onsdag, oktober 25, 2023

Onsdagsmix 25 oktober

God morgon! Jag tittar ut genom fönstret i sovrummet där min stora skärm till laptopen står. Det är lite regnvått på backen och himlen är jämngrå. Tre plusgrader.

Hit tog mig buss/buss igår till Styrelsemötet. Faktiskt bra förbindelser dagtid en vardag. Mötet gick bra och jag är insatt i en liten extra grupp, kul, lite framtidsspåning.

Min novemberkaktus slog ut i förrförrgår (lättare att skriva i söndags😀). Kaktusar är tålmodiga.

Sopbilen gjorde sitt jobb både igår och i morse.

Nu verkar det vara tråkväder minst en vecka framöver. Ja, vad göra? Jag har inga tankar på att åka till värmen. Jag tycker att jag har det bra och lagom sysselsättning med det som jag vill göra. Nu går lyssnandet av böcker på löpande band. Har börjat på "Aldrig släppa taget" av Tilda och Frida Boisen. Jag lyssnade på Journalisten Frida Boisens första bok "Berätta aldrig det här" tidigare. Båda böckerna är bladvändare.

Idag har jag två uppdrag: Frissan och kören. Roliga båda två!

Ljus och Kärlek🙏🏻

22 kommentarer:

  1. Härligt med aktiviteter, då kan man strunta i vädret, eller ja, ta med sig paraply i alla fall! Måste kolla på min novemberkaktus om den fått några knoppar?
    Ha en fin onsdag! Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag känner att jag kan vila i sånt som jag inte kan påverka.
      Kram!

      Radera
  2. Bra att sopbilarnas förare gör sina jobb - vi har det bra ordnat. Finns ju platser där det inte töms tillräckligt ofta eller länder som struntar i sophantering.
    Ja, här det är nu kallt, noll grader. Ganska skönt att inte ha bekymmer med en bil, att putsa osv.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, kostar mindre att inte ha bil också. Här åker jag gratis med Västtrafik inom en ganska så stor zon.
      Kram!

      Radera
  3. Någon novemberkaktus har jag inte längre och sedan jag bojkottar ortens lojala och enda blomsteraffär blir det inget nytillskott.
    Men en blomsteraffär som säljer en vecka gamla blommor för fullt pris och sen är otrevlig när jag berättar att rosorna jag fick av J kroknade och resten av buketten däckade dagen efter känns inte så skoj att gynna.

    Vi får snö, Du får regn… olika falla ödets lotter 😅

    Bra Du har aktiviteter och annat att höra/se framemot 💕
    Det är bra att Du har en framtidstro 👍

    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, en sån dålig blomsteraffär! Kommer ihåg när du berättade detta. Tokidiotiskt! Har de några kunder kvar?? Kan man fråga sig.
      Blev inget regn idag, men så väldigt kallt och otrevligt, jag ville bara hem efter frissan.
      Kram!

      Radera
  4. Det låter som bra och trevliga planer för dagen. På fredag ska jag klippa mig och det är på tiden.
    "Aldrig släppa taget" har jag läst och det var en bok som berörde. Så skrämmande att det ska vara så svårt med unga med psykisk ohälsa att få snabb och adekvat vård.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra! Jag blev nöjd idag.
      Den boken är strax färdiglyssnad. Skrämmande. Jag känner till mycket av detta bekymret och är socialt intresserad och blir så klart illa berörd också.
      Kram!

      Radera
  5. Nej ingen solresa här heller ,-) Mysigt är det, grått kan vara mycket vackert, men lite mindre regn kan det få vara. Du verkar ha fullt upp med trevligheter. Du passar bra i din frisyr, när du visar bilder ,-) Ha det fortsatt fint! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentar! Nej, jag trivs inte i nuvarande väder, men men, försöker gå i idé på en del punkter.
      Kram!

      Radera
  6. Nej, vädret är som det är. Kanske har vi haft mer tur med sol och blå himmel-
    Har också fullt upp här hemma med trevligheter av olika slag men visst planerar vi en resa. Frågan är mer vart vi vill åka. Och när. Men det ger sig.
    Roligt att du fått ett extra styrelseuppdrag.
    Grått här idag men har varit ute med Promenadklubben på konstutställningar och sedan en riktigt god lunch på Tennstopet. Fisk och skaldjursgryta och ett glas vitt. Så trevligt.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror bestämt att Stockholm haft bättre väder. Men Lidköping ligger bäst till av skaraborgsstäderna ändå, är alltid så.
      Har förstått att du är mycket ute på vift, så roligt!
      Varm kram!

      Radera
  7. Vill ha en novemberkaktus, Mina har jag vattnat för mycket , så att deruttnat. God onsdagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har jag gjort tidigare med kaktusar också, tyvärr.

      Radera
  8. LillaSyster2023-10-25 19:14

    Det är grått värre, blir ju inte ordentligt dagsljus.....det tycker jag är jobbigt. Rått och blåst, näe slutet av oktober är inte min grej. Spännande uppdrag du år involverad i. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt grått och idag mådde jag nästan illa av kylan. Skyndade mig av bussen på hemvägen och fick nästan hjärtsnörp, inte van att gå fort.
      Mitt uppdrag är superintressant.

      Radera
  9. Verkligen ingen idé att kolla väderprognosen den närmaste veckan om man inte vill bli deprimerad. Vi lär får samma skitväder i Lidköping och här.
    Skoj att läsa att bussförbindelserna fungerar för dig, nog så viktigt!
    Vad gäller bokläsandet/-lyssnande är vi raka motsatser. Jag har slutat eller i alla fall nästan slutat läsa böcker. Kan inte jag sitta på balkongen och läsa får det vara. Ska bara skaffa mig en alternativ sysselsättning för vinterhalvåret. Började idag med att följa BBC World News, men då blir man ännu deppigare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu höjde jag på ögonbrynen! Jag trodde stenhårt att du var en året-runt-bokläsare! Jaha. Jag är ju periodare. Sen jag skadade mig har min stickning legat nere rätt så totalt, bara nåt varv då och då, det har gjort ont.
      Vad gjorde du/ni tidigare på vinterhalvåret då?

      Radera
  10. Me again: Glömde ju kommentera din novemberkaktus. Jättekul att den redan blommar. Min har hittills bara en massa knoppar, inte en enda blomma än. Gillar den röda färgen av blommorna på din kaktus:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kaktusen är så fin. Får akta mig för att övervattna bara, det har hänt tidigare. Ha det bra!

      Radera
  11. Kaktus är fina grejer det, det enda som överlevde när jag var ungkarl för många år sedan.
    Den där var ju jättefin.

    Ha nu en fin afton. :)

    SvaraRadera
  12. Så roligt att novemberkaktusen levererar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera