fredag, september 01, 2023

Fem en fredag - Process

God förmiddag till en ny månad, för helt plötsligt så är det september. Här satt jag igår den sista augusti och väntade på min tur. Ja, jag hade en tid 11.15 och satt och tittade ut genom fönstret och såg rådhuset så centralt.

Visst är det stort och luftigt här!

Det är nya regler i bloggen nu fr.o.m. september. Efter varje klippning så lägger man ut en selfie 😂😂

Dessa sista bilder hör också till klippning och ansning, kan man säga. Ni ser hur tjejerna jobbar och gubbarna står och pratar 😊



Nu tar jag itu med veckans "Fem en fredag" med ElisaMatilda, som handlar om process. 
  1. Vad börjar bra men slutar dåligt/sämre? En del tänkta projekt.
  2. Vad är spännande i början och slutet men tråkigt i mitten? Tåg- och bussresor med flera byten. Älskar ju att resa.
  3. Vad är gott men egentligen inte? Vad ligger längst oöppnad i mitt kylskåp? Jo, det är matjessill. Jag vet att man kan ta en bit till ägget på frukost, fint Omega 3.
  4. Vad känns jobbigt i början men bra när du är färdig? Städ (numera har jag privatstäd) och disk.
  5. Vad var du snabb på tidigare men som nu går långsammare? Promenad och vandring.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

30 kommentarer:

  1. inte så pigg på att resa men åker ofta spårvagn 🙂 mycket långsammare nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag reser ju till mina barn och barnbarn och det är jag pigg på.

      Radera
    2. sonen flyttade nyss med familjen till Jämtland mera snö, tolv timmar med tåg

      Radera
    3. Jadu, så blir det. Ens barn bestämmer var de ska bo.

      Radera
  2. Har också älskat att resa men nu har det blivit glest mellan tripperna, covid är största anledningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Covid en stor anledning. Jag och ena dottern hade en bokad resa i mars, då pandemin bröt ut, och den blev inställd och nej, den blir inte av nu heller.

      Radera
  3. Var dag har sin plåga 😅 eller om vi vänder på det sin charm och glädje 🤩
    Ungefär så ja ☺️
    Om jag gör slag i saken och klipper mig efter ha bojkottat frisör och sax i håret senaste minst 12, 13 åren så lovar jag i ett svagt ögonblick att det blir en selfie 😄
    Matjessill äter jag inte om jag kan slippa, övrigt i fiskvägen är gott ja förutom torsk och surströmming 😅
    Tack för gårdagens sällskap vid Gör om mig 🤗
    Ny månad och jo yes bara att ta nya tag.
    Ha en fortsatt fin fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag fick ytterligare en vacker dag och dessutom ett kul spontanbesök idag! Kram

      Radera
  4. tågstrul får en ju se upp med nuförtiden. flyttar gärna på mig. matjesill är jättegott. mycket går långsammare och städning är inte roligt alls

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig salong och så fin du blev i håret!
    Härliga bilder för övrigt också.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar den luftiga salongen och så är de proffs.
      Kram!

      Radera
  6. Är med på det, varje gång jag klipper mig så blir det en selfie här med, hoppas jag kommer ihåg bara. ;)

    Ha en underbar eftermiddag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skojade lite men du får gärna lägga ut en selfie, bara roligt.
      Kvällskram!

      Radera
  7. Matjessill, mums! Syns ingen skillnad när jag klipper mig, då hon bara får toppa det. Men det kostar lika mycket, så jag funderar på att börja klippa själv! 😄 DÅ skulle jag nog behöva lägga ut en selfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där med håret, på håret och vad som. En sak för självförtroende 😀

      Radera
  8. Skönt att bli "omhändertagen" i en fin miljö- Och så bra resultatet blev. Även i övrigt fina klippbilder. Grönt och skönt är det ju fortfarande. Härligt-
    Kul att läsa dina svar på ordet "process". Kan ju omfatta så mycket. Hela livet känns lite som en sådan.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbart att någon tar hand om mig när jag inte kan själv och även annars. Man behöver beröring.
      Varm kram!

      Radera
  9. Jag tycker att det mesta går långsamt nu för tiden.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger något i det du skriver. Kram!

      Radera
  10. Jag tycker också det är drygt ibland mellan påstigning och avstigning vid resor. Är det hos frissan det är så snyggt? Wow, och en selfie blev det. Hur ofta klipper du dig? Har nyss snaggat mig men inte lagt ut någon selfie, haha
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klipper mig var åttonde vecka hos frissan. Lite kul att lägga ut en selfie då, men naturligtvis självvalt. Trevlig helg!

      Radera
  11. En helt och hållet lyckad selfie:-) Å vilken härlig frisersalong! Urmysigt! Såg den rostiga svamplampan - den villhöver jag, har jag bestämt:-)

    Fyran och femman håller jag helt med dig om. Femman beror ju på våra ryggar och åldern såklart. Där har vi en giltig åsikt;-) Bussresor har jag aldrig gillat, och tåg har jag inte rest med på minst 30 år. Men sedan är det ju skillnad om var man bor. Du har ju lite längre till en flygplats än vad jag har, om du vill resa utomlands alltså.
    Och arbetsfördelningen mellan kvinnor och män är... rätt roligt. Här på innergården finns det inga kvinnliga trädgårdsarbetare, men väl svenska och utlandsfödda arbetare. Gissa vem som leker supervisor där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, du ser ju det mesta. Den lampan har jag inte upptäckt förrän du påpekade, Snygg, ja!
      Jag älskar denna salongen som nu utvidgar till lite mer intressant och så är den så centralt. Annette i all ära, men hon är bortom allt i kommunikationer för mig.
      Trädgårdsarbetarna är vanliga tjejer i Lidköping och de är duktiga!

      Radera
  12. Fina bilder och det är klart du ska lägga ut en selfie efter du klippt dig. Tjusigt 🫶🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är såklart att jag gör!

      Radera
  13. Jag äter mycket sill. En favorit. Men just matjes är en sällanvara i min kyl.
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, gillar sill, men just matjes är jag något trött på. Kram!

      Radera
  14. Hoppla, nu blev jag visst anonym... Har inte tid att kolla vad som är fel. / Kraka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det bara så, har jag förstått.

      Radera