lördag, juni 17, 2023

Veckans bokmärke 17 juni

Hej hopp, i galopp!


Här kommer veckans bokmärke i form av en vanlig tia. Den är från 1966 och inget speciellt med den, mer än att den duger som bokmärke.
Kanske hittar du också bokmärken hos BPHannele eller Åsa.

En sommarbild från den gången nyligen då jag fick följa med till hästridningen. Jag hörde att Sarah och lilla My varit iväg för terminsavslutning just idag, så nu får hästarna sommarlov i hagen.

Så här kul har hundarna med varandra utomhus! Lek, spring, ryck och dra!

För att i nästa ögonblick behöva lite siesta. Maja, längst bort, en labrador på 6 månader och den större bruna Alice 15 månader. 

På tal om sommarlov så har jag det också, ifrån körer och VasaOrden. Jag tar igen mig här hos mig själv och mår så gott jag kan. Jag har återigen avverkat en lyssnarbok av tre på rad. Jag har för tillfället snöat in på biografier och människoöden. Senaste av författaren Lisbeth Pipping. Så nu får jag leta nytt.

Sköna lördag, med ljus och kärlek 🙏🏻

7 kommentarer:

  1. Tian är fin tycker jag och det är roligt att ha kvar gamla sedlar. Som bokmärke fungerar den utmärkt för något annat användningsområde har den knappast. Jag tycker det är sorgligt att så pass många affärer och restauranger inte tar kontanter längre. Ärligt talat är jag förvånad över att man får neka att ta emot ett lands officiella valuta.
    Själv har jag snart också sommarlov från alla aktiviteter men i slutet av augusti tar vi nya tag igen.
    Vilken fin bild på lilla My på hästryggen och så kul att du kunde hänga med. Vi har varit med på lilla S simning och även det var både roligt och spännande.

    Önskar en god lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det knepigt att kontanterna försvinner. Jag är väl inte den som omhuldar dessa, tyvärr. Hur har det blivit?
      Kul att vara med på saker med barnbarnen! Kram

      Radera
  2. Så du har också samlat på dig gamla sedlar:-) Det har jag också gjort. Och de är suveräna fejk-bokmärken.
    Så härligt att se att Lilla My verkligen har hamnat i paradiset hos din Sarah.
    Javisst är det sommarpaus för de flesta aktiviteter, både för barn och vuxna. Inga problem för min del. Är så nöjd med att lata mig på balkongen, läsa böcker och åka på fika några gånger i veckan.

    SvaraRadera
  3. Är väl det enda gamla sedlar duger till, som bokmärke, fast lite nostalgi står det ju för också förstås.
    Hästar är fina djur det, absolut.

    Ha nu en fin fortsättning på kvällen. :)

    SvaraRadera
  4. Fin sedel som bokmärke.
    Fint att ha några kvar, jag har som minne.
    Fin häst ,-) För en vecka sedan var vi på hopptävling, Ett av barnbarnen som rider ,-)
    Så kul hundarna har tillsammans ,-) Kul att se. Vår äldsta vill inte leka, men de andra två har jättekul, precis som din familjes hundar ,-))
    Hoppas du får skön avkoppling hemma ,-) Såg din fina balkong i ett annat inlägg. Biografier tycker jag själv mycket om, intressanta.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Fint med hästen, jag har aldrig ridit... nostalgipeng, snyggt med frimärken, tidigare har jag visat mitt vackraste bokmärke:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2023/06/mitt-vackraste-bokmarke-233.html

    SvaraRadera
  6. Åh en tia det är verkligen nostalgi. Minns så när man sprang och handlade med tio kronorssedel.

    SvaraRadera