torsdag, augusti 24, 2023

Sov gott! đŸ™đŸ»

IgÄr lÀste jag med sorg i hjÀrtat att en mycket god vÀn och f.d. granne gÄtt bort.

NÀstan lite sÄ jag hade haft pÄ kÀnn. P.g.a. min armskada sÄ har jag inte varit hemma hos Sonia och fikat pÄ lÀnge men jag har pratat med henne genom balkongen och i telefonen.

Sonia i januari 2022.

Sonia 90 Är och jag i maj 2022. Vi har kÀnt varandra sen 20 Är tillbaka och hade vÀldigt kul, hon var en frÀsig tant. Hon visade mig foton pÄ alla nya barnbarnsbarn och alla fina babyklÀder som hon stickat till behövande i Ukraina.

Senast i tisdags eftermiddag tittade jag upp mot hennes balkong men det var igenstĂ€ngt. Jag borde ha hört av mig tidigare, inte bara tĂ€nkt.  Sonia har varit med i min blogg flera gĂ„nger, hon blev 91 Ă„r. 
Vila i frid đŸ™đŸ»

12 kommentarer:

  1. Beklagar 😱 kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kram!
      (Jag sÄg en ukrainskregistrerad bil med slÀp i förra veckan utanför hennes, som gjorde mig fundersam. I annonsen stod om att skÀnka pengar till Ukraina)

      Radera
  2. LillaSyster2023-08-24 14:00

    Alltid jobbigt att mista en vÀn. TÀnker pÄ dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sÄ Àr det Àven om det Àr Livet. Tack.

      Radera
  3. Beklagar förlusten av din fina vÀn och granne <3 SÄ ledsamt att höra.

    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alltid ledsamt nÀr vÀnner försvinner.
      Kram đŸ™đŸ»

      Radera
  4. SÄ sorgligt! Beklagar förlusten av din vÀn och granne. Och visst blir det sÄ ibland att en inte hörs av.. Hoppas Sonia somnade in lugnt och stilla.
    Livet har vi ju bara till lÄns.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sÄ sorgligt. Men jag förmodar att Sonia somnade in av Älder, jag hörde aldrig att hon hade allvarliga krÀmpor.
      Varm kram!

      Radera
  5. 91 Är Àr en fantastisk Älder att somna in. Tror jag minns henne, för visst besökte du henne nÀr stÀdbolaget stÀdade i din lÀgenhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon fick bra Är. JodÄ, jag gick till henne och fikade dÄ stÀdbolaget kom, helt riktigt.

      Radera
  6. Vilken trevlig vÀn du förlorat. Min mor levde 90 Är, begravdes i april, min far ocksÄ nÀstan 90 Är men han hade alzheimer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det Àr tomt nu efter henne. Men ett bra och lÄngt liv.

      Radera