söndag, december 24, 2023

Julens härligheter

Några rader och hälsningar från min jul i Ed i Dalsland 2023.

Torsdagens goda middag blev fläsk och löksås, potatis!

Fredag, där blev det fin köttgryta, tillsammans även med barnbarnen William och Elin, komna från Göteborg och Karlstad. Och så barnbarnens farmor Anita.

Lördagens läckerheter bestod av helstekt kalkon. Såklart jag mosade potatisen med den goda såsen, en får inte vara fin i kanten.

Upp amaryllis!

Julafton idag och då blir vi sex personer runt julbordet. Så mysigt 🎀 och imorgon drar jag iväg på nya äventyr 🧑‍🎄🌟

Ljus och Kärlek 🙏

10 kommentarer:

  1. God jul till er alla <3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Smaskens till sista slicken 😋 här äter Elin hemgjord gräddsås med sked om hon får chansen ☺️ vilket hon självklart får.
    Härliga dagar hos Din äldsta dotter och hennes familj ❣️
    Jag hoppas julafton fortsätter så bra som möjligt ❣️
    Vi var ner till min mor med julklappar och blev bjudna på julfika ☕️ men hon ville icke följa med oss hem.
    Hos henne var det som vilken vardag som helst… ingen goare mat eller något litet gott.
    Men hennes val.
    Nu ska vi njuta av vår kalkonmiddag och sedan julklappsöppning.
    God jul kram åsa

    SvaraRadera
  3. God Jul Så fint att läsa att ditt besök i Ed blev så trivsamt. Och att äta gott och laga mat tillsammans är ju en härlig gemenskap.
    Önskar dig fina fortsatta äventyr.
    ( Gick inte idag att kommentera via min laptop)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, blir ju hungrig här t.o.m trots att jag just satt tänderna i en skinkmacka. :)

    Ha nu en fin fortsättning på din vistelse och din fortsatta färd.

    SvaraRadera
  5. Tydligen går det inte att kommentera här hos Dig just nu, detta är mitt tredje försök.. ha det toppenbra kram åsa

    SvaraRadera
  6. Go eftermiddag ❣️ lämnar en mellandagskram 🤗 åsa

    SvaraRadera
  7. Jo yes åter igen svårt att kommentera… På tomten 🎅 VA‼️ tänkte jag… det tog en stund innan bilden laddades upp 😅
    Härliga dagar med nära och kära fyller Ditt batteri till bredden och ger Dig energi att fortsätta glädjas åt livet även när Du återvänt hem ❣️
    Go mat och gott sällskap ❣️❣️
    Finfina vovvar❤️
    Vars bor grisarna när det är vinter, eller är de uppätna?
    Ha en fortsatt skön vistelse hos Sarah med familj kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tsck Åsa. Fint här. Grisarna har både hage och uthus, de lever alla tre.
      Kram!

      Radera
  8. En sådan fin gran med rosetterna! Och ängeln i fönstret är fin <3

    SvaraRadera