fredag, augusti 11, 2023

Fem en fredag - aktiviteter

Följ med mig och handla! Så kunde inlägget heta. Jamen visst, här gick jag en dag när det inte regnade just då och tog en sväng in på ICA eller Willys. Jag alternerar.




Idag tar jag itu med veckans "Fem en fredag med ElisaMatilda, som handlar om aktiviteter.
  1. Vad gör du när du känner dig aktiv? Då går jag på stan och gör flera ärenden.
  2. Vad gör du när du lär dig något? Googlar och söker via nätet och lär mig hela tiden nya saker.
  3. Vad gör du när du har tråkigt? Då lyssnar jag på en bok eller podd, så är den saken biff.
  4. Vad gör du när du gör något för dig själv? Tränar och då särskilt vänster axel och arm.
  5. Vad för aktivitet vill du prova på? Inget som jag kan komma på. Jag har nog provat allt som jag har varit intresserad av och lite till. Med min skada har jag tyvärr fått backa lite i stället och hitta nya sätt.  
Ljus och kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. så bra att du tränar och håller igång så mycket du orkar och kan. Det är viktigt att inte bli allt för stillasittande. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är helt egoistiskt. Jag har ju en skadad axel/arm och behöver den kraften också.

      Radera
  2. Fin väg till affären, för mig blir det också många steg när jag går i affären.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, det blir alltid många steg där.

      Radera
  3. Önskar jag orkade träna, jag går promenader, simmade förut, men det var så kallt i badhuset så det var inge roligt. Simma i en timme och frysa samtidigt var ingen hit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket som jag inte kan eller orkar längre, men försöker med det som går.

      Radera
  4. Ja, dina svar hade kunnat vara mina. Och du verkar vara mera disciplinerad än jag, för övningarna jag ska göra för ryggeländet och benskörheten är så tråkiga att jag sällan gör dem. Önskade jag hade din drivkraft där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, träning är SÅ tråkigt, men jag behöver faktiskt för mitt mående att bli bättre i vänsterarmen.

      Radera
  5. Tänk nästan alla svarar att man läser och googlar på nätet för att lära sig mer. För inte alls längesen fanns inte internet, hur gjorde vi då? Slog i uppslagsböcker, det låter ju faktiskt som stenåldern. Förstår om ungarna idag inte begriper hur vi överlevde! Ha en skön helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en stor poäng där, Paula. Jag som alltid ha varit vetgirig, jag slog i lexikon och uppslagsböcker men fick aldrig de rätta svaren, de var för gamla.

      Radera
  6. Kul att läsa dina svar och med fina bilder till. Känner igen mig i flera av dina svar. Vad gäller att pröva på så vill jag gärna ta upp seglingen igen.
    Fina bilder som piggar upp.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter så härligt att segla!
      Varm kram!

      Radera
  7. Men visst är det himla bra att vi fortfarande lär oss nya saker! Den dag vi tröttnar på det är vi illa ute.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Då släcks allt hopp. Nytt är kul!

      Radera
  8. Inte dumt med google, jösses vad man lär sig! Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innan google så slog jag i uppslagsböcker men de blev ju föråldrade.
      Kram

      Radera
  9. Kul att googla, man går från ett ämne till nästa och kommer tillslut inte ihåg var man började😉. Tiden bara rusar iväg.
    Härliga blombilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Så har jag gjort många gånger 😅

      Radera