söndag, maj 14, 2023

Skyltsöndag 14 maj

God morgon, då checkar vi in på fina BPs skyltsöndag! 
Och grattis Loreen, som vann för Sverige! 

Förbud mot skitsnack 😂 på tal om alla fågelskitar som dimper ner här och var och på fönstren. Ytterligare skylt syns - ELON.

En av second hand-firmorna i stan som hämtar prylar från någon i min trappuppgång. Tror jag ska ringa dem, jag har två nattduksbord till övers.

Jag tog en promenad till Vänern igår och såg då hur folket har vridit skylten snett och bakfram. Inte nog med att bileländena stör, de förstör också.

Jag fick två frågor igår. Det handlar om problemen som följde med min krossade axel, dessutom bröt jag ju överarmen. Varför har jag haft mer ont i armen, tummen och skulderbladet än själva axeln? Varför är armen lite sned vid armbågen? Varför får jag ont i armen när jag går? Varför påverkar skoliosen min skada?

Jo, därför att allting har ett sammanhang. Hela kroppen berörs. Jag har ju en protes som går nästan ner till armbågen. Den kan ha skavt och många små muskler saknas. Skoliosen smärtar ibland i höger axel, vänster skulderblad och vänster höft. Nåväl, jag förstod inte själv i början, men nu har jag inte lika ont!

Ljus och Kärlek🙏🏻

19 kommentarer:

  1. LillaSyster2023-05-14 09:33

    Bra att du inte har lika ont, för smärta är en stor energitjuv. Snyggt skyltat! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första målet har hela tiden varit att bli smärtfri. Nu är jag nästan där.

      Radera
  2. Är ju mycket som berörs om en kroppsdel fallerar på något vis, mer än man tror.

    Agape känner jag igen från någonstans, är inte det en församling?
    Jag får googla.

    Ha en fin söndag nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Agape betyder ju kärlek, så det finns säkert i många sammanhang.

      Radera
  3. Skönt Du slipper ha så ont längre. Värk är en belastning på både kropp och själ.
    Bra skyltat 👍
    Ha en skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det en i Gud behaglig gärning att få bli friare från smärta. Kram

      Radera
  4. Exakt så är det. Allt har ett sammanhang och det har du verkligen fått känna på.
    Skönt att du har det så mycket bättre nu.
    Agape, låter bekant men bra gör de i alla fall när de samlar ihop överlopps som kommer till användning åt andra.

    En god fortsättning på söndagen och så använder jag dina fina ord
    Ljus och kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Agape betyder kärlek så det är nog olika sorters hjälporganisationer, kan jag tänka mig.
      Kram!

      Radera
  5. Så skönt att du inte har lika ont längre och det är som du säger. Allt hänger ihop.
    Bra skylat här idag också!!
    Visst säger vi Grattis till Loreen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, hänger ihop. Har man brutit benet får man säkert ont i armarna, åtminstone om man hoppar på kryckor.
      Kram

      Radera
  6. Kul att se att du rör på dig igen och kan samla skyltar till söndagar. Det finns hopp med andra ord:-)
    Måsar och deras skitblaffar gör mig riktigt arg. De älskar ju mitt vita balkongräcke och mitt grå betonggolv som du vet. Å lyda förbudsskyltar kan de då inte heller;-)
    Ett roligt och udda namn för en second hand butik - Agape. Snygg skylt också:-)
    Då fick jag och några andra svar på våra frågor som vi ställde igår. Inte att jag förstår "logiken" i det hela, men en kropp och dess beståndsdelar verkar vara betydligt mera komplicerade än man anar när man är frisk...

    Stort tack för din fina Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Ofint och vrida skylten snett och bakfram. Man kan ju undra om uppfostran finns... Bra med dem som hämtar upp till second hand. Jag önskar dig en fin vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte ofina människor, så onödigt, ja.

      Radera
  8. Agape var väl ett fyndigt namn på välgörenhetsfirman! Och fågelskylten är fin!

    SvaraRadera
  9. Ja, så är det med kroppen. Allt hänger ihop och mycket påverkar. Förhoppningsvis så blir det bättre och bättre för återhämtningen är ju en process som sker över tid.
    Härligt skyltat som vanligt. Väldigt smidigt att få sakerna hämtade dessutom.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, Agape kommer att hämta sakerna hos mig. Nöjd. Kram!

      Radera
  10. Fyndigt fångat med kameran när fiskmåsen sitter där och bjäbbar. Jag handlar gärna på second hand, ska nog ta mig till stan inom en nära framtid och kolla lite, ett litet balkongbord skulle jag gärna ha, utseendet har ingen större betydelse. Smidigt att man kommer och hämtar, det tror jag inte man gör här i Falun. Ha en skön vårvecka, temperaturen ska dyka i mitten av veckan men bara tillfälligt

    SvaraRadera