lördag, oktober 07, 2023

Fem en fredag - Planer

God lördagsförmiddag med solsken och 9 plusgrader! 
Så hör jag den ene grannen oppepå starta sin motorcykel, ja då är det väder, känns lite tryggt på något vis.
 

Nu så tar jag itu med den fördröjda veckans "Fem en fredag" med ElisaMatilda, som handlar om planer.
  1. När planerade du senast något av typ fest eller event? Det var i december 2022 då jag bjöd hela familjen på min 75-årsfest och hotell. Den yngste (Noah) var bara 3 månader och det blev SÅ lyckat!
  2. Är du den som gärna organiserar aktiviteter? Nja, mest tillsammans med barnen.
  3. När har du nyligen upplevt plötsligt ändrade planer? Inte på länge. Orosplanen är ju sjukdom.
  4. När planerade du något som sen fick dig att känna ”aldrig igen”? Inget jag minns.
  5. Vad har du för planer i oktober? Några träffar och sist en VasaOrdenfest.
Det var allt för idag. Nu ska jag ut i det vackra vädret!
Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. LillaSyster2023-10-07 11:36

    Blås inte bort bara när du går ut.....solen skiner men vindarna är så starka och kyliga. Har varit ute och tagit hand om det som blåst omkull i nattens stormbyar.
    Vilket fint fat på sista bilden =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår blåste det som skam men idag är det rätt lugnt här.
      Jag tyckte också att arrangemanget var vackert, det står utanför en restaurang Skafferiet.

      Radera
  2. Snön ligger kvar, men det är sol… + 1 grad varmt 😅
    Att ångra sig, tänka aldrig mer… oftast när något gått rejält illa.
    Ha en skön vilodag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö, ajaj. Tack ja, här blir en riktig vilodag, sov länge också 🤩 Kram!

      Radera
  3. låter som ett underbart firande!
    Vi firade i Normandie att vi varit gifta 40 år 💕 och jag fyllt 70

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, se där! Trevligt och grattis! 💐

      Radera
  4. Vi hade lite liknande svar där. Förra eventet vi planerade var ifjol :-)
    Och kul att även du har trevliga saker att se fram emot denna månad.

    SvaraRadera
  5. Så härligt att det firandet blev så lyckat. Efter pandemin var vi verkligen svältfödda när det gällde att umgås med varandra.
    Det låter trevligt med fler festligheter i slutet av oktober.

    Önskar en fin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna ha något att se fram emot, så det blir perfekt, annars är jag tämligen obunden.
      Kram!

      Radera
  6. det är verkligen trevligt att träffas. efter pandemin höll vi på att prata ihjäl oss när vi träffades i olika sammanhang oavsett vad saken gällde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en avhållsamhet från socialt umgänge kväver människan.

      Radera
  7. Härligt med din 75-års fest! Du verkar ha lite skojigheter att se fram emot i oktober! Jag får svara på "fem en fredag "i morgon, missade det helt idag!
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det går bra, vi svarade ju idag lördag.
      Kram!

      Radera
  8. Japp, 75 års firandet minns jag. Ett toppen minne även för dig såklart:-)
    Åtta grader här och världens blåst, men soligt och fortfarande t-shirtväder på balkongen. Och detta den 7 oktober. Inte helt fel!
    Skoj att du har planerat några roligheter även under oktober. Du älskar ju att klä upp dig så:-)

    SvaraRadera
  9. Jodå, ljudet av en motorcykel brukar ju tyda på fint väder, bra där.
    En orden-fest låter fint.

    sv: Så sant, har nog inte druckit grogg sen min ungdoms tid.

    Ha en underbar söndag nu. :)

    SvaraRadera