lördag, november 11, 2023

Veckans bokmĂ€rke 🔖 231111

Detta Àr ett foto, som trillat ur ett gammalt fotoalbum med smÄ tejpbitar i hörnen. Kortet visar tvÄ vÀninnor med var sina cyklar. Den till höger med största hatten Àr min mamma.

PÄ tal om bokmÀrken och böcker sÄ lyssnade jag klart igÄr pÄ den nya boken "Vem Àr jag? Flickan frÄn donatorskandalen" - flickan blev till av stulna spermier. UpplÀsare Emelie Persson. Följ jakten i hennes ursprung. SpÀnning. SjÀlvbiografi. Gripande. Historien har varit med i "Uppdrag granskning". Lite trÄkig upplÀsare bara, sÄ boken fÄr en 4 av mig.

GulfrÀsiga höstbilder frÄn igÄr!

Det Ă€r Boklysten som har uppfunnit temat BokmĂ€rken.
Kanske hittar du ocksĂ„ bokmĂ€rken hos BPHannele eller Åsa.

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

14 kommentarer:

  1. Nu lyssnar jag inte pÄ böcker men jag kan tÀnka mig att upplÀsaren Àr viktig.
    SĂ„ kul med ett gammalt foto đŸ€©
    Ha en fin lördag kram Äsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. UpplĂ€saren Ă€r VÄLDIGT viktig. HĂ€r gick det Ă€ndĂ„ bra, tyckte jag, men mĂ„nga tyckanden om boken.
      Samma till dig, kram!

      Radera
  2. Glömde… sĂ„ gula löv Du har nu, verkligen höst.
    SjĂ€lvklart har upplĂ€saren en viktig roll, jag kan ju reagera pĂ„ nyhetslĂ€sare och andra programledare hur de lĂ„ter 😅
    Du fĂ„r kolla hĂ€r http://naltax2.blogspot.com/ lite senare 😃 bilder frĂ„n mitt Norrland 💕
    Nu ska jag starta denna lördag kram Äsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att inte tala om föredragshÄllare, dÀr man bara sitter och rÀknar alla Äterkommande ord och nÀstan somnar...
      Lördagskram!

      Radera
  3. Visst Àr det roligt nÀr man har gamla foton av sina avlidna nÀr och kÀra.
    HÀrliga höstbilder!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst Àr vÀl det!
      KĂ€ra minnen.
      MÄnga höstfÀrger Àr vÀldigt vackra. Kram!

      Radera
  4. gillar höstfÀrger, min mor har liknande foton, hon Àr född 1932. Jag har idag varit pÄ liten lokal BokmÀssa och fick nÄgra nya bokmÀrken, visar senare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt!
      Bara för ino: Jag tittade pÄ ett par av dina andra bloggar och dÀr blir jag inte utkastad.

      Radera
  5. GulfrÀsiga ,-) bra ord! ,-) Just nu gÄr jag i guldhav, det kÀnns vÀldigt fint!
    Bra tips om bok, upplÀsare Àr ju viktigt att denblir bra. Annars kan det förstöra boken.
    JÀttefin bild pÄ din mamma med hennes vÀninna, tjusiga!
    Ha det fint! trevlig Söndag! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma, fina du! Jaa, guldlöven Àr fantastiska. Kram!

      Radera
  6. Det gamla fotografiet Àr sÄ fint! Det duger gott som bokmÀrke!
    GuldfrÀsigt - ett roligt ord, som exakt beskriver fÀrgen och ljudet nÀr man gÄr pÄ löven, förutsatt att löven inte Àr blöta. DÄ frÀser de inte;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst Àr gulfrÀsigt kul! Jadu, dessa gamla fotografier. Jag ser pÄ min mamma hur hon hade snobbat upp sig. Hatt, och sÄ cykla, jaja.

      Radera
  7. Vilket fint foto och bokmÀrke. Jag tycker det Àr sÄ fint med gamla bilder.
    Den boken har jag funderat pÄ att lÀsa. Finns i min bokhylla :D

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstÄr att du har tillgÄng till den boken. Den Àr vÀrd att lÀsas, tycker jag. Ett perspektiv, lite annorlunda, men med konsekvenser.
      Kram och god kvÀll.

      Radera