lördag, augusti 26, 2023

Veckans bokmĂ€rke 📚 26 augusti

Helt plötsligt, sÄ hade jag ett fejkat bokmÀrke!

Jag hade inte tĂ€nkt att rota fram nĂ„got gammalt men sĂ„ kom jag pĂ„, efter det att jag tagit av mig den nya regnkappan, att jag glömt att ta bort prislappen 😅 Trots spöregnet idag sĂ„ tog jag mig i kragen och gick ivĂ€g och handlade mat och dĂ„ med prislappen hĂ€ngandes pĂ„ insidan av kappan. 

En jÀttetrist dag idag men jag lyssnar pÄ Jon Henrik Fjellgrens biografi "MÄnbarn". Kan man flytta en mÀnniskas sjÀl? En bok om den bortadopterade pojken frÄn Colombia, som blev renskötare och folkkÀr artist.

Boken Àr sorgsen och svÄr att ta in att sÄ mÄnga, bÄde barn och vuxna, har varit sÄ elaka och mobbat denne fine grabb i sÄ mÄnga Är. MÄnga tankar har gÄtt i mitt huvud under lyssnandet.

Det Ă€r Boklysten som har uppfunnit temat BokmĂ€rken.
Kanske hittar du ocksĂ„ bokmĂ€rken hos BPHannele eller Åsa.

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

8 kommentarer:

  1. Det Ă€r synd om Jon Henrik pĂ„ riktigt đŸ˜„ han lider ju av psykisk sjukdom och antagligen/kanske beror det pĂ„ hans barndom och uppvĂ€xt.
    Men han har en fin röst.
    SĂ„ gul och fin regnkappa Du köpt, bra fĂ€rg, Du lĂ€r synas 👍
    Ett fejkbokmĂ€rke funkar ju finfint 👏
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst Àr det synd om Jon Henrik. Han har blivit sÄ mycket utsatt av barn och vuxna. Det har utvecklats psykiskt för honom. Jag tror inte att han Àr psykiskt sjuk frÄn grunden. Vem skulle inte bli knas av ett sÄnt handlande?
      Jaja, min regnkappa Àr fin. Finare Àn den svarta som jag har sen lÀnge.
      Kram!

      Radera
  2. Vilken frÀck regnjacka. Gillar fÀrgen skarpt. I den kappan syns du nÀr det Àr mörkt:-)
    Och fejk-bokmÀrket Àr ju helt klart en bonus:-)
    Jon Henrik Fjellgren sÀger mig ingenting...
    Du var inte ensam idag. HÀr var det ocksÄ grÄtt hela dagen, andra dagen i rad, nÄt som var vÀldigt sÀllsynt denna sommaren. Dock inget regn... Àn;-)

    SvaraRadera
  3. Snygg regnjacka till hösten, det finns sÄ snygga mÀrken som man kan stoppa mellan böcker.

    SvaraRadera
  4. Se dÀr! Det blev ju ett bokmÀrke. Och perfekt med en rejÀl regnkappa Àr det ju ocksÄ. Intressant bok. Har inte Ànnu lÀst eller lyssnat pÄ den men har hört Jon Henrik berÀtta om den. Kan passa pÄ att tipsa om den bok jag just nu lyssnar pÄ; "Svalors flykt" av Maj Gull Axelsson. Gripande och vÀldigt bra inlÀst av Gunnel Fred pÄ Storytel-
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Ă€ger nu bĂ„de en svart och en gul regnjacka 😂 allt utefter humör.
      Tack för tips pÄ bok!
      Varm kram!

      Radera