torsdag, november 09, 2023

OTrĂ„kTorsdag đŸ€Ž 9 november

PÄ vÀg till kören In Chorus igÄr kvÀll 18.30. Jag fÄr alltid skjuts till denna kören, sÄ vÀnligt. Och jag, jag bara Àlskar denna lilla oktett. 21.30 var jag hemma igen och sen blev det inte mycket gjort förrÀn jag ramlade i sÀngen, sÄ skönt.
 
TrÄkigt eller inte. Men hÀr ligger tomtefar och snarkar Ànda tills julafton. Men han stör ingen. Han finns pÄ Osterian i Falköping.

Mitt nÀrmaste göromÄl Àr att ta bussen för att fÄ tvÄ stick i armen. I december Àr det dags för bÀltrossprutan och sen sÄ ska jag vara fÀrdigstucken pÄ ett bra tag.

VÀdret Àr ömsom regn och ömsom bara mulet och 8 grader. Backarna Àr fulla av löv. Jag lÀste nÄnstans att man borde lÀgga alla löv i en skyddad hög sÄ att det blir till kompost (den som orkar det).

Nej, pÄ med kaffehurran!
Uppfinnare till temat TrĂ„kTorsdag Ă€r Kajsa-Lisa.

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

16 kommentarer:

  1. SÄ fint att du kommer dit sÀkert och bra, gulligt med en vÀntande vilande tomte ,-) BÀltros vac Àr kanon, mannen tar den, inte jag för jag vet inte om jag haft bÀltros, tyvÀrr kan de inte ta ett sÀkert test, sÄ jag blev avrÄdd.
    Att komma hem frÄn kören mÄste vara en hÀrlig kÀnsla, för kropp och sjÀl! Ha det fortsatt fint! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JÀttehÀrligt att sjunga ut i kören! Fint att fÄ skjuts ocksÄ. Mycket glÀdje och godhet.
      Nu Àr jag stucken med tvÄ vacc i högerarmen, jag ville inget ha i min skadade arm.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Bra Du fĂ„r skjuts till och frĂ„n kören 👍
    Snarkar Tomtefar med ljud?
    Mycket löv 🍂 tĂ€nk sĂ„ stor kompost det skulle bli… en lövgrotta 😜
    Jag antar att Du Ă€r skönt trött efter kören och kĂ€nner Dig nöjd med dagen 💕
    Min mor tog bÄde covid19 och förkylnings vaccin i tisdags.
    En viss biverkan med ont i kroppen och allmÀn sjukdomskÀnsla.
    Ha en fin torsdag kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tomten snarkade för fullt, han drog timmerstockar.
      Jag brukar inte fÄ biverkningar mer Àn öm pÄ sticket.
      Tack och kram och nu blir det vÀl snart Gör om mig?

      Radera
  3. SÄ bra att du fÄr transport till och frÄn kören. Och sÄ viktigt med den glÀdje kören ger, bÄde att sjunga och gemenskapen.
    Nej, en tomte som sover har jag inget emot. DÀremot sÄ Àr jag sÄ trött pÄ allt som redan nu plockas fram i butiker och annat som har med julen att göra. Bortsett dÄ frÄn alla ljus som jag tycker lyfter och piggar upp.
    Vaccin 6 tog vi i lördags och pÄ tisdag ska jag ta influensasprutan. För min del avrÄdde lÀkaren att ta bÄda samtidigt, men dte har med min övriga medicinering att göra. KÀnde inget efter vaccinationen. Bra sÄ.
    I övrigt full fart med trevligheter som det Àr gott om. Och jag hÀnger med sÄ mycket jag bara kan.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser pÄ instagram alla trevligheter som du gör, du Àr verkligen energiskt och roligt Àr ju detta. Jag gör inte hÀlften men Àr glad över det lilla.
      Varm kram!

      Radera
  4. Osterian brukar vara tidig med bÄe jul och pÄsk. Helt ok!
    Har börjat med lucialÄtar idag. Det gillas av de allra flesta elever. Blir nog rÀtt stort luciatÄg i Är. Ha en fin torsdag! Anna-lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tvÄ konserter i Är. Först 1 Advent och sen 3:e söndagen i Advent. Lite olika repertoar. Jo, dessa sÄnger Àr populÀra och vÄr körledare vÀver gÀrna in lite grand av "okÀnda" lÄtar, en kul utmaning.
      Kram!

      Radera
  5. SÄ bra att du fÄr skjuts till repen som din kör har varje vecka. Gissar att ni ska upptrÀda vid olika events, eller...
    Tomtefar dÀruppe pÄ hyllan - usch sÀger jag bara. Tur att han ligger dÀruppe och inte nere pÄ golvet...
    HÀr var det 5-6 grader och det har regnat hela dagen. Ja, det Àr ju november sÄ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. TvÄ olika event i Är blir det, tvÄ olika kyrkor ocksÄ. Kul.
      Tomtefar han stör ingen, han bara snarkar.
      RÀtt sÄ skapligt nÀr jag var i stan, bara lite dugg det sista.

      Radera
  6. Ingen trÄkig torsdag alls nej. SÄ skönt att du fÄr skjuts till kören för det underlÀtta sÄ klart.
    SjÀlv har jag inte bestÀmt mig för om jag ska vaccinera mig eller inte. HÀr rÄder det delade meningar om man ska ta bÄda vaccinen samtidigt. Vid eventuell och allvarlig biverkning kan man i sÄ fall inte veta vilken som var orsaken. Jag funderar helt enkelt vidare...

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger nÄt i det att ta bÄda sprutorna samtidigt. För min del sÄ har jag aldrig fÄtt komplikationer och vaccinen Àr sÄpass bra numera, sÄ jag Àr inte orolig.
      Kram!

      Radera
  7. Jag kan icke kommentar pÄ dagens blogginlÀgg/Äsa

    SvaraRadera
  8. SĂ„ lĂ€cker bild, passar ju bra till dagens fĂ€rgsprakande fredag med Lillasyster 👍 Kopior och original ☺️ ja det dĂ€r med original = att vara lite eljest 😜 vi har en ”svarte man” som Ă€r ett original 😅 det finns nog ingen samma lika nĂ„nstans i vĂ€rlden. Nu Ă€r bara klĂ€derna och hĂ„ret pĂ„ honom svart…
    NĂ„vĂ€l ingen vill vĂ€l vara en kopia ☺️ och Ă€ndĂ„ efterstrĂ€var vi att följa normen đŸ€”đŸ’­
    Ha en fin fredag đŸ€— Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla tycker nog inte den Ă€r lĂ€cker, hĂ€r i blogglandia đŸ€Ł men den sprakar iaf.
      Original/eljest det har vÀl alltid funnits och oftast Àr de stenrika, fast de lever dÄligt. Kloka tankar du har........ Kram!

      Radera