torsdag, november 16, 2023

Torsdag och gör om mig

Så här ser det ut hos mig idag. Samma gamla gård och här finns en människa som slänger skräp. Inget roligt alls över den bilden. Men det är som det är.

Så här såg jag ut när jag vaknade i morse. Biten av en stickfluga nu igen och ett extra stick på låret. Jag har haft en inneboende sen september. Svårfångad såklart, hörde bara ett surr ibland och jag såg den.

Men så för elva dagar sedan gick den i fällan (och nej, det är ingen mygga). Nu verkar den uppstånden igen eller så är det en bebis som härjar. Inte kul att visa sig ute så här. Men det är som det är.

Torsdag och lika vissen som den här gamla rosen. Lite ledsamt, men det går väl över.
Får kika på Gör om mig ikväll...

Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Men FY så otrevligt 😱 sån läskig fluga/insekt 🪰 tycker SÅ synd om Dig.
    Hur fångade Du den första?
    Vädret är som vädret brukar vara den här årstiden… men idag bjöds jag på en sol som sällskap när jag gick med Frost minus 18 kyliga grader, men det är lättare att klä sig varmt än att klä sig och slippa regn, jag klagar inte 🤫 det har varit en fin vinterdags promenad med min Frost 💕
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en stickfluga. Jag gör nya fällor nu.
      Ett bra tips är att ställa fram en skål med en del vinäger, lite honung eller saft och ett par droppar med diskmedel i. Flugorna lockas till vinägern och honungen och drunknar sedan tack vare diskmedlet – den tar nämligen bort ytspänningen vilket gör att de sjunker direkt.

      Jag har hållit mig inne idag, ville se hur det utvecklar sig. Men efter en allergitablett så lugnar det sig.
      Kram!

      Radera
  2. Trodde att du skulle vara med. Har haft några bekantingar som varit med i omgörningsprogrammet. Med blandat resultat. Har många gånger tänkt att jag ska skicka in... men får aldrig tummen ur. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej oh nej. Jag ville inte vara med! Skoj att titta på andra och idag kommer favoritstylisten Rufus och tar fram kläder.
      Nej, jag har bra koll på vad jag passar i. Kram!

      Radera
  3. LillaSyster2023-11-16 16:43

    Stackars dig, det där ser allt annat än kul ut.
    Trodde bara att det var älgflugor och blinningar som kunde bitas så där otäckt.
    Hoppas att det snart lägger sig. Krya på dig =) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul? Nej! Oliiidligt. Den här rackarn känns inte heller när den biter. Det gör ju älgflugor och blinningar.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Men din stackare och vilken otur att du har fått in sådana flygfän i din lägenhet. Vi har aldrig råkat ut för dem tack och lov. Sommartid är här mycket blinningar men det är ju en helt annan sak. Hoppas att det lägger sig snart.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig hänt mig förr, helt nytt för mig.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Jag har ju aldrig ens sett en älgfluga så jag vet inte om de bits/sticks, men om Du fick med den från Sarah på nått vis är ju den jäkligt seglivad - och om det är en ”unge” till den första så kan Du ju ha fler… kanske borde Du kontakta Anticimex 🤔 💭
    Snart är det dags för kvällens Gör om mig 😃
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina döttrar har allt varit på mig att anmäla till Anticimex.
      Hon blev ju fin där på Gör om mig!
      Kram!

      Radera
  6. Måste säga att det hade varit ett helt perfekt bidrag till temat "Tråktorsdag". Har aldrig hört talas om stickflugor, speciellt inte dom som lever sååååå länge. Stack f*nskapet dig i ögat/ögonlocket?
    Nej, det är inte roligt att gå ut med en sådan "blaffa". Och grått som det är kan du inte ens sätta på dig solglasögön. Eller jo, egentligen skulle du kunna göra det. Ungdomarna har ju solglasögon till och med på nätterna. Frågan är om din syn klarar det...

    PS. Dags för Anticimex tycker jag. Hyresvärden borde göra en ansträngning där. Och om du visar upp dig med den "blåtiran" så händer det säker nåt. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en tråktorsdag men jag kände att jag ville inte sätta det tråkiga som rubrik, tillräckligt tråkigt som det nu är ändå.

      Solglasögon är ett minne blott. Jag har så dålig syn så jag ser inte med mörklagda glasögon. Annars så tänkte jag tanken, för jag har riktiga solglasögon i tre olika slags versioner.

      Anticimex, jodå, har allt funnits med i tankarna, men jag trodde ju att jag utrotat rackaren.

      Radera
  7. Så konstigt med den där insekten vad det nu är. Så hemskt att veta att den finns i lägenheten och kan gå till attack när som helst. Måtte du få bort den snart!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Usch va trist med den där stickflugan, har aldrig hört talas om någon sådan?
    Hoppas du snart blir bättre!
    Kryakramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag visste inte heller men har googlat mig fram till detta.
      Kram!

      Radera
  9. ibland har man vissna dagar men det brukar gå över

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det och så småningom går det över, stämmer.

      Radera