torsdag, maj 11, 2023

Solig torsdagsmix 11 maj

Denna veckan har det inte hänt så mycket så jag har inte haft något särskilt att skriva om.
Jag har mest suttit ute i solstolen på balkongen och lyssnat på Boken om Allan Mann, Barbro före Babben Larsson och nu håller jag på med Marianne Mörck. Dessutom en och annan podd. Jag fullkomligt njuter av tillvaron.

Jodå, jag har väl handlat hem några matvaror, tagit någon kortare promenad och så.

Än så länge är min balkong tom på blomster.

I förra veckan, när jag var på sångövning (var där igår också) så köpte jag mig en vårhatt, handarbetad i Bukoba i Tanzania. Kvinnorna där lärs upp att sy på maskin och tillverkar även väskor och ryggsäckar, så jättefina i vackra tyger. Så kan de tjäna sina egna pengar.

Ljus och Kärlek🙏

22 kommentarer:

  1. Så fin du är i din vårhatt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Fortsätt att njuta nu Gerd, you worth it, som det heter i reklamen. Sitt med din vårhatt på och lyssna på böcker och ha det fint i vårvädret! Ljus och kärlek till dig med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack. Känner att vädret gör mig gott. Böcker och fågelkvitter. En underbar tid nu. Kram.

      Radera
  3. Det låter som en helt underbar tillvaro. Du klär i hatten. Kram

    SvaraRadera
  4. Är glad att se att du njuter av tillvaron! Så fin du är i din nya vårhatt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du klär i hatt 🤩
    Hur säljs de där produkterna, hur kom hatten till Sverige?
    Skön tillvaro Du har, njut och ta det lugnt.
    Ikväll är det ”vårt” program.
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Produkterna kommer till Sverige på olika sätt genom Kyrkans försorg. Det är ju ett projekt och samarbete.
      Programmet är sett och godkänt 🌺
      Kram!

      Radera
  6. Det låter som behagliga och njutbara dagar. Vissa veckor blir helt enkelt lugnare än andra.
    Så bra den fina hatten klär dig!

    Kram och god torsdagskväll!

    SvaraRadera
  7. Skönt att njuta på balkongen i detta vackra väder. Och väldigt trevligt med något spännande och intressant i lurarna.
    Hatten är du fin i och likaså fint att samtidiht stötta projektet .
    Nu hoppas vi på en fortsatt fin vecka.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har helt enkelt haft det underbart bra tack vare vädret och intressanta lyssnande.
      Varm kram!

      Radera
  8. Så gott att du är så pigg att du kan njuta av tillvaron.
    Så bra att hattarna kommer till nytta och glädje. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, i stillhet mår armen och jag så bra så bra. Härligt att njuta.
      Kram

      Radera
  9. Då har vi ungefär gjort samma sak den här veckan - i stort sett ingenting och bara njutit av värmen i solen. Och det fina vädret ska ju hålla i sig. Perfekt för solentusiaster som du och jag.
    Hatten är cool. En sådan fast i beige hade alltid min man på huvudet under somrarna. Tycker den stilen är fräck:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sammanlagt en härligt solig och lat vecka!

      Radera
  10. Härligt att njuta av tillvaron och att samtidigt lyssna på böcker. Boken ligger och väntar på mig. Det ska bli intressant att läsa den. Hatten är gôrfin på dig, som vi säger i Göteborg.
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, de ä la gôrskôj, som vi sa i Vårgårda.
      Kram!

      Radera
  11. Så många fina blomsterbilder hos bloggvännerna nu - och fin är bilden av dig också <3

    SvaraRadera