söndag, november 19, 2023

Skyltsöndag 19 oktober 2023

God förmiddag, då checkar vi in på fina BPs skyltsöndag! Idag är det en röd tråd och den heter muralmålning!

Elisabeth har namnsdag. Grattis till mig själv och alla andra Elisabetor! 🎀

Denna bilden har jag fikat efter länge, väldigt länge. Först och främst så visste jag inte var den fanns, hittade ingen info om detta. Letade och letade på rörstrandsområdet, men ack, nej.

När jag sedan började åka taxi till Fysrehab upptäckte jag väggen. Den fanns alltså på en husbaksida som man absolut inte såg framifrån. Det kliade i fingrarna att ut och fota den, men jag kunde ju inte. Jag hade min taxi att ta hänsyn till, som stannade lite längre bort. När jag senare började åka stadsbussen kunde jag fixa mitt uppdrag.
 
"Killarna som utförde arbetet är Alexander Wångdahl, Marcus Solberg Spång, Pontus Bratt och Robin Fogelqvist. Alla är vana tatuerare och har utfört andra graffitirelaterade jobb – men projektet på Rörstrandsområdet är det i särklass största arbetet."

Konstnären Linus Lundin och detta har jag visat tidigare men här är bilden nytagen. Bilden ska också visa anknytning till Rörstrand och porslin.

Men, titta här, vad jag hittade inuti en affär på Rörstrandsområdet!

Vädret är mulet och på nollan, snöflingorna nästan borta.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Vilka fina muralmålningar du bjuder på i dag. Tyvärr tycker jag att det finns ganska så många som är fula men allt ligger i betraktarens ögon.

    Önskar en fin söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju alla olika smak. Allt är inte snyggt, men dessa gillar jag.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Grattis på namnsdagen glömde jag ju! Elisabeth är ett fint namn och vanligt i vissa generationer. Bland dagens barn har jag inte hört någon som heter det dock.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Många i min släkt heter Elisabeth men inga nyfödda längre. De heter inte Gerd heller.
      Kram

      Radera
  3. 🤩😍🤩😍🤩😍🤩😍🤩😍
    Muralmålningarna är hur fina som helst 👍 bra fångat och skyltat 👏
    BP skylten var ju en bonus som heter duga 🤩
    Ha en skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis på namnsdagen ❣️
      /åsa

      Radera
    2. Tyckte den BP-burken var läcker.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Vilka fina målningar du hittat. Såna förskönar verkligen stadsbilden.
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Först ... Grattis på namnsdagen!
    Vilka jättesnygga muralmålningar ... såå läckra! BP-skylten är jättehäftig - en riktig bonusskylt!
    Ha nu en fin söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. LillaSyster2023-11-19 18:36

    Grattis på namnsdagen =) Jag har nu också tack vare dig skickat och gratulerat mamma som har Elisabeth som ett av sina mellannamn.
    Fina skyltar och BP burken hade jag nog köpt.....men jag är ju lite galen i plåtburkar. Ha nu en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. Grattis på namnsdagen! Och husgaveln är så fin. Kul att du fick se den. Och Rörstrand i sig är ju ett stycke historia som hade sin början i Stockholm. Även här finns fina minnen kvar av fabriken och på olika sätt. Alltid fint att se.
    Kul också med BP skylten.
    Varm kram

    SvaraRadera
  8. Stort GRATTIS på namnsdagen:-)

    Muralmålningarna är hur fina som helst. Himla synd att man "gömt dom" på det sättet. Jag skulle nog vilja skryta med dom för alla att se. Kul att killarna allihopa är tatuerare. Det syns då inte på målningarna - som tur är;-)
    BP-burken är helt i min smak - förstås. Så stilig och kultig:-)

    Som alltid en toppen Skyltsöndag här hos dig:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  9. Grattis på namnsdagen! Jättefina skyltar du visar idag, eller muralmålningar heter det visst, så fina! BP skylten passar ju klockrent idag! Snyggt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den som letar, den finner.
    Kul med muralmålningar.
    Grattis i efterskott.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  11. Men himmel vilken vacker färgsprakande aftonrodnad med underbara sniglar, så ska en fin muralmålning se ut!

    SvaraRadera