lördag, december 16, 2023

Ängeln i rummet


Gomorron, gomidda, gokväll. En av mina änglar gör mig säll. Den har följt mig på färden. Genom en del av världen. Fast bara från Dalsland till Skaraborg. En ort som har nordens största torg.

Nu är det plusgrader och isen har smält. Ävensom snön. Där slapp kommunen och fastighetsskötarna undan med grusningen. Tyvärr så har en del råkat ut för olika slags benbrott. Det stod i tidningen idag att en kvinna som cyklade hem från jobbet på den värsta halkdagen och utan dubbar, hade ramlat och brutit en höftled.

Jag har cyklat alla årstider med min Karin Monark och där har jag satt på dubbdäck på vintrarna efter en halkolycka jag hade på en isfläck här på området för ca 15 år sen. Karin står numera i källaren, jag cyklar inte längre. Min Sigge elcykel, den har funnit ett annat hem, den kändes för otymplig för mig. Jag rättar mig efter min kropps beskaffenhet, det räckte att falla huvudstupa i en stentrappa utomhus.

Nej, ingen Vasa Orden idag. Sista dagen med antibiotika och nu ska jag väl må lite bättre men är så trött så jag sover nästan stående. Allt går i ultrarapid. Men det här ska jag fixa. Jag ska ta mig till Dalsland i veckan!


Ljus och Kärlek 🙏🏻

24 kommentarer:

  1. Klart som korvspad att Du ska fira jul med familjen ❣️ Du får vila Dig i form så Du orkar ta Dig till Jessica och Sarah ❣️
    Alltför många halkar och bryter sig… många dåligt skötta gåbanor.
    Ha en fin lördag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja här blir så lugnt och skönt. Kan gärna vara lite tråkigt, bara jag blir bra. Och det blir jag.
      Kram!

      Radera
  2. Vilken vacker ängel som har följt dig under resans gång.
    Här har halkbekämpningen och snöröjningen varit snudd på obefintlig kan jag säga så på så vis är det skönt att vi har barmark igen.
    Nu får du unna dig ordentligt med vila för självklart ska du fira med den lilla familjen <3

    Kram och god lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja, och jag har en ännu vackrare, som jag kommer att visa upp inom en snar tid.
      Jo, jag vilar mig i form. Det är bara jag här och barnen har jag kontakt med.
      Kram!

      Radera
  3. Här försvann halkan igår, var näst intill ett självskadebeteende att bege sig ut ett par av dagarna där, ett under att kidzen inte bröt benen av sig på skolgården, hujeda mej.

    Jättefin ängel Gerd, ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halkan borta här idag. Tack och lov.

      Radera
  4. Änglahuvudet är bekant, men min ängel har en annan klänning. Hela min lägenhet är invaderad av änglar nu till jul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Änglar är så vackra och jag tror på dem 🧚‍♀️
      Kram

      Radera
  5. LillaSyster2023-12-16 20:54

    Har tagit bra på snön idag men ff isgata på vår garageuppfart men det regnar nog bort imorgon. Trevlig resa!

    SvaraRadera
  6. Vacker ängel som har följt med i ditt liv och fortfarande får. Änglar gillar jag ,-)
    Här har vi nu så isigt, bra att snön hos er töar bort, sen kommer säkert ny snö, men halka tycker jag inte om, ajdå ja vinterhjul på cykel behövs, klokt av dig att köpa en ny men den får vänta till bättre cykeltider. Det var en stentrappa du ramlade i, fy så otäckt! Lätt hänt men så farligt.
    Du får krya på dig, inte att leka med en lunginflammation, bra att sova o vila. Dalsland kommer att bli rena medicinen det också. Jättekul! Krya! och hoppas du får en härlig julvecka, tänk snart julafton!?
    KRAM från mig Primrose -)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag vilar mig i form, blir inte många knop gjorda. Men ska nog kunna resa iväg på torsdag, hoppas jag.
      Kram!

      Radera
  7. Mycket vacker ängel <3
    Och vi får lite regn här också två dar men vi har så pass mycket snö att det nog inte försvinner, då vi har -4 till -11 på nätterna fryser det på och ev. nederbörd blir då mera snö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen snö alls här för tillfället, men den kommer tillbaka. Får nog ut och handla i morgon, då det är regnuppehåll.
      Kram!

      Radera
  8. Så mycket bättre! Favoritprogram
    Hoppas och tror att du blir väl omhändertagen i Dalsland.
    Jobbigt när man inte kan göra sådant man har fixat i det längsta. Kram ! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir så bra när jag väl har kommit iväg.
      Tack och kram!

      Radera
  9. Skönt att du nu är inne i slutfasen med antibiotika . Och visst tär infektionen på kroppen.
    Hoppas resan till Dalsland inte blir på påfrestande men ett par dagar till nu i vila kan ge dig mer kraft .
    lla detta med att det sandas så dåligt för snön tycker jag om. Tycker i Stockholm att man skött det bra i vårt område men visst är det förrädiskt med isfläckar ,
    Fin ängel och roligt att den har hängt med i några år och att ni har fina minnen tillsammans,
    Varm kram från ett skönt, soligt och garanterat halkfritt Teneriffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ditte! Tack för kommentar! Det tar evigheter för mig att komma ifatt.
      Jag hade gärna varit på Teneriffa nu denna årstiden, men det är klart, jag ska ju fira jul med barn och barnbarn först.
      Varm kram!

      Radera
  10. Go mitt på dan 🤗 nu rasslar dagarna i väg i en faslig fart och det är inte långt kvar till julfirandet.
    Inte vet 🤷‍♀️ men proviva kan ju vara ett tillskott så här efter antibiotika kuren… men jag tror nej vet att Du kan själv så jag kommer inte med pekpinnar och goda råd 😜
    Ha en fin måndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag dricker Proviva sen åratal. Det är som min juice.
      Kram

      Radera
  11. Go mitt på dan 🤗 jag hoppas allt är så bra som möjligt denna tisdag.
    Jag har blivit utloggad från Instagram och kommer inte in då lösenord är fel liksom mejladress 😓
    Vet inte om jag blivit kapad?
    Nåväl nu vet Du att även om jag är tyst och osynlig så finns jag 😅 kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Genomfrusen, precis hemkommen.
      Har du prövat att starta om mobilen? Kram 🎀

      Radera