söndag, oktober 29, 2023

Skyltsöndag 29 oktober

God morgon, då checkar vi in på fina BPs skyltsöndag! Ingen röd tråd denna gång utan en salig blandning av egna foton och en från nätet.

Hos företagshälsovården och en fysioterapeut i Karlstad. I väntrummet.

Kanelbullens dag var den 4 oktober, så lite i efterskott, kan man säga, men jag stod där på resecentrum och väntade på bussen.

Nå, den här pubmaten? Ble de kôrv å potätemos? Nix pix. Det blev en jättegod buffé med massa grillat, potatisgratäng, sås, kallskuret. Kaffe och tårta.

Efterkapitlet bestod också av att en kille från Räddningstjänsten berättade om hur han och hans kompis kört ner en utrangerad brandbil med mycket bra innehåll från Lidköping och till Ukraina i somras. De körde den till Lviv, då en lugn stad, och brandbilen fortsatte sedan av befolkningen mot ryska gränsen. Killarna fick bilskjuts tillbaka in i Polen. Dock vaknade de nästa dag av de första bombningarna av Lviv.

Sist var det lotteri och jag, som aldrig vinner, vann faktiskt både en flaska vin och en hemmagjord kantarellpaj, så roligt!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Meen smaskens 😋 till sista slicken 🤩 himla tur det inte blev korv & mos 😜
    Dracks det inte öl? Jag förknippar England och pubmat med öl 🍺
    Härligt, härligt 🤩
    Ha en skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, korv å mos, är väl änna för vardagligt.
      De flesta drack öl eller vatten men vi var några som tog vin. Jag hade inte bestämt mig förrän på plats.
      Kram!

      Radera
  2. LillaSyster2023-10-29 11:34

    Grattis till vinsten! Gillar den där skänken =) Ha nu en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skänken är fin, men det roliga var ju ordklyveriet 😁

      Radera
    2. Jo, jag är med på orden.....men jag gillar ändå skänken =) Den hade gjort sig bra på verandan den dagen skådebordet gjort sitt.

      Radera
  3. Grattis till vinsterna!
    Det är länge sedan jag vunnit någonting nu. 22:- på lotto är det häftigaste som hänt den här månaden.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid trevlig ändå med det lilla. Jag blev oerhört överraskad för min del.
      Kram!

      Radera
  4. Vilken god och bra kväll det blev och så en vinst på det. Inte illa! Grattis :D
    Önskar en god söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul, blev det och gott. En fin söndag blev det också. Kram!

      Radera
  5. Stort grattis till vinsten där, inte illa alls.
    Vann en femma på "Keno" i veckan eller förlorade femton kr beroende på hur man ser det. ;)

    Man behöver inte alltid en röd tråd, fungerar ju ändå.

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte illa. Äntligen!
      Allt beror ju på hur mycket man lägger i insats, för chanserna att vinna. Alla går inte plus men det gjorde jag igår.
      Ha det gott!

      Radera
  6. Även om kanelbullens dag firas den 4 oktober så är väl just detta bakverk det mest ätna i hela Sverige även resten av året skulle jag gissa.
    Skrattade gott åt den "skänkta skänken":-)))))
    Sedan skyltade du med en fullastad gourmettallrik också. Maten på Vasa Ordens möten är ju alltid suveränt god verkar det som.
    Intressant med brandmannen som berättade om färden till Lviv. Just nu blir jag så ledsen när all fokus på krig och elände har riktats helt ifrån Ukraina till Israel. Väldigt trist tycker jag.

    Stort GRATTIS till vinet och kantarellpajen - mums!

    Tusen tack för länken och din fina Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Swedish fika är ju vida känt och då är det kaffe och bulle.
      Vi har alltid god mat på Vasa. Liksom ett krav och stor poäng. Ska det vara guldkant, så ska det!

      Radera
  7. Grattis till lotterivinsten! Plötsligt händer det. ;-)
    Kul bild från nätet och gatuprataren med kanelbullar är lockande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, plötsligt hände det, jag trodde inte mina ögon!

      Radera
  8. Skänk gratis var ju för kul! Undrar om nutidens ungdom ens vet vad en skänk är??? Måste fråga mina flickor vid tillfälle.Fick du en massageomgång också? Oj så skönt det skulle vara...Ha en fin första novembervecka, min riktiga hat-månad på året

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den massagen var dottern förärad. November är inget vidare, det får gå, liksom...

      Radera