onsdag, november 15, 2023

Bilder pĂ„ mina katter 🐈

Är man inte ute och rör pĂ„ sig sĂ„ fĂ„r man inte heller nĂ„gra bilder, Jag skulle ha gett mig ut igĂ„r men tĂ€nkte om och var social pĂ„ annat vis. Och gjorde smĂ„ uppdrag inomhus.

SÄ dÄ tog jag kort pÄ mina stillsamma katter. De hÄller sig pÄ samma plats och sÀger inte ett knyst fast Ä andra sidan sÄ Àr de inte mjuka att klappa heller. De har funnits lÀnge uppe pÄ dörrkarmarna, sÀkert en 15 Är.

Jag fÄr se om jag ger mig ut idag, eller sÄ gör jag det i morgon, eller sÄ en annan dag. Men till kören ska jag i kvÀll ÀndÄ, sÄ roligt. En utmaning varje gÄng eftersom vi Àr sÄ fÄ.

Hoppas ni alla fÄr en fin dag. För första gÄngen pÄ jÀttejÀttelÀnge sÄ skriver jag att vi har en minusgrad. AlltsÄ - 1 grad! Och snö vÀntas, suck. Men halva november har ÀndÄ sÄ gÄtt...

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

13 kommentarer:

  1. Katter Àr fint det Àven nÀr de inte Àr "verkliga", toppen, frugans har massor av sÄdant i sitt vitrinskÄp.
    Minusgrader hÀr med, tvÄ stycken enligt vÀderappen.
    VÄr egen i fönstret gav upp efter 19 Är, dags att köpa ny. ;)

    Ha det fint Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag saknar gossig katt, men sÄ Àr det. Allt har sin tid.
      Ha det fint du med.

      Radera
  2. Fina kissmissar Du har ovanpĂ„ dörren đŸ˜»
    Att klappa katt Ă€r stĂ€mningshöjare đŸ„°
    Jag mÄdde sÄ mycket bÀttre efterÄt.
    Jag hoppas Du fÄr skjuts till kören och att allt blir toppen.
    Idag Ă€r ordet TANKAR och jag har redan bloggat đŸ˜»
    Nu ska jag starta dagen stillsamt dĂ„ jag ska vila mig i form inför kvĂ€llens utflykt đŸŽ” đŸŽ¶
    Ha en fin dag kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. TÀnkte pÄ det att du har ju kattsorg, sÄ dÄ var det extra skönt att klappa en annans katt. Jag kan allt klappa nÄgon gÄrdskatt hÀr ibland.
      Jovisst, jag fÄr skjuts, inga problem.
      Vad skoj med en utflykt! Kram!

      Radera
  3. SÄ fina dina katter Àr! Jag Àlskar katter, men har ÀndÄ valt att leva utan dem sedan vi flyttade frÄn Stenstugu.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland Àr det inte möjligt att ha katt. Det beror sÄ mycket pÄ.
      Tack och kram!

      Radera
  4. SÄ fina katter och dessutom vÀldigt lÀttskötta husdjur :D
    Trevligt med kören i kvÀll men hoppas ni slipper snön.

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en liten kul idé för nÄgra Är sedan. Utav kören blev det inget, för det var frekvent sjukdom.
      Kram!

      Radera
  5. Kul att du visar upp dina fina katter. Har aldrig sett sÄdana "plÄtkatter". Annorlunda och roliga Àr dom ocksÄ. Du ser, det finns massvis med saker i ens hem som man kan visa upp "för allmÀnheten".
    Jag gick heller inte ut idag. Alldeles för kallt och ovÀnligt dÀrute. Har samma instÀllning som du - gÄr jag inte ut idag dÄ kanske jag gör det imorgon eller nÀr andan faller pÄ. Det Àr helt klart fördelen med att vara pensionÀr:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de Àr uppvisbara, dessa katter, utskurna av playwood, alltsÄ ingen plÄt.
      Nej, totalstopp pÄ utegÄng hÀr idag. Sjukdom i kören gjorde totalstopp.
      Men, det tar vi igen nÄn annan gÄng!

      Radera
  6. Svar: Nu Àr du ju betydligt mera PK Àn vad jag Àr. Men jag anser att ett vÀntrum hos en tandlÀkare Àr en allmÀn offentlig plats. Och dÄ fotar jag. Har ju dessutom inte yttrat ett positivt eller negativt ord om kvinnan jag fotade.
    Om jag skulle Äka dit nÄgon gÄng med mina mammarazzi-fotografier, sÄ fÄr jag ta det dÄ. Men jag anser inte att jag gör nÄt olagligt.
    Men jag ska faktiskt kolla upp det dÀr nÀr man fÄr/inte fÄ fota....

    PS. Oavsett om katterna var gjorda av plÄt eller plywood sÄ var de riktigt coola:-) DS.

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2023-11-16 09:04

    Fina katter =)
    Tysta katter som inte krÀver mat och att bli utslÀppt tidigt om morgonen. Och kanske Ànnu bÀttre - inte tar in fina levande presenter=)
    Ha en bra dag ute eller inne...... huvudsaken Àr ju att du har det bÀst!

    SvaraRadera