söndag, maj 07, 2023

Skyltsöndag 7 maj

God morgon, då checkar vi in på fina BPs skyltsöndag! Solen skiner 11 grader men i morgon blir det 18!

Här har jag fotat min roliga väggalmanacka för maj månad. Det står int så mycke i´a, för jag för min almanacka digitalt och i en liten pocket week. Hängslen och livrem.

Här har jag lånat ifrån nätet. 

Här var det en skylt som jag inte riktigt förstod.

Å andra sidan förstår jag mig inte själv heller. Just nu är jag inne i en period då jag sover mycket. Jag engagerar mig i olika saker i min vardag, lyssnar på böcker och poddar, nästan så luften tar slut. Men det är bara att ta det lugnt. Ett steg i taget. 

Ljus och Kärlek🙏

26 kommentarer:

  1. Roliga skyltar, men jag håller med dig....sista skylten förstår inte jag heller riktigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra med hängslen och livrem. Skriver också upp i väggkalrnfern detsamma som i den digitala. Ibland missar jag någonstans... då kan det bli knepigt! Lite lugn är gott! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Jag tror att sista skylten bara berättar att man kan swisha där och så den vanliga frågan om man är allergisk mot något. Lite olyckligt ändå, att ha allt skrivet så där.
    Så skönt att du kan sova, en gåva i sig, bara att tacka och ta emot. Ett steg i taget.
    Ljus och kärlek även till dig Gerd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt om skylten, men jag förstår inte vad den hade att göra bland alla skojskyltar då 😂
      Tack, ja jag sover äntligen gott om nätterna och länge. Kram!

      Radera
  4. LillaSyster2023-05-07 13:09

    Jag tror som Karin =)
    En dag i taget ♡ viktigt att lyssna på kroppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det nog. Visst ska kroppen få bestämma!

      Radera
  5. Viktigt att lyssna på kroppen. Du är fortfarande under läkning och kroppen är skör. En dag i taget ❤️
    Gillar Din almanacka 🤩
    Bra skyltat 👍
    Ha en skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
  6. Det var en väldigt märklig skylt och i ärlighetens namn begriper inte jag så mycket heller.
    Viktigt att lyssna på kroppen för du håller ju fortfarande på att återhämta dig. Ibland får man skynda lite långsammare.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyssnar för fullt på kroppen. Tack och kram!

      Radera
  7. Har ju varit en hel del för dig ett tag nu, då får man ju ta igen sig lite genom mycket vila.
    Tillönskar dig en underbar kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, det går i snigeltakt nu. Tack.

      Radera
  8. Fina skyltar! Men jag instämmer i den sista. Allergi och Swish har jag svårt att få ihop. Men det kanske var syftet.
    Att lyssna på böcker, poddar och annat kan vara vilsamt. Och viktigt att lyssna på kroppen.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inlyssnande på alla de sätt och vis.
      Tack och varm kram.

      Radera
  9. Den där veckoalmanackan är så rolig. Nästan synd att "klottra" i den tycker jag. Precis som du kör jag med en veckoalmanacka, men bordsversionen. Digitalt kör jag inte...
    Tvåan gillar jag skarpt och trean förstår jag inte heller. Kan tänka mig att det var två helt separata "budskap" på en och samma griffeltavla.
    Nu vet jag varför jag inte lyssnar på böcker och poddar... tror jag skulle somna ifrån dom. Det gjorde man ju förr när man var trött efter en utenatt och solade med radion på. Det tog vara några minuter, då hade man somnat.
    Å är det 18 grader imorgon - lägg dig i solen och NJUT!!!
    Tusen tack för länken och din fina Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så go värme, jag har myst i dagarna tre.

      Radera
  10. En sån rolig almanacka du har! Den andra skylten ha rjag också haft med en skyltsöndag nyligen, den är rolig! Sista skylten undrar man ja...
    Ha det gott och njut av dagarna!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Du har nog en släng av vårtrötthet kanske, inte konstigt alls med din stackars arm som inneburit så mycket lidande och elände. Gillar din almanacka skarpt liksom dess roliga budskap. Det blev ett konstigt budskap på griffeltavlan men det lilla jag såg av menyn fick mig riktigt sugen! Ha en fin vårvecka, vi har 16 grader idag och det känns nästan som sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trötthet är nog en släng av allt möjligt. Men när solen kommer med värme blir allt bättre!

      Radera
  12. P-förbudsskylten är helt enkelt genial!

    SvaraRadera
  13. Parkeringsskylten var toppen "tänk inte ens tanken" - samtidigt får man LITE lust att parkera just där 😂
    Varit på resa och inte hunnit med vänners bloggar men försöker ta igen det under helgen!

    SvaraRadera