söndag, mars 26, 2023

Skyltsöndag 🚾 26 mars

God morgon, dĂ„ checkar vi in pĂ„ fina BPs skyltsöndag!

Nej, det Àr inget komiskt med den hÀr bilden. Den visar bara röda jÀttepaprikor. Paprika har blivit stendyrt men jag tror faktiskt att 79,90 kg hör till de billigare (Willys). Gul och röd paprika innehÄller fyra gÄnger mer C-vitamin Àn en apelsin.

Lite kul frÄn nÀtet.

Slutligen. Denna cupcake eller Törtchen följer med mig pÄ mina frukostar. Just nu har jag en speciell kÀrlek till denna handgjorda sak, en av mÄnga, som jag fick av vÀnnen Margot frÄn Tyskland.

Jag gjorde ett försök igÄr till att klÀ upp mig snyggt inför kvÀllens lyckade Vasa Orden av Amerika.

Njut nu av dagen och sommartiden!

Ljus och KĂ€rlek🙏

15 kommentarer:

  1. Snö och sommartid! Jaja!
    Stilig dam! VÀgrar köpa de dyra grönsakerna. Mycket Àr dessutom smaklöst. Morötter Àr ocksÄ grönsaker. God söndag!

    SvaraRadera
  2. Det Àr ju inte nÄdigt hur dyrt det blivit med en del förnödenheter, 80 kr för lite paprika, nÀ, fy.
    Är ocksĂ„ en fena pĂ„ att skjuta upp saker, trĂ€nat en hel det pĂ„ det. ;)

    Ha en fin söndag nu.

    SvaraRadera
  3. HÀr varnar man för att ta av vinterdÀcken, för det ska bli kallt och mera snö. Sommartid ja!
    SÄ fin du Àr!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. HÀr kostade paprikan 95 kr/kilo sÄ nej, det blev inget köp. Maten har helt enkelt blivit grÀsligt dyr och nu har finansministern lÀxat upp livsmedelsjÀttarna. FÄr se om det fÄr nÄgon effekt.

    Kan tÀnka mig att det blev en trevlig kvÀll!

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas Din kvĂ€ll blev perfekt 👌
    Röd paprika ser god ut… man Ă€ter med ögonen har jag hört 😜
    DĂ„ vi har full vinter och det under morgonen var minus 23 sĂ„ vete sjutton om jag tycker sommartid Ă€r verkligheten 😜
    Bra skyltat och jo yes hag HAR jĂ€garexamen och Ă€r bĂ€st pĂ„ att skjuta upp allt sĂ„ lĂ€nge och lite lĂ€ngre det gĂ„r 😝
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
  6. Visst Àr paprikan dyr men det finns ju fryst som Àr billigare. SÄg dÀremot hÀr pÄ torget röd paprika för 48kr/kg. Vi har ju ganska mÄnga olika butiker och torghandlare sÄ just frukt och grönt Àr ganska ok. Konkurrensen gör mycket.
    Hoppas det blev en trevlig kvÀll och du Àr sÄ fin.
    Varm kram

    SvaraRadera
  7. Man kan leva utan paprika ocksÄ, har jag tÀnkt ... gurka och tomater ocksÄ skitdyra!

    SvaraRadera
  8. Vi njuter av sommartiden sÄklart :) Snögubben sÄg lite skrÀckinjagande ut, men kanske gör det om man sjunker. Paprika och priser har jag noll koll pÄ...

    SvaraRadera
  9. Stort tack för att du skyltar och lĂ€nkar. Å skyltmixen Ă€r ju toppen:-)
    Japp, paprika Àr svindyr nuförtiden. Jag gillar paprika, men den tycker inte om mig om man sÀger sÄ. Rent allmÀnt har frukt och grönsakers priser skjutit i höjden rejÀlt. Tröstar mig med att det inte drabbar nÄgon fattig;-)
    Snön kommer tillbaka, eller rÀttare sagt den hÄller pÄ att Äterkomma i tvÄ-veckors-cyklar. Som igÄr till exempel.
    Den lilla cup cake Àr verkligen söt (trots att den Àr rosa;-) )
    JÀttekul selfie:-) Du verkar ha "slÀngt" mitellan eller...
    Hoppas du hade en toppen kvÀll igÄr:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte slÀngt slyngan, jag tar pÄ den ibland, nÀr armen blir trött.

      Radera
    2. Nu blir jag nyfiken 👀 drabbar ingen fattig? Matpriserna lĂ€r ju drabba alla och envar och de med lĂ€gst inkomst drabbas vĂ€rst.
      Funderar pĂ„ hur BP tĂ€nkte… kanske var hon ironisk?
      /Ă„sa

      Radera
  10. LillaSyster2023-03-26 18:59

    SĂ„ fin bild pĂ„ dig♡
    Grönsaker Àr galet dyrt.....tur att det snart gÄr att odling =)

    SvaraRadera
  11. Finaste skylten Àr av dig Gerd! SÄ pigg och glad du ser ut! Allt gott önskas ! <3

    SvaraRadera
  12. Paprikan Àr sÄ vacker, men faller inte mig sÄ mycket i smaken. Kanske pÄ en ostmacka, men i mat, nej tack. Visst Àr alla grönsaker galet dyra, idag gick ICA ut med att de sÀnker priserna pÄ massor av varor.....EFTER pÄsk, förstÄs. PÀrlcitatet var sÄ fyndigt! Kram

    SvaraRadera
  13. Gillar din cupcake, det vet du. Gillar min burk ocksÄ.
    Du ser sÄ hÀrligt alert ut, jÀttefin.

    SvaraRadera