fredag, juni 02, 2023

Fem en fredag - accessoarer

God middag! Jag har sovit oförskämt länge efter gårdagens övningar på lite olika sätt.

Ett foto som jag tog igår när jag gick till bussen för att åka in till stan. Jag slogs av den enormt vackra grönskan, en riktigt illgrön, vänlig grönska.

Inte nog med det, jag fick uppleva en enormt vacker solnedgång också. Hade jag stått nere vid Vänerns strand hade den blivit ännu vackrare förstås, men nu fick jag nöja mig med sovrumsfönstret.

Saxat ur NLT, Nya LidköpingsTidningen för idag.
Det var detta som jag var med på igår och som jag ska delta i på torget i morgon! Inte på gatorna.

Idag tar jag itu med veckans "Fem en fredag med ElisaMatilda, som är accessoarer.
  1. Vilka kläder skulle du kunna gå i en hel helg? Mjuka och sköna kläder inomhus. Ska jag ut så dressar jag om.
  2. Förutom solkräm, hur skyddar du dig mot solen? Jag är nog lite dålig på att skydda mig, jag älskar ju solen! 
  3. Vad bär du med dig varje dag? Mobil, nycklar och plånbok.
  4. Har du klocka på vänster eller höger arm? För tillfället har jag ingen klocka alls, annars är det vänster som gäller.
  5. Vilken typ av accessoar bär du oftast? Alltid några av mina örhängen plus det mamma-barn-smyckes-set som jag fått av mina barn (halsband och armband).
Ljus och Kärlek🙏🏻

28 kommentarer:

  1. Så trevligt med din kör, underbara foton! Liten plånbok har jag, utan pengar, men lånekort, busskort, bankkort, legitimation...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, bara en enda sedel i min plånbok, annars bara bankkort och leg.

      Radera
  2. Härlig grönska. Jag såg en blodhägg igår, trodde det var en syren…
    Musik gör gott för själen.
    Jag går rätt avslappnat klädd vars jag än går 😜 så länge jag inte lämnar hemkommen i alla fall 😅
    Plånbok med sedlar och mynt har jag med mig ifall jag ska handla 😃 där finns även diverse kort.
    Ha en fin fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga lösa pengar hos mig i plånboken, men jag har kontanter hemma.
      Kram!

      Radera
  3. Såg Din kommentar i min blogg. Jag tycker min doktor var luddig 😜 när han skickade mig denna lista (samma som jag kopierade från Google).
    Kan tycka att han borde börjat med läkemedelsöversyn…
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkemedelsöversyn borde absolut varit viktig!
      Kram

      Radera
  4. Lycka till med konserten på Torget i morgon!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det kommer att bli mäktigt! Kram

      Radera
  5. Är dålig på det där med mobil, men min lilla får följa med när jag går iväg. Men den borde följa med när man är hemma också, för vad är det som säger att jag når den annars om jag t.ex. skulle ramla. Då ligger man kanske där! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju min mobil med mig när jag ramlade i trappan utomhus, men kom inte åt den, den låg i fel ficka. Otur.

      Radera
  6. Vilken fantastiskt vacker grönska som nästan tar andan ur en!
    Jag bär med mig ungefär samma saker och oftast håller jag i ett hundkoppel.
    Så spännande med konserten så stort lycka till i morgon!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir jättespännande i morgon! Kram

      Radera
  7. Glömde helt bort mobilen som man har med sig vart man än går! Visst är den skira grönskan helt ljuvlig nu! Har inte vågat mej ut idag, för är lite yrslig efter operationen, men snart så! Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara dagar! Du kommer snart ut igen, nu kan du blicka framåt!
      Kram!

      Radera
  8. Jag är också dålig på att skydda mig mot solen. Men här nere på sommaren söker en ju skugga hela tiden då det är så varmt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker jag är rätt bra ändå på att skydda mig, även om jag tar mina balkonghäng.

      Radera
  9. Visst är det en fin tid nu med både skir grönska och vackra solnedgångar och uppgångar. Härliga bilder.
    Roligt nu med körsång och att staden lever upp lite extra.
    Jag har också nästan alltid med kameran när jag går ut annat än för att handla- Mobil, nycklar, pengar, busskort, leg och betalkort är med och ofta har jag detta i min ryggsäck. Även några värktabletter.
    Klocka bär jag inte heller nu men alltid örhängen som kan variera, mina vigselringar, annan ring och något av mina halssmycken.
    Vad gäller solens strålar så är jag väldigt bra på att skydda mig och en keps är sommartid ofta på eller ibland en hatt. Men solar gör jag ju aldrig- Långärmat i skir bomull är ofta på.
    Önskar dig en fin helg.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lite som jag, vad jag tar med mig. Ständigt beredd på något om ut ifall. Det är väl därför väskan blir tung när jag reser bort, med alla om utifall 😁
      Nej, jag vet att du är försiktig med solen och det ska man vara och ha respekt för.
      Varm kram!

      Radera
  10. Det var jag som blev anonym.

    SvaraRadera
  11. Är också dålig på solskydd! Borde skärpa mej! Smycken hade jag en hel del förr... Nu är det dåligt med utsmyckningen på tanten. Även om det skulle behövas. //Anna-Lena Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smycka upp dig, vettja! Det har varierat hos mig hur mycket, men jag tycker det är vansinnigt kul med allsköns smycken av olika slag, äkta och blingbling, varvat efter behag, Kram!

      Radera
  12. LillaSyster2023-06-02 21:46

    Underbar grönska och en magisk solnedgång! Hoppas att många kommer och lyssnar ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torget kommer att vara fullt av både knallar och folk som lyssnar. Garanterat!

      Radera
  13. Underbar grönska, ser precis ut som hos mig, man bara njuter! Du är ju mycket ute i farten så jag förstår att både klädsel och accessoarer ingår i kitet. Jag försöker se lite proper ut när jag åker till stan, men hemma är jag lat och lodar i bekväma kläder utan några smycken. Ha en skön helg med skönsång

    SvaraRadera
  14. Alltså utsikten från ditt sovrumsfönster är ju helt fantastisk. Avis där:-)
    Du och jag är nog de enda som inte använder solkräm. Den behövs verkligen inte på våra breddgrader. Älskar ju också solen, precis som du:-)
    Det är ju många, speciellt unga som inte bär klockor längre utan förlitar sig på mobilen. Jag tillhör den gamla generationen som haft klockan sedan jag var åtta år. Jag skulle känna mig naken utan klocka.
    Hoppas ni får sol och värme samt storpublik när ni sjunger imorgon. Håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade än ännu finare utsikt igår kväll från mitt fönster. Mäktigt.
      Dagen igår på torget blev magisk.

      Radera