torsdag, februari 16, 2023

Sjätte gången...

...som jag är på väg till akupunktur, väntar på taxi.

Åh, visst hjälper det! Jag är inte bra på långa vägar, men jag kan se ljuset, jag kan andas lite mer. Stelarmad (inte stelbent) är jag, men har en aning mindre smärta (som finns där hela tiden utom när jag sover). Nattsömnen är bättre, jag vandrar inte runt, tack och lov.

I nästa vecka får jag en sjunde akupunktur, sedan ska det utvärderas. 

Igår handlade jag själv i mataffären för första gången sedan den 1 december! Hittills har så gulliga vänner och granne ställt upp med handling hem till mig men nu frågade den ena vännen om hon skulle hämta mig och att jag kunde plocka varor själv! 
Vilken konstig känsla!

Nej, jag går inte ut själv än så länge. Inte bara armen som krånglar utan även balansen. Och synen. Allt påverkar, det tänker man inte på. Himmel, om jag skulle trilla igen!

Nu önskar jag alla en skön torsdag!
Med pekfingervalsen på tangentbordet.

Ljus och kärlek🙏

24 kommentarer:

  1. Klart att man blir osäker på balansen. Allt från olyckan sitter kvar i huvudet. Och ramla, det vill ju ingen. Iaf inte då man är lite äldre än 30....
    Gott att du sover lite bättre! Och att akupunktur hjälper Kram och fortsatt god bättring!//Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Så skönt att akupunkturen hjälper! Hoppas att du snart får uppleva ett smärtfritt liv.
    Var rädd om dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack det önskar jag verkligen 🤗

      Radera
  3. Det är ju som att bli lite pånyttfödd det där eller hur? Givetvis måste det kännas märkligt att åter börja "leva" mera som tidigare. Du fick sannerligen en lång vandring att vandra nu men skönt att se att det ljusnar längs vägen mot målet.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så skönt att akupunkturen faktiskt hjälper dig.
    Det är inte konstigt att balansen känns osäker. Efter min mamma hade trillat så hade hon tyvärr hela tiden kvar en liten rädsla för att falla igen. Hon ville inte uppleva samma sak igen vilket vi mer än väl förstod.
    Trevligt att få handla själv men i sällskap. Lite av en mjukstart.

    Önskar en fin onsdagseftermiddag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min olycka blev en hel del annorluna än normalt pga min skolios. Sp fint att din mamma ändå mådde såpass bra❤️

      Radera
  5. Nej, jag önskar en fin torsdag i stället :D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att Du känner en förbättring och att Du nu kan sova och slipper vandra runt som den osaliga anden 😅
    Att få börja eller rättare sagt kunna återvända till det normala lär inte ske i en handvändning, Du får ta det pö om pö ❤️
    Snälla vänner och goda grannar är guld värd när olyckan är framme.
    Ikväll är det ”vårt” program 😄
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra du påminde om vårt program 😂 hade kanal 4 på nu. SÅ tacksam över alla fina goa vänner både IRL och vloggisar🥰

      Radera
    2. Vad tyckte Du om kvällens Gör om mig? Hon blev ju helt eljest 👍 /åsa

      Radera
  7. Fint att det går åt rätt håll, sakta men säkert! Kämpa på kära du!
    Varm kram från Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och man måste ju ha verktygen också💚

      Radera
  8. Det går framåt, om än inte lika snabbt som du kanske önskar dig. Så trevligt att du har så många personer som ställer upp för dig. Idén att "få ut dig" och in på livsmedelsaffären är strålande. Ett steg i rätt riktning. Å att du nu kan sova igen under nätterna är ju guld värt!
    Nu är ju din vänstra arm fortfarande "ur funktion" antar jag, men jag skulle nog fundera på olika hjälpmedel som underlättar även ang. balansen och synen. En krycka som du kan använda för att hålla balansen, rollator funkar ju inte än, då du behöver två händer för den. Gåstavar eller just nu en stav är också en idé. Ja, och vad sägs om en permobil för inomhus- och utomhusbruk.
    Det finns hjälpmedel och jag hoppas att du kommer att nyttja ett eller fler så att du kan vara aktiv igen. Så som du alltid varit. KRAM!

    SvaraRadera
  9. Härligt att behandlingarna hjälper. Bra att du sover bättre. Du kommer att bli bättre bättre ju längre tiden går. Du kommer att kunna göra mer och mer saker . Kryapådig kramar

    SvaraRadera
  10. Förstår att det är lång väg kvar. Men fint att det finns lite ljuspunkter. Verkar som om akupunkturen hjälper bra och skönt att du kan sova bättre.
    Likaså är det väldigt värdefullt med vänner sm nu tar dig med till affären så du själv kan se vad du handlar och även komma ut lite med hjälp.
    Önskar dig fortsatt god bättring.
    Varm kram

    SvaraRadera
  11. LillaSyster2023-02-17 18:39

    Så bra att akupunkturen hjälper dig. Du kanske ska ha en rollator så att du har något att hålla dig i tills du blir bättre ? Skönt att ändå kunna handla själv och göra sina vardagssysslor. Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Ser fram emot utvärderingen där, har ju anammat ditt tips angående det och skrivit till min läkare, får se om jag får något svar eller om jag måste gå dit.
    Så härligt att du kan sova bättre, tillönskar dig en fin helt, helst så smärtfri som möjligt.

    SvaraRadera
  13. Ramla mer vill man inte, skönt att det går framåt. Stelhet, träffar du inte sjukgymnast? Önskar fortsatt förbättring 💜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men pga den starka smärtan så blev träningen fördröjd.

      Radera
  14. Skönt att akupunkturen hjälper och att allt går åt rätt håll.
    Vad bra att du kom ut och fick handla med lite hjälp.
    Ta väl hand om dig!

    SvaraRadera