀrtan. Och att ha ont tÀr ju pÄ hela dig.
    Varm kram

    SvaraRadera
  7. TÀnk sÄ bra det kan vara med nÄlstick ibland. I all synnerhet om det Àr nÄgon som vet var nÄlarna ska vara. Lycka till Gerd!

    SvaraRadera
  8. Önskar detsamma! Har "pĂ„ skoj" fĂ„tt testa akupunktur, av sonen, han Ă€r sjukgymnast, hjĂ€lpte frun lite pĂ„ förlossningen, har ju inte ont, men jag reagerade att syreupptagning ökade, jag blev pigg!

    SvaraRadera
  9. TrÄkigt att höra att smÀrtan finns kvar.
    Hör av mig inom kort.
    Hoppas du fÄr en fin helg!

    SvaraRadera
  10. LillaSyster2023-02-11 14:37

    SĂ„ bra att du svarar positivt pĂ„ behandlingen. Ha en bra eftermiddag ♡

    SvaraRadera
  11. HÀrligt att det fungerar med akupunkturen, ska nog ta och prova det dÀr.
    Synd att smÀrtorna Àr kvar dock, hoppas de ger med sig sÄ smÄningom.

    Ha en fin kvÀll.

    SvaraRadera
  12. SÄ skönt att akupunktur hjÀlper för din smÀrta sÄ att du fÄr lite lindring. Hoppas att den snart helt ska försvinna.
    SÄ nÀra du har till sjön. FörstÄr att löven döljer den sommartid.
    TÀnker pÄ dig Gerd.
    Hoppas att du fÄr ha en lugn helg.
    Varma kramar frÄn Wiolettan.

    SvaraRadera
  13. Lite blÄ himmel och sol hade vi ocksÄ igÄr - hÀrligt nÀr det blir ljusare igen!

    SvaraRadera