mÄndag, mars 27, 2023

Glad mĂ„ndag 😄 27 mars


Ett surrealistiskt foto frÄn Vasa pÄ lördagskvÀllen. Jag stÄr inomhus vÀnd mot balkongen och ytterst "Àlva" Lidan. Jag sjÀlv, kristallkronan inomhus speglar sig.

Enkelt, billigt och gott. Soppa eller gryta. Ingredienser torsk, morot, potatis, lök, vitlök, kapris, fiskbuljong, tomatpure' och creme fraiche. Älskar sĂ„nt och sĂ„ glad att jag kan skala grönsaker igen.

Den hÀr bilden vaknade jag till. JÀttehalkigt, sa hemtjÀnsten. TyvÀrr fick jag hÄlla mig inne men njuter ÀndÄ inomhus av det vackra vÀdret. Och glÀder mig över att ha fÄtt tillbaka tvÀtten ren och ihopvikt.

"Glad mĂ„ndag" - Ett tema, uppfunnet av BloggvĂ€nnen Carita đŸŒ»
Ljus och KĂ€rlek🙏

9 kommentarer:

  1. Kan Du sitta pÄ Din balkong?
    VĂ„rvintern bjuder pĂ„ sol och blĂ„ himmel đŸ€©
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
  2. Vilken hÀftig bild pÄ dig!
    FörstÄr att du hÄller dig inomhus med tanke pÄ vÀdret. Riskera att halka Àr verkligen ingen hit.

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
  3. Den surrealistiska bilden Àr toppen. Gillar den skarpt! Din fisksoppa Àr mums (bortsett frÄn morötterna). SÄ enkelt att göra, och den tar inte ens lÄng tid att laga.
    Å vilket underbart vĂ€der du har! HĂ€r var det snöstorm, snödrivor och fyra minusgrader. Inte en solstrĂ„le sedan förra onsdagen. Suck...

    Är glad att du Ă€r ditt gamla fina jag igen. Inte bara att du kan skala grönsaker igen, utan att du har fĂ„tt blogglusten tillbaka. Bra dĂ€r!!!

    SvaraRadera
  4. Det Àr nog inte förrÀn man rÄkar ut för nÄgot liknande det du varit ute för, som man sÀtter stort vÀrde pÄ att kunna skala grönsaker. Jag förstÄr att du saknat det.
    Ditt första foto frÄn lördagskvÀllen Àr jÀttefint!!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Gillar den surrealistiska bilden, riktigt rolig - och det var vÀl meningen med den.....
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  6. Den första bilden bilden lockade till mer titt. HÀftig. Hoppas det blev en rolig kvÀll pÄ och med Vasaordern.
    Roligt med dina framsteg och inte minst nu att du kan skala grönsaker och Àven pÄ egen hand klara annat. SÄ viktigt.
    Ja, snön nu var ju ingen hit. Har varit ute en del i snön men jag kan ju ha/mÄste ha, kryckorna som stöd och Àr ju frisk i armarna. Bra att du hÄller dig inne nÀr det Àr halt. SÄ lÀtt att halka.
    Önskar dig en fin kvĂ€ll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. HÀrlig första bild.
    Den maten lÄter god. Jag Àr ocksÄ glad att du kan skala igen, bra framsteg.
    Sol hÀr igÄr, snö i morse.
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Soppan lÄter riktigt god. Tycker vÀldigt mycket om soppa men Àter det alldeles för sÀllan.

    SvaraRadera