torsdag, juli 13, 2023

Grebbestad den 28 juni

Det har gått ett tag sedan denna utflykten. Men den var ljuvlig, precis som jag mindes våra utflykter från Ed med mina barn till bryggan i Grebbestad, sådär sommartid, när de var yngre. Då hade jag gjort en supergod matsäck, för vi hade inte de pengar som det kostade att gå på restaurang med våra barn.

Under den veckan som jag besökte äldsta dottern Jessica i Ed så hann vi med en del utflykter. Allt blev inte dokumenterat i bild men de finns i mitt hjärta och minne. 

Den här rätten fish & chips satt fint på restaurangen på bryggan!

Underbara Jessica! Vi hade så roligt!




Några utsiktsbilder och vyer. Västkusten - Bästkusten. Jo, Grebbestad låg närmast då och även Strömstad. Ifrån Strömstad kunde man ta båten till Kosteröarna och hyra cyklar där. Men det var längre fram i tiden.

Denna veckan i Ed gick jag inte runt sjön Lilla Lee som brukligt. Snubbelrisken ligger där och lurar, så jag gjorde andra saker.

Trevlig torsdag med ljus och kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder från en trevlig utflykt! Så mysigt att umgås med dottern din.
    Fish & Chips är bara så gott.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättekul att återuppleva Grebbestad!
      Kram!

      Radera
  2. Så fint det ser ut i Grebbestad. Skulle jättegärna vilja åka dit!! OCH du, era fish and chips--MUMS!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Västkusten är absolut bästkusten!

      Radera
  3. LillaSyster2023-07-13 16:28

    Fina blå bilder ♡
    Åå vad jag längtar till havet

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är något speciellt med havet ändå. Även om jag bor vid Sveriges största sjö.

      Radera
  4. Jättemysiga bilder på alla vis, det gjorde du bra.
    Maten såg dessutom riktigt riktigt god ut.

    Ha det bäst nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En jättehärlig tur att minnas med glädje!

      Radera
  5. Vad trevligt med utflykter och inte minst till Grebbestad. En härlig ort och fint att sitta här på bryggan och äta lunch. Jättefin bild på Jessica.
    Minns somrar som barn i Grebbestad då vi hyre stuga vid havet och jag fångade krabbor.
    Kosteröarna är ju också så fint men det tar ju sin tid att ta sig dit.
    Förstår att det blev dina dagar i Dalsland.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina somrar fanns inte på västkusten precis, dock en del i Göteborg och några skärgårdsbesök hos släktingar.
      Vi var mest till Västmanland.
      Varm kram!

      Radera
  6. Vilka härliga bilder! Å maten - yummie, yummie! Just Fish 'n chips är ju ett måste när man sitter på en brygga nära havet och har tur att det finns en restaurang vill säga.
    Och vilket kanoooon-väder du hade då. Perfekt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken dag, som vi hade! Den hade vi prickat in väl!

      Radera
  7. Aldrig suttit på en brygga och ätit fish & chips 🐟 men jag tycker fish & chips är smaskens 😋 även utan närhet till havet 😅
    Nu har vi varit på Invigningen av årets marknad och får jag igång datorn då blir det ett blogginlägg ikväll 😄
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fish & chips är alltid gott.
      Kul att ni varit på invigningen, mycket som händer, förstår jag.
      Kram!

      Radera
  8. Vilken fin utflykt du gjorde och att sitta på en brygga och äta "fish and chips" låter väldigt trevligt. Det är bra att du är rädd om dig och inte riskerar att olyckas igen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, finns mycket positivt i tillvaron. Har lärt mig vissa knep för att undvika att snubbla, men men, man vet aldrig.
      Kram

      Radera
  9. Kan verkligen längta till Västkusten. Var där relativt ofta som barn.

    SvaraRadera