torsdag, augusti 31, 2023

Torsdag sista dagen i augusti

Här stod jag och väntade på bussen igår förmiddag. Väg över till Campingen och åt Läcköhållet.

Väg mot centrum.

Jag steg av vid Resecentrum och gick tvärsöver gatan.

Här går själva paradgatan. Där hade nagelterapeuten Annette tidigare sin salong, nära och bra då.

Detta är inte Limtorget, men väl Hembygdsgården, som hör till det gamla ursprungliga Lidköping. En bakgård, som jag kikade in på helt enkelt.

Sedan sneddade jag in på Limtorget, innan jag fortsatte min väg till lokalen där vi hade vårt extrainsatta styrelsemöte igår inom samma förening som jag var där angående planeringsmötet dagen innan.

På tillbakavägen gjorde jag torget med torghandeln. Satt på en parksoffa och lapade sol och glodde på folk. En kanondag, helt enkelt. Strosade lite i affärer, bara var. Köpte jordgubbar med hem från Skåne, de var söta och goda.

Idag ska jag tillbaks med bussen in till stan för en hårklipp. Verkligen behövligt (tycker jag). Och så är det så skönt att bli masserad i hårtvätten. Man får passa på att njuta.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Vilken bra och härlig sensommardag det blev. Ja, nu sjunger verkligen augusti på sista versen får man säga.
    Önskar dig en bra dag och lycka till med frisörbesöket.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en bra dag idag också och jag är nöjd. Kram!

      Radera
  2. Skönt med lite omhändertagande ⭐️ lite massage i hårbotten är ju det sämsta ⭐️
    En skön onsdag på stan fick Du igår… förhoppningsvis blev även denna torsdag en bra dag ⭐️
    Om ett par timmar börjar ”vårt program” ska bli kul att se vem som blir gjort om till sitt bästa jag ☺️
    Ha en fin torsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag kan ju inte själv med båda händerna, så...
      Klart vi ska se "vårt program"!
      Kram!

      Radera
  3. Snart börjar min favoritmånad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något för alla! September kan vara väldigt fin, absolut.

      Radera
  4. Låter som en härlig dag som bara personer som är pensionärer kan njuta av. Tycker jag då;-) Och du hade ju sol igår, då jag hade grått och regn. Hoppas du hade kanooonväder även idag, för det hade vi.
    Jag brukar ju ligga en vecka efter dig vad gillar hårklippning. Så nästa vecka så:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, hörru, då är det väl läge att du visar upp en selfie efter din klipp i nästa vecka!
      Jag har haft kanonväder i dagarna tre. Idag var det så varmt på torget, läge för kortärmat.

      Radera
  5. Vad trevligt med en tur in till stan och en fin utflykt blev det ju med lite av varje i sitt innehåll. Perfekt men närheten till bussen.Helt klart en bra dag .
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid nya vyer att komma till stan och få lite inspiration.
      Varm kram!

      Radera
  6. Mysig dag, och att se hur du bor, följa med lite , här hemifrån ,-) Du blir så fin i håret, så du har hittat rätt frissa, och vackra naglar. Sitta och titta på folk, mysigt ,-) Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det kul att se hur ens bloggvänner har det!
      Kram!

      Radera
  7. Men hoppsan, alldeles folktomt!!!! Var håller folk hus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bero på jag undvek att fota folk 😊

      Radera