fredag, maj 26, 2023

Fem en fredag - positivitet

God eftermiddag till en härligt solig dag med upp till 18 grader! Jag har pausat sociala medier några dagar den här veckan för att jag har gjort annat. Det där annat berättar jag om i morgon.

Idag tar jag helt kort itu med veckans "Fem en fredag med ElisaMatilda, som är positivitet.
  1. Vad är en bra sak med den här veckan? Att veckan har varit rolig och jag har fått skratta ihop med en likasinnad.
  2. Hur har du vänt något negativt till positivt i veckan? Jag har äntligen vågat promenera en längre sträcka!
  3. Vad har gjort dig glad idag? Idag har sol och balkonghäng gjort min dag och strax ska jag ut en runda.
  4. Vad är något du kommer göra för din egen skull i helgen? Allt, jag är mig själv-gående.
  5. Ser du glaset som halvfullt eller halvtomt? Halvfullt.
Ljus och Kärlek 🙏

24 kommentarer:

  1. att skratta med vänner hor till det bästa, härligt med längre promenader!

    SvaraRadera
  2. Det är ju så, ibland har vi annat för oss och sitter inte vid datorn, och för min del är det mera jobbigt vissa dagar.
    Trevligt att du har haft trevligheter för dig, för jag hoppas att det har varit så, det livar upp.
    Positiva saker på din lista, det gläder mig.
    Ha det fint och var rädd om dig.
    Kram från Wiolettan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort lite annat och det är också skönt. Man ska göra det man tycker om för stunden.
      Kram till dig!

      Radera
  3. härligt med längre promenad. solen gör en glad och utomhusliv känns fint. trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ glad för detta med promenaderna! Trevlig helg!

      Radera
  4. Låter toppen ❤️
    Har Du börjat klara Dig utan hjälp från Hemtjänsten eller behövs den handräckning fortfarande?
    Att ta en paus från sociala medier kan vara lugnande.
    Ha en fortsatt bra fredag och en skön helg, kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från 1 juni har jag ingen hemvård alls mer än trygghetslarmet. Just nu klarar jag mig redan själv. Kram!

      Radera
  5. LillaSyster2023-05-26 17:05

    Bra där! Du ska se att promenaderna blir längre och längre! Trevlig helg ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir de. Just nu hade jag sällskap på promenaderna men målet är att våga själv.

      Radera
  6. Så roligt att höra att du har haft skoj under den gångna veckan. Det är du verkligen värd:-) Grattis till solen och balkonghäng idag. Här var det molnigt och det blåste som sjutton. Så jag avstod. Men imorgon skal det bli varmare både hos dig och hos mig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det har varit så roligt! Tycker jag är värd detta också. Och solen har varit med mig även idag.

      Radera
  7. Så härligt att höra att du har haft en bra vecka och hela inlägget andas verkligen positivitet! Själv tycker jag att fint väder gör mig på betydligt bättre humör. Fint att höra att du vågar promenera längre nu för det måste betyda att det går på rätt håll.

    Önskar en fin fredagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack. Det har bara varit trevligheter denna veckan. Nu gäller det att våga promenera alldeles själv också - en längre bit. Kram!

      Radera
  8. Glad att det går framåt för dig och att du har trevligt sällskap. Och en trevlig helg att se fram emot! Bara positiva saker, skönt att höra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar positiva saker, lycklig om det fungerar, annars nya tag.

      Radera
  9. Underbart att du är självgående igen! Sol och värme gör oss också glada. Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är nästan självgående. Nu hade jag ju sällskap men snart så. Kram

      Radera
  10. Så glad jag blev av att läsa dina positiva svar. Sol ja det är väl bara det en positiv sak som vi fått njuta av nu ett tag. Ha en riktigt fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glädje och positivt smittar, det är det fina i kråksången.

      Radera
  11. Härligt att känna sig självgående och att hänga på balkisen. Solen gör sitt till! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så glad för det fina vädret, extra ljusstrålar för sinnet!

      Radera
  12. Så härligt att få skratta tillsammans med en vän!

    SvaraRadera