fredag, november 10, 2023

Färgsprakande Fem en Fredag - Kopia

När en väninna och jag var i Falköping i söndags så stötte vi på en av flera julljusinstallationer. Absolut ingenting för mig men bilden...
...bilden passar bra till Lillasysters utmaning "Färgsprakande fredag".

Jag hoppar vidare till veckans "Fem en fredag" med ElisaMatilda, som handlar om kopia.
  1. Vad var det senaste du kopierade (på kopiator)? Det var ett dokument inom Vasaorden.
  2. Vem har folk sagt att du liknar? Jag har haft flera dubbelgångare men dem har jag ju inte sett själv, eftersom det är folk som har sett "mig" på stan.
  3. Vem har du försökt vara? Bara mig själv.
  4. När har du föredragit en kopia över ett original? När jag känner att då kan jag anteckna och kludda på kopian.
  5. På vilket sätt var idag precis som igår? Samma väder, samma utsikt genom fönstret med alla gula löv.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. sett kopiatorer på biblioteket, hemma har vi inte ens skrivare, försöker minska papper (hoppas datorn slutar hoppa). Trivs som mig själv. Hemma sa jag alltid att barnens tekningar är original 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag/vi har haft skrivare/kopiator/scanner i samma produkt i flera år. Men det skrivs ut väldigt lite. Dock är man ibland tvungen att ha ett papper med sig. Riktigt allt funkar inte att läsa upp från mobilen.
      Tråkigt att en del plattformar inte kan samsas med varandra, förstår inte detta.

      Radera
  2. Kan det vara problem med bloggportalelrna idag? Tycker mig ha förstått några hintar om detta. Jag kunde inte läsa en blogg nyss heller.

    SvaraRadera
  3. Ja, nog var det färgsprakande alltid men inte mitt stuk heller. Dock en alldeles perfekt bild dagen till ära.

    Önskar en fortsatt fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, färgsprakande var det onekligen.
      Tack och kram!

      Radera
  4. 4:an är vi helt överens om. jag vet inte vilket av alla mina jag som är jag själv. det växlar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant, känner vi oss själva egentligen??

      Radera
  5. "Mig själv" kan vara lite olika typer tänker jag ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst, man är en på jobbet, en med maken, en med barnen, en med väninnan osv osv.

      Radera
  6. Visst är bilden färgsprakande. Men inget för mig . Och jul nu i november? Nej, tack. Blir så trött...
    Önskar dig en fin helg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig detsamma, utan tomtar och knasiga installationer, gillar inte det heller!
      Kram!

      Radera
  7. Visst passar tomten fint till färgfredagen! Tänk så många som har dubbelgångare, är lite förvånad. Jag tänkte som du om att man kan kludda på en kopia...jag är mycket för att anteckna o kludda...Visst ska du vara dig själv, i alla lägen! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut mig själv, så inget konstigt med det. Kludda lite här och var, där det går, är fint.
      Trevlig helg till dig Paula!

      Radera
  8. skulle inte vara anonym förstås

    SvaraRadera
  9. Trean och femman - där har vi svarat lika.
    Och "tomtelandet" är verkligen färgstark, vilket gör det inte bättre i det fallet om man säger så;-)
    Tänkte på dig och Annika från Reston idag, när jag gick genom Rusta för att kolla om de hade "mina" tvättkuddar. Rustas julpynt är bland de värsta jag vet. I år var inget undantag, MEN till min stora förvåning hade priserna inte gått upp jämfört med tidigare år. Märkligt när allt annat har blivit så dyrt. Höj pyntets priser istället för livsmedels prislapp... tänkte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rusta har ju hur mycket bråte som helst, där tänker jag också på Ama, hon älskade ju Rusta 🤩 Hos mig köps inget julpynt mer, har tillräckligt i källaren som jag inte ens sätter fram.

      Radera
  10. Svar: Jag har visserligen jobbat i England också på 1970-talet som översättare, men det här dokumentet handlade om änkepensionen efter min man. Och tro' mig. Med tanke på beloppet och/eller byråkratin i de olika länderna jag jobbat så hade jag föredragit att bara ha arbetat i Sverige...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde att utländska pensioner gav bra resultat? Byråkrati finns alltid när det gäller pensioner, även de svenska. Men jag antar att du ändå är rätt nöjd i det läget som var/blev 🤗

      Radera
  11. Vilka härliga färger med tomten som julskyltning! :) Än är jag inte med på "fem en fredag" men vem vet om jag hoppar med framöver?

    Jag såg din kommentar hos mig o blev lite ledsen att du ej kunde läsa min text.. Jag har nu ändrat Typsnitt och färgen så jag hoppas verkligen att detta blev bättre? Meddela gärna om detta blev bättre eller sämre.. Vill självklart att alla ska kunna se vad jag skrivit oxå!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera