fredag, juli 14, 2023

Fem en fredag - ledigt

God morgon, med en bild tagen kl 05.45 på min balkong! Det var igår, lite beslöjad av dimmorna! Idag lyser äntligen solen från en blå himmel igen och det är 18 grader.

Idag tar jag itu med veckans "Fem en fredag med ElisaMatilda, som handlar om att vara ledig.
  1. Vad gör du när du är som mest lat om sommaren? Lyssnar på poddar och böcker, helst i solstolen.
  2. Hur spenderar du en aktiv sommardag? Tar en promenad, sätter mig på en parksoffa och glor på folk, vandrar vidare. Tyvärr cyklar jag inte längre.
  3. Vad väntar du med tills september kommer? Inget, det tuffar på som vanligt.
  4. Vad har du ännu inte gjort som du brukar på sommaren? Ätit så många jordgubbar som jag brukar. Hade gärna frossat.
  5. Hur är dina sommarkänslor just nu? Än finns hoppet kvar om en varm sommar!
Önskar er alla en fin fredag med sol och lagom värme och ljus och kärlek🙏🏻

22 kommentarer:

  1. En skön solstol och trevliga saker att lyssna på, låter härligt!

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt bara ätit jordgubbar två gånger denna sommar vilket är ovanligt lite. Det har liksom inte blivit av bara...

    Önskar en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  3. hade också gärna ätit flera jordgubbar. och körsbär. titta på människor är väldigt underhållande. jag lyssnar även på Sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig där utom att lyssna på Sommar.

      Radera
  4. Här blev det ett par askar med jordgubbar med hemleverans igår, vi har bara en kvar idag, oj oj oj va gott det var.
    Ha nu fortsatt "lata" dagar. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smidigt att beställa med hemleveransen.

      Radera
  5. Att titta på människor kan vara underhållande 😄
    Här regnar det… typ duggregn och sedan en mer ihållande regn och sedan uppehåll och så börjar det om… omväxlande 😜
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Idag har jag varit ute, sen väntar jag spontanbesök, hur kul som helst. Kram

      Radera
  6. Jag saknar också att kunna cykla, mina vrister är inte med mig längre och balansen är för kass. Det får bli promenader istället. Jag tycker sommaren hittills varit varm och solig, bara de senaste dagarna vi fått välbehövligt regn. Vi pensionärer har lyxen att kunna ta dagen som den kommer, det är så skönt. Trevlig högsommarhelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd det där med cykeln. Men jag är också lite i obalans, så jag vågar inte och min vänstra arm är inte stark nog.

      Radera
  7. Hopplöst att kommentera från mobilen. Men här funkar det nog. Skulle bara säga att ett av mina bästa nöjen, det är att sitta på en parkbänk eller på en uteservering och titta på folk. Kanske blir det så när man bor vi en byväg, där det sällan passerr någon obekant. God eftermidag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer nog gott, det med att glo på folk.

      Radera
  8. Du verkar inte ha haft samma underbara sommar som vi i nollåttaland. Här har solen skinit i stort sett sedan maj och varmt var det sedan början av juni. Och om man ska tro SMHI lär det varma vädret fortsätta ett bra tag till. Nu var den här sommaren inte i klass med den 2018, men då gnällde ju alla att det var för varmt...
    Att observera människor i rörelse eller på café/restaurang är en konstform. Älskar det och brukar fota då och så.
    Och det där med att frossa i jordgubbar - det är ju bara gå till närmaste Willy:s eller ICA och köpa en ask.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag vet. Det är mycket som bara är att... men det har inte passat in.

      Radera
  9. inte slut på bokmärken....

    SvaraRadera
  10. Livet är föränderlig och det är på gott och ont, men jag börjar lära mig så sakteliga att vara glad över det jag faktiskt kan 😄

    Nu sol och blå himmel och +20 vi sitter ute och ska strax grilla 🔥

    Det har varit en bra intensiv händelserik dag.

    Ha en fin fortsättning på denna lördag och njut av Ditt oväntade sällskap (ifall de fortfarande är kvar) kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har stornjutit och varit totalt bortkopplad med internet. Kram!

      Radera