måndag, maj 15, 2023

Glad måndag 15 maj

God förmiddag! Vem blir inte glad av solgula maskrosor, som växer någon annanstans än i gräsmattan?
Dessa såg jag på en promenad och var nästan på väg att plocka en bukett.
Idag är det inte det däringa solskensvädret, utan mer aprilväder med sol, regn, sol, regn, runt 17 grader, så lite svalare, inget direkt balkonghäng idag således.

Men här är ett par tre solstrålar, den ene dock lite allvarsam, skrubbsår på benet, som väl en 1,5-åring har.
Jo, bilderna är på Lowe, Sally och Noah i lekparken. Fådda bilder från sonen i Örebro.

"Glad måndag" - Ett tema, uppfunnet av Bloggvännen Carita 🌻
Ljus och Kärlek🙏

20 kommentarer:

  1. Visst är maskrosor fina. Men jag börjar nysa om de kommer för nära så ser dem helst på avstånd. Glada och fina bilder från barnbarnen. Så gulliga. Förstår att de piggar upp lite extra.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina fina små älsklingar. Tyvärr ser jag dem för sällan IRL, men på video pratar vi rätt som det är.
      Varm kram!

      Radera
  2. Visst lyser maskrosor som små solar men i vår gräsmatta är de inte heller uppskattade.
    Härliga bilder på barnbarnen dina och mycket väl passande för en glad måndag.

    Kram och ha en glad måndag du med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir glad av barn!
      Min måndag har varit finfin. Kram!

      Radera
  3. Det ser ut att ha blivit grönt i Sverige också, här i England är det otroligt grönt, men så regnar det en del också! Så fina foton på barnbarnen! Hälsningar från en som är trött i Manchester och längtar hem nu!
    Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du längtar hem, detta blev ju intensivt. Jo, här har regnat lite så grönskan frodas. Lycka är barnbarn. Kram!

      Radera
  4. Maskrosorna är ovanligt maffiga i år tycker jag. De verkar ha trivts med den lite svala våren vi har haft. Men i gräsmattan gör jag processen kort med dem.
    Så söta barnbarn!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. I gräsmattan ska inte maskrosorna vara men på andra ställen lyser de som solar.
      Gladkram!

      Radera
  5. Gillar maskrosor 🥰 de liksom tussilago är favoriter i början av våren/sommaren få vet jag att vintern är över.
    Finfina barnbarns bilder, tänk att den lille redan hunnit bli så stor 😍 tycker det känns som nyss han var bebis.
    Ha en fortsatt glad måndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lille pratar en hel del också, så kul att höra. Så fort barn växer upp, lite synd att inte få hänga med så mycket som jag skulle vilja, men så är det med avstånd.
      Kram!

      Radera
  6. Trevliga bilder från sonen, balkonghäng funkar med varm tröja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, jag har tom hängt utan tröja idag, faktiskt.

      Radera
  7. Så himla kul att vi är många som i år uppmärksammar den vackra maskrosen. Älskar den blomman.
    En härlig bild på Noah. Gillar hans sönderskrapade knä. Det hör till en tjej/kille i den här åldern. Då han/hon haft roligt. Han är väldigt söt ditt yngsta barnbarn. Sally har blivit riktigt stor och Lowe i bakgrunden verkar h aningen tråkigt. Han anser sig nog vara för gammal för att vara i en lekpark;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du såg att Lowe har fotbollen med sig. Fotboll är livet för honom. Han spelar i Mariebergs IK och det går riktigt bra, han gör en del mål och är snabb.

      Radera
  8. Svar: Klart jag såg fotbollen som Lowe har mellan benen. Det förklarar ju att han ser aningen uttråkad ut. Han kanske kan läta upp Sally till att börja med. För även hon har ju skrapsår på sitt knä. Hon verkar vara tuff hon också. Å lilla Noah påminner om Ankis barnbarn Charlie. Änså länge utan fotboll i Noahs fall:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sally är en väldigt rolig tjej, full i bus och så söt så man smälter. Lille Noah, han gillar bilar.

      Radera
  9. Fina barn.
    Härligt med REGN!
    Glad tisdag! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regn behövs men det gör mig mer inaktiv. Kram!

      Radera
  10. Maskrosor kan lysa upp vackert, men på gräsmattan ville jag inte ha dom då vi bodde i villa. Ett jobb med att rensa bort.
    Härliga bilder på härliga barnbarn. Skrubbsår, så lätt att få i den åldern.
    Trevlig kväll.
    Varm kram från Wiolettan

    SvaraRadera