lördag, maj 13, 2023

Veckans bokmärke 13 maj


En jubileumstia! Hur många har haft en sådan i sin hand? Jag har haft flera men har bara sparat på en. Den kom ut på den tiden som det betalades ut kontanter och då jag ibland satt i kassan på Försäkringskassan. Då kunde man växla till sig 😊 Jag tror inte den är värd något särskilt idag men duger som bokmärke.

Igår var jag hos sjukgymnasten och fick tre styrkeövningar med gummiband. Vi pratade om framsteg som jag gjort. Men armen är sned och jag har min skolios och det ena med det andra, så jag får ha små mål. Man kan inte jämföra sig med någon annan.

Hoppas du får en fin lördag!
Kanske hittar du också bokmärken hos BPHannele eller Åsa.

Ljus och Kärlek🙏

15 kommentarer:

  1. gamla pengar påminner fint om gamla tider, perfekta bokmärken.

    SvaraRadera
  2. Älskar gamla sedlar här, har tyvärr inga kvar längre, men fina är de hursomhelst iallafall.

    Man får göra sina framsteg ett efter ett, önskar fortsatt lycka till med det.

    Ha en fin lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så behöver man pengarna, helt enkelt. En tia var värt en del på 60-talet.

      Radera
  3. Så fint att du gör framsteg och att du gör den är bra i sig.
    Sedeln känner jag igen och har haft liknande och andra men de har vandrat vidare.
    Önskar dig en fin lördag.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns roligare att träna nu.
      Tack och varm kram!

      Radera
  4. Visst har man en och annan gammal peng. Jag har en hundralapp från 1960.
    Fortsätt krya på dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, har du en hel hundralapp, det var mycket pengar då!
      Tack och kram!

      Radera
  5. Vilken fin jubileumssedel! Här finns nog också några gamla i lådorna.
    Bra med tips från sjukgymnasten. Helt rätt tänkt där. Man måste utgå från sig själv och sätta målen därefter. Önskar dig fortsatt god återhämtning och kämpa på.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan idag börjat försiktig träning med gummiband. Jodå, bra så.
      Kram!

      Radera
  6. Den tian är ju suverän! Riktigt läcker! En klenod oavsett om den är värt nåt eller inte. Googlade och såg att den var värt 30 kronor på Tradera. Smartare att behålla den och använda sedeln som bokmärke.
    Osis med att armen är sned, speciellt om det medför smärta och funktionshinder. Inte roligt. Sedan förstår jag inte riktigt vad din skolios har med armen att göra.
    Hoppas dock att du snart ska bli smärtfri och kan njuta av sommaren. Gissar att du redan gör det i det fina vädret:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollade också tians värde och kom fram till 30 kronor. Finns många samlare av pengar.
      Svarar i morgonens inlägg på dina frågor.

      Radera
  7. Jag har med haft en jubileumstia men var den finns nu vete fåglarna. Du är flitig med din träning, men det kan vara tufft. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tufft, kan jag lova, men ger resultat. Kram

      Radera
  8. Bra med framsteg 👍 det blir vi glada över 😃
    En jubileums tia har jag aldrig sett, men jag har faktiskt kontanter i min plånbok.
    Jobbigt med värk och jag förstår att skoliosen blir värre i och med kroppens snedbelastning.
    Kram åsa

    SvaraRadera