fredag, mars 17, 2023

Välsignade Fredag

God morgon, god morgon! Hör alla fåglar sjunga, nej jag hör inga, men kan ibland se dem i trädtopparna. Fast det har blivit ljusare. Här är en vy från min säng igår morse klockan 07.53 och då har jag ändå svarta persienner.

Jag bestämde mig för att ta en kort promenad med dramaten. Solen sken så härligt.

Vy från en annan vinkel i mitt område.

En bukett krispiga vårtulpaner i blandade färger fick följa med hem.

Närstudie.
Jag har i veckan hunnit med ett uppföljningssamtal med Syncentralen, varit på sångövning och fått min tionde akupunktur. Några små framsteg i smärtkurvan, faktiskt.

Igår skalade jag för första gången på dryga tre månader - en potatis! Ni ser!

Detta inlägg har jag jobbat på sen igår kväll. Nu kommer snart hemtjänsten och duschar mig. Sånt är livet, när det tvärt vänder, och inget blev som förut.

Ljus och Kärlek🙏

16 kommentarer:

  1. God morgon Gerd! En bra start på dagen ... hoppas resten av fredagen också blir bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nog finns Gerd kvar där inuti trots förändringen 👍

    SvaraRadera
  3. Ja, nog kan livet vända tvärt och det vet jag efter att ha sett det på nära håll. Men tänk på att även små framsteg är framsteg fastän man skulle hoppas på att det gick snabbare.

    Önskar dig en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du är en kämpe och alltid positiv 👍 en otrolig person ❤️
    Fina bilder 🤩
    Såg Er bröllopsbild ❤️🥰
    Kram åsa

    SvaraRadera
  5. Ja, livet kan ändra sig helt på några sekunder.
    KOm nu att tänka på envän jag har som ser väldigt dåligt och hon har till sin dator fått en talsyntes. Hon kan prata inoch det hon säjer hamnar på pränt. Tänkte genast på dig. Ja, både vad gäller ögonen och din onda axel. Kanske kan detta vara ett hjälpmedel fö rdig ockås. Vet ju att regionerna har olika tankar, men kanske.
    Skönt att du dels varit ute och dels att akupunkturen verkar hjälpa dig.
    Fint med de framsteg du gör.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog upp detta med talsyntes vid mitt besök med IT-konsulten och då fick jag en pappersmanual och han visade mig också, hur jag går in på Microsoft för att använda avancerad läsare. Jag har inte gjort detta. Kanske gör det framöver, känns som om det är fullt upp nu ändå.
      Det är ju olika i olika regioner, helt klart.
      Varm kram!

      Radera
  6. För dej blev det helomvändning. Men lite back tillbaka nu?? .Så roligt att höra att du är med på körövningar igen. Tulpaner piggar också upp. Kram! Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2023-03-17 16:28

    Tulpaner i närstudie är aldrig fel ♡
    Hoppas att du får en bra fredagskväll =)

    SvaraRadera
  8. Håller med LillaSyster, förutsatt att närstudien sker med fräscha och krispiga tulpaner, som dom på bilden.
    Tycker du vaknar till en fin "utsikt" på morgnar. Och om du tycker att det är för ljust kan du ju alltid lägga dig med fönstret i ryggen.
    Du har i alla fall hunnit med mycket under veckan, så du är på rätt väg. Och som jag sa förut - i vår ålder tar det alltid längre tid att bli frisk igen. Och ditt fall var ju extraordinärt tufft. Men om några månader så är du nog helt återställd - lagom till sommaren :-)

    SvaraRadera
  9. Ja, vem vet vilken dag livet vänder. Carpe diem är ett gammalt slitet uttryck, men nog gäller det att ta vara på den fina dagarna och stunderna.
    Man börjar verkligen märka att det ljusnar mer och mer på morgnarna och det tycker jag är skönt.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Du är en kämpe som kämpar på! Fina vårbilder, inte minst på tulpanerna. Hoppas nu att akupunkturen hjälper lite i alla fall! Ha en fin helg!
    Varm Kram Susjos

    SvaraRadera
  11. Fint att läsa ditt inlägg hur dagarna blir bättre, längre promenader, sång, sol, tulpaner 💐

    SvaraRadera
  12. Du bor ju riktigt fint där, lite som våra trakter här ju.
    Fint att det går åt rätt håll, äta potatis med skal gör man ju bara på midsommarafton. ;)
    Kämpa på, ta hand om dig och ha en fin Lördag.

    SvaraRadera
  13. Fin blå himmel, härliga tulpaner, fågelkvitter! Kan det bli bättre?
    Dessa ljusare tider, en stundande vår. Lycka!

    SvaraRadera