torsdag, september 07, 2023

Hur man anlägger en klättervägg

Hej å hå! Igår läste jag om en bloggvän som tyckte sig känna bloggtorka. Jajjemän, jag tror vi är fler. Är man inte ute så mycket så blir det varken nya bilder eller berättelser.

Jag tänkte till. Jag hade några sparade bilder som jag tog rent spontant på väg till frissan en torsdag. Fick veta att det skulle byggas en klättervägg på torget för något stort jippo på lördagen. Så jag klämde iväg några kameraskott. Inte var dag som man har detta motiv, menar jag.

Så hittade jag gårdskatten som låg och kråmade sig utanför sin egen port. Ja, jag vet numera var katten bor.

Detta var en del av min gårdags funderingar och idag torsdag så tänker jag njuta av blivande 23 grader.

Ha det gott.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Det har jag aldrig sett så nu fick jag se något nytt.
    Så fin katten är!

    Önskar en fin sensommardag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad jag kom på att ta med dessa bilder ändå! Gillar katten, den strök kring mina ben.
      Kram!

      Radera
  2. Vilken fin gårdskatt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, har sett den flera gånger.
      Kram!

      Radera
  3. Bloggtorka har jag inte, tvärt om. Men däremot har lusten att skriva inte återkommit. Och det finns ju en anledning till det, något som påverkat mig en hel del. Blogglandia är fantastiskt på många sätt. Absolut. Men det finns också avigsidor.Å andra sidan finns ju dessa avigsidor lite varstans i det dagliga livet och egentligen inget att fästa sig vid.
    Roligt med dina fina kattbilder.
    Kul med en klättervägg men kanske kan den sedan flyttas och bevara.s Vet att många tycker det är roligt att träna klättring.
    Kul med jippo på lördag.
    Önskar dig en fin torsdag.
    Strålande väder i huvudstaden och +24.
    Har just suttit ute med en väninna och ätit lunch på en vietnamesisk restaurang. Så gott och trevligt.
    Varm kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att du har så många intressanta saker och upplevelser för dig och du tar så många foton, så du gör ganska lätt ordentligt fina och informativa inlägg - om lusten finns där. - Nu vet ju jag att du har en anledning och att det finns en avigsida. Hoppas lusten återkommer! F.ö. så är ju fina nära vänner ändock det bästa i ens tillvaro, näst efter familjen 💖

      För mig är det mera så att mina aktiviteter har minskat och jag har fått mindre att skriva om, samtidigt som att jag är tröttare. Tröttheten beror säkert på den pärs som jag gått igenom med stort trauma plus att min synnedsättning påverkar mig. Ofta får jag dubbelarbeta med både dator och mobil för att kunna se och läsa. Skriva går bättre. Men jag vill ju även läsa andras bloggar! Det är ju så - att ge och ta.

      Det har varit 24 grader och stadig sol här också, helt underbart.
      Ha det gott! Varm kram!


      Radera
  4. Bloggtorka och många verkar lägga ner sitt bloggande, kanske återkommer vissa när vintern kommer smygande.
    Så himla gosig kissemiss 😻
    Jag vaknade strax före kl 14, ingen J som kom hem på lunch och väckte mig 😅
    Nu fick jag en uppmaning av mobilen att röra på mig… om jag ska få ihop 5000 steg under denna dag 🤔💭
    Ikväll ”vårt program”, vi kanske hörs då ❤️
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att mobilen manar på! Jag har varit ute och motionerat benen lite grand, dock långt ifrån 5000 steg. Mest har jag varit på balkongen...
      Jag får skynda mig med maten nu innan vårt program.
      Vi hörs. Kram!

      Radera
  5. Hahaha! Om det är jag du syftar på så är jag glad att jag kunde inspirera dig att "leta i arkivet" och komma fram till två riktigt roliga bildsekvenser, speciellt katten. Riktigt bra fångat där.
    Vi har faktiskt också en gårdskatt. Den är svart, men har ingen aning var den bor.

    Strålande sommarväder även idag här. Hoppas du har haft samma tur... eller om det är skicklighet;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart syftade jag till ditt inlägg, BP!
      Visst, ibland kan man behöva en knuff i rätt riktning!

      Radera
  6. Klätterväggen i all ära, men nog tar katten hem priset, vilken sötnos! Saknar mina två ibland så mycket så det svider. Men de hade inte kunnat bo här där jag är nu, o har det så mycket bättre på landet. Undrar vad för jippo det ska bli, vi ska ha ett fmx jippo, det är motorcyklar som hoppar på just såna väggar som du visar, jättehögt och sen gör dom tricks medan de flyger däruppe i luften. Var och tittade på Stora torget ifjol och det var rätt häftigt så det blir nog en repris på lördag. Du kan väl göra detsamma, så får du mer bloggfoder! Ha en skön fredag, då har vi Elisa att luta oss mot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, katten är så go. Jag har haft många katter i mitt liv men det funkar inte numera, så synd.
      Jippot jag skrev om har redan varit. Men nu tar oss an Elisas frågor!

      Radera
  7. Tänkte först att "nej, inte ska väl den där väggen bli permanent vid det gamla stora röda huset?" - och så är det väl inte heller, utan enbart för ett jippo.
    Jag har inte direkt haft bloggtorka, har hela tiden många bilder på hög... hinner ibland inte med... Men däremot tycker jag att det jag numera skriver är trist, för att jag jobbar så mycket.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har förstått att du har många bilder! Bloggen tar ju tid, även för mig som pensionär och jag har en del järn i elden. Kanske har bytt några järn också.
      Tisdagskram!

      Radera