lördag, oktober 28, 2023

Veckans bokmĂ€rke 🔖 28 oktober

HallÄ lördag! TvÄ plusgrader och varning för nÄgon liten snöby. Det som sker det sker.

HÀr fick jag i alla fall med en bukett rosor hem - i halloweenfÀrg.

Idag bjuder jag pÄ ett fejkat bokmÀrke, som Àr vÀldigt vackert - lite guldigt pÄ linnebotten.

NÀr jag rotade i en pÀrm sÄ fick jag se sÄna hÀr medlemskort gÀllande Vasa Orden av Amerika. De anvÀndes förr om en Vasa-medlem Äkte till nÄgon annan loge i Sverige, USA eller Kanada. Numera gÄr allt digitalt.

LikasÄ kommer inte medlemstidningen lÀngre ut i pappersform. Detta sker numera digitalt och ett ex varje Ärstid.

Det Ă€r Boklysten som har uppfunnit temat BokmĂ€rken.
Kanske hittar du ocksĂ„ bokmĂ€rken hos BPHannele eller Åsa.

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

19 kommentarer:

  1. SÄ vackra rosor och en fÀrg som ligger i tiden nu. HÀr har vi orangea blommor i vÄra köksfönster men mer Àn sÄ blir det inte.
    Ja, numera Àr det mesta digitalt vilket Àr smidigt.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar fÀrgen!
      Japp, det digitala Àr smidigt. Kram!

      Radera
  2. Det dĂ€r med att allt Ă€r digitalt Ă€r tudelat mĂ„ste ju jag inflika 😄
    Vi Àr sÄ uppkopplade att hÀnder ett lÀngre strömavbrott sÄ Àr vi helt avskurna frÄn omvÀrlden.
    Precis som i Gaza, Palestina just nu… civila han inte nĂ„ anhöriga eller fĂ„ hjĂ€lp, tillkalla ambulans.

    Men ☺️ Fina blomster i hĂ€rlig fĂ€rg 😍
    IkvÀll Àr det vÀl kvÀllen Du ska pÄ fest?
    Jag förvĂ€ntar mig bilder pĂ„ pubmaten 😋

    Ha en fin fortsÀttning pÄ denna lördag kram Äsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr ju sÄ med allt. Allt Àr inte bra i papper heller. Papper kan förstöras pÄ olika sÀtt.
      Glad för blommorna Àr jag. Nu ska jag snart göra mig i ordning. FÄr se om det blir nÄgra matfoton.
      Kram!

      Radera
    2. Du mĂ„ste ta kort om det blir korv & mos đŸ€Ș kram Ă„sa

      Radera
  3. Jo, nu kommer det ju lite snö hÀr och var, men hÀr lÀr det vÀl dröja ett tag till, det brukar ju det iallafall.
    Fina rosor dÀr, bara att njuta.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÄ glad att jag kunde fÄ med blommor hem tack vare den större dramaten.
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Gillar att blÀddra i tidningar. Och ha dem kvar digitalt. Men man fÄr kanske vÀnja sig av med pappersbiten.
    SpÀnnande med orden. Samlar ni in pengar till nÄgot ÀndamÄl, eller vad gör man... ? God eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra frÄga! Vi arbetar för att stÀrka de kulturella banden mellan Amerika och Sverige. Det handlar alltsÄ om immigrationen. Jag lade till en lÀnk i inlÀgget nu ocksÄ. F.ö. sÄ umgÄs vi som goda vÀnner.

      Radera
  5. Trist dĂ„ allt fler tidningar pĂ„ grund av höga distributionskostnader och kostnader för tryck blir digitala... det Ă€r ju inte alls samma som att fĂ„ en tidning pĂ„ papper, anser jag. Nya Östis har inga planer pĂ„ att bli digital. Vi har en digital version men den finns bara för att sĂ€ndas till prenumeranter som blivit utan sin tidning, sĂ„ att vi inte behöver betala dubbla postningsavgifter dĂ„ Posten inte skött sitt jobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. PÄ gott och ont. Nu Àr jag tvungen att lÀsa mer digitalt dÄ mina ögon har svÄrare för att lÀsa tidningar och böcker.

      Radera
  6. Vilket spÀnnande bokmÀrke! Intressant tidning, och underbara rosor!

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2023-10-28 17:47

    Fint bokmÀrke, synd att allt Àr digitaliserat nu =)
    Njut av din fina bukett och trevlig kvÀll!

    SvaraRadera
  8. Det var inte bara ett riktigt vackert bokmÀrke utan det var vÀl tajmat ocksÄ. NI ska ju ha fest ikvÀll. SÄ helt perfekt. Visst kan jag sakna analoga saker sÄsom visitkort till exempel och mÄnga tidningar/magasin som nu endast kommer i digitalt format. Det Àr nÄt visst med att hÄlla papper i handen:-)

    Orange rosor, det var helt nytt för mig. JÀttesnygga Àr dom:-)

    Hoppas du har haft en hÀrlig kvÀll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tÀnkte allt tanken med tajmingen ocksÄ.
      Orange rosor blev för mig en favorit.

      Radera
  9. Vilken fin fÀrg pÄ rosorna! Fint bokmÀrke ocksÄ!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera