fredag, november 17, 2023

Färgsprakande och Fem en fredag - Glada timmen


Två sprakande bilder med mycket färg i, fotade jag på Osterian i Falköping! De passar bra till Lillasysters utmaning "Färgsprakande fredag".

Jag hoppar vidare till veckans "Fem en fredag" med ElisaMatilda, som handlar om Glada timmen.
  1. Vilken tidpunkt under dagen är du vanligtvis mest glad? Eftermiddag, kväll.
  2. Var någonstans umgås du helst? Hemma hos mig eller hos någon.
  3. Vad tycker (eller tyckte) du om att umgås med kollegor? Rätt kul.
  4. När testade du senast något nytt att dricka (alkohol- eller alkoholfritt)? För ett halvår sen köpte jag hemmagjord hallonsaft.
  5. Vad gör du helst efter en riktigt lång dag? Varvar ner bara.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

24 kommentarer:

  1. Den första tomten är ju verkligen färgsprakande.
    Jag är nog en tråkmåns, för jag kan inte komma på något ny drick alls. Jag håller mig till samma sorts lättöl, samma sorts vin och samma sorts cider.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att testa olika röda viner. Sällan jag prövar nya andra sorter. Huvudsaken man är nöjd.
      Kram!

      Radera
  2. Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara 🎄
    Fredagsfeeling med kyla och sol.
    Idag liksom igår levererar Norrland 😃
    Positiv som faan då går allting bra 😅
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med en glimt i ögat, så går det mesta🤩
      Fredagskram!

      Radera
  3. eftermiddag passar mig bäst, mornar har jag aldrig varit vän med, hemmahjord saft är mums, sonen har gjort ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, när jag jobbade, då var jag uppe med tuppen. Men sen är det förfall 😂

      Radera
  4. IMponerande att komma på alla frågor. Glad? Ja, när det finns extra möjlighet. Fast man borde vara mer glad, så bra som har det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så kul att svara på frågorna!
      Man borde vara mer glad, så sant. Kram

      Radera
  5. Färgsprakande och glatt med två motiv som ligger i tiden.
    När vi var på brunch i söndags fick vi Mimosa att dricka och det var en ny dryck för mig.

    Önskar en god fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googlade på Mimosa och den drycken såg läcker ut. Apelsin och vitt vin.
      Fredagskram!

      Radera
  6. hallonsaft är så gott. mamma gjorden en rårörd hallonsaft som var absolut oemotståndlig. om en inte kan sitta utom hus och äta frukost är kvällen bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saft, saft, hallonsaft, bättre saft vi aldrig haft. Nej, så gott.

      Radera
  7. LillaSyster2023-11-17 15:47

    Hallonsaft är så gott =) Gjorde alltid mormor då jag var liten. Själv brukar jag koka sylt på mina hallon. (det gjorde mormor också) Fin sprakande tomte som gärna hade fått bo här på verandan. Bonaden är också fin. Tack för länken och kul att du vill vara med! Trevlig helg =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort SÅ mycket saft i mina dar, allt från hallon, svart vinbär, jordgubb, till fläder. Mums, så gott.
      Trevlig helg!

      Radera
  8. Färgsprakande tomtar, har också med en tomte i mitt inlägg!
    Hemmagjord hallonsaft låter väldigt gott!
    Ha en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi plockar våra sprakande bilder från när och fjärran.
      Trevlig helg, kram!

      Radera
  9. Gillar tomtens boxningshandskar. Han kan nog ge mig en fajt;-) Andra bilden - är det osttillverkning på gång. Fyndigt i så fall, då ställer heter Osterian. Smart!
    Å visst kan man även som pensionär fortfarande varva ner, men nuförtiden händer det alltmer sällan. Du är ju mera aktiv än jag, så...
    Bra svar på frågorna:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag svarade sanningsenligt! Så är det i panschislivet!

      Radera
  10. Fint att varva ner efter en lång dag...viktigt det där.
    Älskar ju tomtar här, tackar för de bilderna Gerd. :)

    Ha en fin helg nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte det att det passade nån mer eller mindre.
      Önskar er en fin helg!

      Radera
  11. Här har tomtefabriken öppnat, o visst är de färgsprakande tomtarna! Jag är också mer kvällsmänniska, nästan nattmänniska numera när jag kan sova länge på morgnarna.Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. så söta dessa tomtar. Trevlig helg!

      Radera
    2. Ja, färg piggar upp och visst känns det extra viktigt så här års. Men jag tycker att det är på tok för tidigt att redan nu, och ännu tidigare starta julen. Men vad gäller Osterian så bör ju ostarna lagras först så de är väl ute i extra god tid. Läcker bonad.
      Kram!
      PS Klurigt att kommentera nu även hos dig. Har varit det ett tag med anddra som har Blogspot. Kommer upp text att det inte går att kommentera utan att en ska försöka senare. Känns lite trist, men inget du direkt lär kunna påverka. Har testat olika webbläsare. /Ditte

      Radera
    3. Fick sim svar att jag skulle återkomma i morgon..../Ditte

      Radera