lördag, november 18, 2023

Veckans bokmĂ€rke 🔖 231118

Hej Ă„ hĂ„! Jag letade febrilt efter ett fejkbokmĂ€rke, som jag vet finns nĂ„gonstans. DĂ„ jag inte hittade nĂ„got tog jag till det hĂ€r, som ligger i hörsellĂ„dan. 

Jag springer inte sÄ ofta pÄ HörselvÄrden. Jag byter mina batterier sjÀlv och hörapparna funkar bra. Speciellt ihop med TVn och boklyssningen.

NÀr jag tittade ut i morse sÄ sÄg jag det hÀr lÀtta vita pudret pÄ backen. Och mer vill jag inte ha att halka runt pÄ. Och ja, jag har icebugs ifall.

Det Ă€r Boklysten som har uppfunnit temat BokmĂ€rken.
Kanske hittar du ocksĂ„ bokmĂ€rken hos BPHannele eller Åsa.

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

18 kommentarer:

  1. Go morgon đŸ€— jag hoppas Du fĂ„r en fin lördag… bra Du har rejĂ€lt pĂ„ fötterna 👍 men hur funkar det nĂ€r Du ska in pĂ„ affĂ€ren?
    Minus 18 Ă€ven idag och fortfarande sol đŸ€©
    Det blir inget bokmĂ€rke hos mig idag… hittade inte nĂ„got fejkbokmĂ€rke 😃
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lilla snöpudret smÀlter bort. Jag kan anvÀnda de icebugs som jag har Àven pÄ affÀrens golv, det funkar.
      Minus 1 grad hÀr idag.
      Trevlig lördag, kram!

      Radera
  2. Ett bokmÀrke Àr ju ett bokmÀrke oavsett vad, sÄ det sÄ. ;)
    Bra att kunna byta batterier sjÀlv, fint att det fungerar som det ska Gerd.

    Ha en fin lördagseftermiddag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Glad Ät mina hörappar.
      Detsamma till er!

      Radera
  3. UngefÀr lika mycket vitt fick vi igÄr, men i dag Àr det borta som tur Àr.
    Jag har inte fÄtt till nÄgot bra sÀtt att lyssna pÄ tv, sÄ det blir textat för min del.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min make hade hörlurar med sladd till TVn, det tyckte han var OK och lÀtt hanterbart. Han kunde ju ha lÀst det textade ocksÄ, bra syn. VÀrre för mig.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Jag har ocksÄ ICEBUGS och Àr vÀldigt nöjd med dom. BÀst att hÄlla sig pÄ benen. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte trilla, dÄ kan det gÄ illa.
      Kramar!

      Radera
  5. Jag Àr inte anonym sorry, glömde skriva adressen!

    SvaraRadera
  6. frostvitt men ingen snö, viktigt bokmÀrke, jag skaffade hörapparat till vÀnster öra i vÄras för att höra barnbarnen bÀttre, högra helt ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju ha olika hörselbesvÀr. Jag har inte samma i bÄda öronen men behöver tvÄ apparater.

      Radera
  7. Oj, dÄ. Ni har ett ordentligt tÀcke. HÀr Àr det supertunna snölagret, som vi fick i förrgÄr, i det nÀrmaste borta. Gott sÄ. RÀcker med snö till jul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget tÀcke hÀr, dÄ sÄg du nog fel. Jag tippar att det Àr borta i morgon. Lite vitt pÄ jul bara, sÄ Àr jag nöjd. Kram

      Radera
  8. LillaSyster2023-11-18 15:26

    Vi hoppas pÄ en mild vinter sÄ att icebugsen fÄr vila i garderoben =) Ingen snö hÀr, men det hoppar mellan nollgradigt & -2

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en mild vinter, det bestÀmmer vi!

      Radera
  9. Det finns inte sÄ mÄnga personer/företag kvar som delar ut visitkort. Det verkar bara var sjukvÄrden och dess olika "grenar" som hÄller sig till "riktiga" visitkort. SÄ om 50 Är eller sÄ ligger ditt visitkort kanske hos en auktionsfirma och gÄr under klubban för nÄgra tusenlappar. Och dÄ har det ÀndÄ varit multifunktionell och varit med som bokmÀrke:-)
    Vi har klarat oss frÄn snön, men det Àr fem minusgrader och det hotas med det vita elÀndet till imorgon. Suck! Glöm inte sÀtta pÄ broddar innan det blir dags för Icebugs alltsÄ. Har du gÄstavar? SjÀlv funderar jag pÄ att krypa till kors to skaffa ett par...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inga visitkort nuförtiden. Jag skaffade mig egna inför pilgrimsvandringen i Spanien men jag tror att jag bara bytte med en.
      Jag anvÀnder inte broddar. Det blir icebugs nÀr den tiden Àr inne. Stavar Àr faktiskt vÀldigt bra stöd. Men för min del har det inte passat ihop med axel och arm. DÀremot Àr dramaten en fiffig grej för mig, en liten trygghet faktiskt.

      Radera