fredag, oktober 06, 2023

Färgsprakande fredag 6 oktober 2023

God morgon! Idag är jag med Lillasyster i hennes utmaning "Färgsprakande fredag". Utmaningen "Fem en fredag" kommer senare idag.

När jag funderade över vilken bild som jag skulle välja, så tog jag den vårligt krispiga färgsprakande tulpanbuketten, som mina barn blommograferade till mig när pandemin hade brutit ut. Det var långt i alla väderstreck till de mina och svårt att åka långt och för kallt för att ta en medhavd fika i bersån. Efter det började vi videofika och hade så roligt.

Trevlig helg! Igår härlig sol, idag regnar det, i morgon kommer solen tillbaka.

Ljus och kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Så vacker bukett ,-) Förstår att den värmde. Ja en jobbig tid på olika sätt, och för många som inte kunde ses, videofika ,-) ja nya sätt att träffas, visst var det roligt. Ett fint alternativ ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den värmde otroligt mycket då.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Go morgon 🤗 hos mig har flesta snön kommit… inte mycket, det ligger inte kvar 😅
    Så fin bukett 💐
    Jo yes pandemin visade hur sårbara vi och samhället är.
    Ute temperaturen är -1 och jag fryser, jag stack ut nosen och tog lite bilder på snön ☺️
    Ha en fin fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där vita vill vi inte ha, iaf inte jag än på läääänge! Bara halkigt kallt och eländigt. Jag fryser också.
      Fredagskram!

      Radera
  3. Så bra att välja den vackra buketten till en färgsprakande fredag! Tack och lov så kan vi umgås som vanligt igen vilket vi alla är tacksamma för.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen tack och lov. Människan är flockdjur och vill i allmänhet vara social. Buketten var SÅ vacker.
      Kram!

      Radera
  4. LillaSyster2023-10-06 16:01

    Åååå vilken bukett!
    Tack för att du vill vara med och spraka =)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Så fint! Blir riktigt rörd när jag ser det.
    Vacker bukett också.
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Vilken färgsprakande och framförallt vacker bukett du fick av dina fyra barn. Bara att hoppas att vi aldrig mer drabbas av en sådan pandemi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns så avlägset nu och vid Gud, låt det aldrig ske igen! Denna bukett gav mig dock tröst.

      Radera
  7. Svar: Teslan var en taxibil ansluten till Sverigetaxi (som även finns i Lidköping) och Cabonline. Antingen äger man sin bil och ansluter sig till dessa företag eller så kör man för olika åkerier som i sin tur är anslutna till olika taxibolag.
    Det var första gången jag satt i en elbil och dessutom en Tesla. Absolut ingen WOW-upplevelse, tvärtom.
    Brukar åka taxi (läs: Sjuktransport) när jag inte orkar använda min egen bil till olika undersökningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var tydligen lika blinda Du och jag då ingen av oss förstod att BP åkte taxi 😅 jag har nog aldrig sett en tesla på nära håll… elhybrider finns det häromkring. Tror inte jag har åkt i någon sådan heller… kanske får jag det nästa gång jag åker sjuktaxi 😜
      Ha en fin lördag kram åsa

      Radera
    2. Jag åkte ju i jättemånga taxibilar åt flera håll och kanter första halvåret 2023. Några var elbilar men jag tror inte att jag åkt i någon Tesla. Tack för förklaringen!

      Radera
  8. Så vacker bukett med så vackra ord :)

    SvaraRadera
  9. Härlig kärlek och omtanke med buketten <3 Tänk så tiden gått efter pandemin, ibland minns jag inte riktigt hur det var på den tiden...
    Utmaningen färgsprakande fredag glömmer jag också alltid.

    SvaraRadera