fredag, oktober 27, 2023

Färgsprakande och fem en Fredag - Tid


Först en färsk bild på en trappkruka mitt i stan. Vit cyklamen och rosa ljung.
Nedanför en bild med lite mer färg från i maj ett år, när jag strosade runt i  Stadsträdgården.

Bilderna passar bra till Lillasysters utmaning "Färgsprakande fredag".

Jag tar steget vidare till veckans "Fem en fredag" med ElisaMatilda, som handlar om tid.
  1. Är du tidspessimist eller optimist? Tidspessimist. Avskyr att komma försent, dessutom är det respektlöst att låta någon/några få vänta på för sena ankomster.
  2. När går tiden som snabbast? Ohhh, i sista minuten, eller sista kvarten, vid datorn. Också när det är som roligast.
  3. När går tiden som långsammast? I telefonköer och väntrum.
  4. Var spenderar du mest tid? Hemma.
  5. Till vad under veckan har du behövt lite extra tid? Till inget, det flöt på.
GRATTIS YNGSTE SONEN PÅ DIN FÖDELSEDAG IDAG!

24 kommentarer:

  1. Vilken mysig bild på sonens familj!
    höstfägring gillar jag, artigt att hålla tider, inte låta andra vänta

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa dina svar och fina färgsprakande bilder.
    Grattis till den fina sonen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vacker trappkruka du hittade! Fin bild på son och barn! Visst är man hemma för det mesta ..........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojo, hemma är min borg, där trivs jag.

      Radera
  4. Underbart med barn och barnbarn!

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder 🤩
    Fina på olika vis så klart 😍
    svar: Jag förstår att Du vill ha möjlighet att prova och inte vill beställa på nätet, Du bor ju så till att Du har affärer runt hörnet 😄
    Jag är nog en variant av både tidsoptimist/pessimist 😜 ibland kan jag inbilla mig att jag hinner göra nånting först/eller glömt att jag t ex måste skrapa is från framrutan innan jag kan köra.
    Ha en fin fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är livsfarligt att sätta sig vid datorn om man har typ en kvart tillgodo till en bestämd tid. Där går tiden i ett nafs.
      Tack, fredagen blev fin, nu natti, kram!

      Radera
  6. Visst är det extra fint nu med färg när det vissa dagar är ganska grått. Dessa krukor är så fina och vi har tt helt gäng på vår innergård och i trappen , vid entrén, Gör så mycket.
    Ja, detta med tid är ju alltid spännande. Kul att läsa dina svar . Har nog alltid tyckt att tiden går fort. Ibland alltför fort. Det är fortfarande så mycket jag vill göra och inser att tiden inte är oändlig. Men jag gör å andra sidan det jag vill. Vissa saker kan jag inte pga. rygg, ben och höft. Men fokus är på det jag kan.
    Fina bilder!
    Grattis till yngste sonen! Också en fin bild,
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog hålla med dig. Tiden går för fort, jag har inga problem med att tiden går för sakta, det är bara de där kömomenten, men de försvinner ju snabbt.
      Nej, åren går och allt vi har är tid, nog så viktigt.
      Jag har också saker jag inte kan göra nu men ändå mycket som jag kan och då gör jag det.
      Yngste sonen hade blivit firad idag och hade alla sina tre barn hos sig.
      Varm kram!

      Radera
  7. Härliga färgsprakande bilder! Fint med vackra dekorationer vid den här tiden.

    När det gäller att komma i tid håller jag med dig till 100%. Det är är så nonchalant att låta andra människor vänta. Visst, ibland kan det hända något oväntat men många som kommer för sent gör det alltid tyvärr.

    Önskar en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig och hoppas att du somnar gott med vacker frisyr! Kram.

      Radera
  8. LillaSyster2023-10-27 15:14

    Cyklamen och ljung är fint, men det är ändå härligare då det börjar att grönska igen. Tack för spraket och länken. Önskar dig en fin fredagseftermiddag och trevlig helg! (Just nu är det omöjligt att kommentera på din blogg från telefonen och det är fler bloggar.....vi får hoppas att det rättar till sig snart igen. )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, finns verkligen vackrare färger!
      Jag har förstått att vissa har svårt med kommentering via mobilen. Det har inte jag nu. Men jag har haft. Även att kommentera mina bloggerkompisar på webben. Inte klokt. Men just nu är det OK.
      Man är utlämnad.

      Radera
  9. Grattis till sonen. Hillarxheller inte att komma försent. Ej heller för tidigt. Försöker "pricka" avtalad tid. Kram// Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avtalad tid är ju det bästa, nr två är för tidigt, nr 3 förkastligt. Kram!

      Radera
  10. Är av naturen tidsoptimist men pga maken också tidspessimist så jag brukar komma tid till det mesta.

    SvaraRadera
  11. Javisst går tiden fort när man har roligt! Numera när jag åker en hel del buss är jag så fascinerad över att alla sitter o glor i sina mobiler så fort de satt ner rumpan. Själv sitter jag de tio minutrarna och tittar ute genom fönstret eller kollar in mina medpassagerare. Och det är jag verkligen ensam om...Ha en skön hösthelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter aldrig och surfar på mobilen i buss eller tåg, det hörs inte bra i hörlurarna. Men jag noterar vad andra gör. Kollar också naturen, njuter av färden!

      Radera
  12. Alltid lika kul att läsa andras svar. Jag hade lite svårt att tolka orden "pessimist" och "optimist" i detta sammanhang, beror så mycket på från vilket håll man ser på saken :-) Men säger som BP sa hos någon, att många av oss tycks trivas hemma.

    SvaraRadera
  13. Fina bilder! Och ja, visst går tiden fort när man sitter vid datorn!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera