torsdag, augusti 10, 2023

En torsdag som

... det faktiskt inte regnar på, fast då pratar jag om Lidköping. 

Här har jag förflyttat mig bakåt till en regnig dag i Gönäs. Även där kan det regna, jojomen. Jag visar upp det blöta, så kan jag lägga korten till minnesfacket sedan 😅

T.o.m. hundarna fick vara inne, men utbrytardrottningen Alice försöker sätta klorna emellan, vill SÅ gärna smita ut och skrämma hönsen 🙈

Maja nöjde sig med att sitta och längta ut bara, så där i lugn och ro.

Det har faktiskt varit uppehåll hela dagen idag och med lite skiftande blått och grått. Tyvärr är temperaturen just nu "bara" 17 grader, alldeles för kallt för mig. Så jag har bara varit utsmiten en kort sväng, vinkat till solstolen, som just nu bara är en stol utan sol.

Sysslolös är jag definitivt inte. Har jobbat lite socialt genom nätet och så har jag letat efter ett förrymt klädesplagg. Gillar inte när saker bara smiter iväg... det tar för mycket tid 😁

Ljus och Kärlek 🙏🏻

10 kommentarer:

  1. Här var det 13 grader i morse och nu 16 så någon sommar att tala om är det inte.
    Hoppas att du hittade det förrymda plagget. Sådant kan vara vansinnigt irriterande minst sagt.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neej, det förrymda plagget är ännu ej återfunnet, har nog letat i några dagar.
      Annars är det fint! Kram

      Radera
  2. Förrymda kläder är inte roligt, det är som när sockorna försvinner i tvätten… här hemma händer det mycket sällan 😅 men på elevhemmet har Elin blivit av med flertalet par sockor. Det är väl en fördel med egen tvättmaskin.

    Vädret tänker jag faktiskt inte klaga på.

    Fina bilder på hundarna 🤩

    Ha en bra dag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det varit en skaplig dag, förhoppningsvis blir det en fin fredag!
      Kram!

      Radera
  3. Förstår de fyrbenta där, ska sjutton vara inomhus i onödan fast hönsens säkerhet går ju före. ;)
    Här har solen återkommit, den är välkommen att stanna ett tag nu.

    Ha en fin afton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blir ju så skitiga utomhus i regnet också, haha. En fin dag hos mig i Lisch idag.

      Radera
  4. Visst är det tråkigt att man inte får uppleva sommaren ! men inget att göra åt- Bra med lite blå himmel iaf. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget att göra, men jag är besviken. Gläds åt det lilla. Kram

      Radera
  5. Det är väl en liten tröst att det även regnar i Värmland (ibland), inte bara i Lidköping och Göteborg;-)
    Grattis till 17 grader! Här har det varit grått i stort sett hela veckan, och idag var det som bäst 14 grader. Tror det slutade regna klockan 06:00. Helt okej, men jag längtar efter sol. Har ju blivit så bortskämd efter den här sommaren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret, det vädret, det tröstar ingen, men vi är där vi är, haha. Min solstol suckar, den har ingen som sitter på den.

      Radera