lördag, juni 03, 2023

Den sjungande staden Lidköping đŸŽ¶đŸŽ€đŸŽč

Grejer pÄ gÄng! Jag tog ett foto efter sÄngövningen i Pingstkyrkan i torsdags kvÀll, med alla dessa körer. Till sist fick vi provplacera oss dÀr vi nu ska stÄ pÄ torget. Fler personer tillkommer. Och en barnkör ska finnas lÀngst fram, bland dem en ukrainsk barnkör som övat in svenska.

LĂ„nad affisch frĂ„n körerna i Lidköping. Det finns ett rikt utbud av körer och ett brett spektra nĂ€r det gĂ€ller ambitioner och repertoar. NĂ„gra Ă€r knutna till kyrkan.

Idag Àr jag med vid 12.30 pÄ torget bland alla de 30 anmÀlda körerna! SÄ roligt!

I sista stund har jag övat in tre sÄnger. Jag hade kunnat övat in för ett par mÄnader sen, men trodde inte jag skulle klara av detta uppdrag med min obalans.

Trevlig lördag och kom gÀrna och lyssna, det kommer att sjungas pÄ flera gator ocksÄ Ànda frÄn klockan 10.00.

Ljus och KĂ€rlekđŸ™đŸ»

12 kommentarer:

  1. Är sĂ„ glad att du kan vara med och detta blir sĂ€kert en minnesvĂ€rd upplevelse. Toppen att du hann trĂ€na in sĂ„ngerna pĂ„ sĂ„ kort tid.
    Önskar er ocksĂ„ fint vĂ€der. Lycka till!
    Hoppas ocksÄ pÄ mÄnga besökare .
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JÀttemÄnga publikÄskÄdare! Jag hann att vara med lite extra i ett gathörn med gospelkören ocksÄ!
      Smockfullt torg.
      Varm kram!

      Radera
  2. SÄ trevligt, jag berÀttar idag lite om mitt operabesök med dotter och barnbarn.

    SvaraRadera
  3. Lycka till i dag och hoppas att det blir en helt underbar konsert!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vilket trevligt arrangemang och sÄ hÀrligt att du kan vara med! Musik Àr glÀdje <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JĂ€ttetrevligt och berikande. Kram

      Radera
  5. WOW!!! SĂ„ mĂ€ktigt! Å vilket initiativ av Lidköping kommun. Hoppas att nĂ„gon frĂ„n kommunen spelat in ert upptrĂ€dande sĂ„ att man kan kolla dig och sina körsystrar och -bröder.
    SĂ„ kul att du orkar vara med!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr inte kommunens förtjÀnst, det Àr körerna som har dragit igÄng detta och dÄ med hjÀlp av StudiefrÀmjandet. Finns bÄde bilder och video pÄ StudiefrÀmjandets FB-sida.

      Radera
  6. LillaSyster2023-06-03 21:39

    Fantastiskt hur mĂ„nga ni Ă€r♡
    Är sĂ„ glad för din skull att du fixade att vara med- Ă€ntligen lite roligheter för dig!

    SvaraRadera