torsdag, oktober 26, 2023

TråkTorsdag NEJ då🥰

Att titta in här i denna affären i centrum var inte direkt glädjehöjande, det kändes rätt TRÅKIGT. Kolla de så kallade färgerna! Att man inte lär sig!

Så tråkigt med tomma affärslokaler! Den här har nog stått tom i två år. Här kunde jag tidigare köpa snygga Desigual kläder.

Här försökte jag mig på att fota några skyltar men det blev spegelbilder utav alltihopa! Fast man kan välja att skratta åt det...

Men jag hade det riktigt mysigt hos frissan. Slingning, tvätt, massage, klipp och fön. SÅ nöjd steg jag ut genom dörren och ut i den snåla kylan, glad i hågen!

Idag skulle min älskade mamma Anna ha fyllt 115 år ifall hon levat. Hon födde mig vid 38 års ålder och jag var 38 år när hon dog. När hon dog var hon 76 år, precis i den ålder som jag är just nu. Du har vilat i frid länge nu, lilla mamma 🙏🏻💖

Uppfinnare till temat TråkTorsdag är Kajsa-Lisa.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

16 kommentarer:

  1. VAckert tänkt om mamma.
    Ok med lite murrigt så här års.
    Tråkigt när affärer måste stänga igen. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att få bli väl omhändertagen och få känna sig fin sedan.
    Tråktorsdag har jag här, för jag sitter och lyssna på ett spf-webbinarium. Så tråkigt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket härligt och välbehövligt. Bara detta att få kroppskontakt via huvudmassage, underbart!
      Kram!

      Radera
  3. Fint med fina minnen, idag blir det då extra tankar.
    Fin i håret, alltid kul när man blir nöjd, fina foton ,-)
    Ja fy så trista färger. Inget uppiggande alls. Hösten där ska färger blandas också på kläder, anars blir det för tråkigt.
    En fin dag hoppas jag du får. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu såg jag inte så mycket färg alls på de andra klädstängerna men faktum är att just rött är inne och det tackar jag för. Dock konstigt, det är ingen höstfärg, mer en julfärg!
      Kram!

      Radera
  4. Egentligen beror det på en själv ifall det är en Tråkig dag oavsett veckodag.
    Om jag kommer ihåg (läs ids 😅) ska jag fota skyltfönstret på den lokala klädaffären - det är inte färglöst. Men tyvärr väldigt dyrt.
    Fina Du 💕
    Så rart skrivit om Din mor ❤️
    Ha en bra torsdag… vi kanske hörs ikväll vid 18.45 😜
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst gör det. Jag bara hoppar på rubriken nån enstaka gång, och jag har absolut ingen tråkig torsdag idag, nej nej. Nu kommer också vårt program ikväll 😀
      Tack och kram 💖

      Radera
  5. Så skönt att få fixat håret och känna sig nöjd med det. I morgon är det min tur och det är på tiden.
    Visst är det tråkigt när butikslokalerna står öde men tyvärr är det kärva tider numera.

    Önskar en fin och icke tråkig torsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir det din tur i morgon att känna dig tjusig, kul!
      Kram!

      Radera
  6. LillaSyster2023-10-26 19:39

    Skönt att bli ompysslad hos frisören. Butiksdöden är tråkig.
    Ha nu en mysig kväll =)

    SvaraRadera
  7. Såååå jag saknar "min" Desigual butik i Täby Centrum. Mig vetande har Desigual inga fysiska butiker kvar i Sverige. Först la de ner alla butiker i förorterna/små städer, sedan la de ner även Desigual i innerstan. Å att köpa via nätet - nej, efter tre olika försök hos tre olika butiker gör jag inte om det misstaget.
    Modet är så fruktansvärt tråkigt denna höst. Fick upp hoppet när vårmodet visade riktiga gladfärger, men nu blev det uppenbarligen ett återfall till tråkkläder.

    Kul att du har slingat dig igen. Första gången sedan pandemin började, eller minns jag fel... På lördag kan du gå till festen med ny frisyr, ny pedikyr och ny manikyr - inte illa:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man ska vara petig så gjorde jag samma slags slingning (inslag av lite mörkare, jag är ju naturligt blond och solblekt) för ett år sen, innan dess före pandemin. Tänk, att pandemin är över, förresten!
      Jodå, jag är nöjd inför morgonkvällens fest 🎉

      Radera
    2. Desigual finns på Ellos… yes jag googlade. Men inte några kläder jag skulle köpa.
      Kram åsa

      Radera
    3. OK. Nej, det är färdigköpt för mig, dessutom måste jag prova i affären, vill inte returnera å sånt. Kram.

      Radera