torsdag, juli 06, 2023

Preben och Power Big Meet 2023

Tider förändras och vi med dem. Vid mitt besök igår hos Preben så var det helt annorlunda i frisersalongen mot sist. En stor omvälvning i det vanliga och jag testade en ny frissa, en trainee fick chansen att fina mig och jag blev nöjd.

Jag testade Preben redan tidigt 2000-tal och var nöjd. Sedan har jag testat olika frisörer. Den som jag hängt längst med är ju duktiga Annette på Bäverli Hills, som först blev min nagelskulptör och sedan även min frissa.

Annette var superduktig, men så kom pandemin. Saker och ting förändrades och jag började söka mig till närmare avstånd och större lokal, så då blev det Preben. Mina fina naglar har sett sina bästa dagar...

Man hyr ut till andra business så all utsmyckning och inventarier hör inte till frisersalongen.



Hej, hemskt mycket hej🥰
Jag hann att klippa mej
Innan regnet kom ifatt
Hann med bussen så att
Jag torrskodd sen lagade sej🍲🐟



Så här stod det i NLT igår. PBM håller på 6 - 9 juli men jag såg en del finåk redan igår.
Vad jag tycker, det vet väl alla. Jag gillar bilarna men inte stöket som alltid blir. Hoppas att de sköter sig!

Så här såg det ut från min balkong 10 juli 2022. Rätt OK.

Ha en bra torsdag! Ljus och Kärlek! 🙏🏻

22 kommentarer:

  1. Så bra håret blev! Och trevligt att mötas av lite nytt i salongen. Vad gäller PM så är det ju en sak om det är hyfsat lugnt men absolut INTE att det ska vara en massa stök och förstörelse. Kanske kan polisen medföra vattenkanoner. Men hästar brukar vara effektivt.
    Hoppas som sagt att du inte blir alltför störd.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev nöjd med den trainin som jag blev erbjuden. Hon går ju i samma skola som de andra diplomerade och så blev det aningens billigare.
      Lugnt på fronten här hemma än så länge.
      Varm kram!

      Radera
  2. Bilutställning och Cruising hör sommaren till och det är högljutt och skränigt och det skräpas ner…
    Men det är väl som vår sommarmarknad, något som händer ett par dagar, en helg och sen är det över.
    Du ser pigg ut och är fin 🤩
    Du tar så väl hand om Dig och det synd 👍
    Ha en fortsatt fin dag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl underbart med alla vackra bilar, det har jag alltid tyckt. Förmodligen är jag mera ljudkänslig än förr, men jag har gott hopp.
      Tack, jag vill gärna göra det bästa av allt.
      Kram!

      Radera
  3. Så fint det blev! Nog måste det vara skönt att ha en salong på lite närmare håll tänker jag.

    Bilar och cruising i all ära men det där stöket och fylleriet som kommer på köpet är mindre roligt för kringboende. Hoppas att alla sköter sig och att det blir lugnt.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att jag nu kan ta bussen. Tidigare cyklade jag fram.
      Jag får väl se hur det går med "stöket" än så länge är det lugnt.
      Kram!

      Radera
  4. Fantastiskt fina och inbjudande lokaler. Så smart att flera företag delar på stora utrymmen. Det tjänar ju alla på. Å din nya frissa är duktig! Så fint hon har klippt dig.
    PowerMeet är ju bara en gång per år, så det kan du väl stå ut med... Hoppas såklart att deltagarna sköter sig, men även att de har roligt i och med sina ögonstenar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt tjusigt i salongen, tycker jag, det höjer värdet av mående.
      PowerBigMeet är det största i Sverige och många utomlands landar här, så Lidköping är Motorstad, Porslinsstad och Bandystad.

      Radera
  5. Läckert ställe! Och det är bra att våga pröva sig fram, byta frissa ibland - vilket inte betyder att man är missnöjd med den eller dem man gått hos innan.
    Fin blev du :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog bytt många frisörer under årens lopp. Dock inte lika många tandläkare 😁 om så säger.
      Gillar utmaningar. Tack o kram!

      Radera
  6. perfekt med ny frisyr på sommaren

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2023-07-06 20:47

    Galet stor frisersalong ♡
    Du är modig som byter frisör, å andra sidan är jag på min 3e här i stan på 23 år.....men jag är nog fast för alltid hos nr 3 supertrevliga och duktiga Nadia. Fin blev du i håret! Ha det bäst!♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inget annat val. I så fall så hade jag kunnat följa henne till nästa salong och den andra favvon hade flyttat till Stockholm. Men detta blev ju bra!

      Radera
  8. Här har min frissa gått sta och fått en liten son, så jag är totalt husvill. Jag var in till två andra frissor i Klintehamn i dag, men ingen av dem hade tid med mig.....
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd när man inte kan behålla den frissa som man fäst sig vid och att det sen är svårt att hitta en ny.
      Hoppas du får tur. Kram

      Radera
  9. Himla tjusigt hos din frisör!

    SvaraRadera
  10. Det är alltid lite problematiskt när man ska byta frissa, tycker jag. Min väninna pensionerade sig och kan inte längre permanenta - jag vill alltid ha krull och speciellt nu när jag inte kan sköta håret vettigt med en hand. Frissan som jag gick till sen trodde jag att jag skulle kunna ha i många år - tills hon slutade och började plugga istället. Och precis som Ingrid ovan letade jag med ljus och lykta både i Klintehamn och Hemse innan det var en i Hemse som förbarmade sig över mig! Nu var jag där förra onsdagen och då bokade jag in mig till nästa besök - men då får jag vänta till slutet på september!! Det verkar som om det behövs fler frissor här på Gotland - och inte bara i Visby!!!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju likadant. Kan bara tvätta och greja med håret med en hand. Värdelöst. Men här är gott om frisersalongen.
      Kram!

      Radera
  11. Vilken annorlunda salong, så fint och du blev fin också. Fast det är du egentligen alltid.
    Jag kan se det framför mig nu när jag besökt dig. Hoppas verkligen det kommer att gå städat till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid bra att ha varit på plats! Här dunkar det ofantligt, men jag tar av mig hörapparaterna, drar ner persiennerna, så ska jag nog sova 😁

      Radera