torsdag, december 21, 2023

God Jul 🎅🌟

Nu tuffar jag snart ivÀg till en av tvÄ kÀnda orter för att fira jul och nyÄr. SÄ hÀr kommer hÀlsningar frÄn Lischöping!

En tomte hos tandlÀkaren. MÄnne granen Àr gjord av tandtrÄd?

StÀngda luckor pÄ en vanlig vardag.

Ett hjĂ€rta pĂ„ taket? 💖

Den hÀr resan som jag ska göra idag, den gjorde jag redan i natt, i drömmarnas vÀrld. Och den var inte lÀtt. Jag reste runt halva jordklotet med en kattunge i famnen. Naturligtvis skulle jag göra en massa byten mellan flyg, buss och tÄg och sÄ hÄlla reda pÄ denne katten, som bara ville rymma. Till hjÀlp fick jag till slut ett halsband och en sele, men en katt Àr ju ocksÄ en utbrytarkung, sÄ den smet förstÄs, men blev infÄngad gÄng pÄ gÄng. Till slut hittade jag en korg och en handduk att ha katten i. Jag kom sÄ lÄngt som till BorÄs, sen vaknade jag.
 
Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»đŸ’–

20 kommentarer:

  1. LillaSyster2023-12-21 08:31

    Lika bra att du tar med dig en transportbur idag.... Kanske drömmen Àr sann? Du trevlig resa och en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Nej, inga katter dit jag kommer, dĂ€r finns hundar đŸ€—

      Radera
  2. Önskar dig en riktigt God Jul samt en riktigt bra resa till nĂ€ra och kĂ€ra!

    Kram och ha det gott <3

    SvaraRadera
  3. SpÀnnande dröm :)
    Önskar dig en en riktigt GOD JUL!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skrattar nÀr jag lÀser om din dröm.
    Tack för senast.
    God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sjĂ€lv! Det mĂ„ste vara Åsas katter som spökade i drömmen, haha, de Ă€r ju sĂ„ gulliga.
      God Jul!

      Radera
  5. Hahaha! Det var en strapatsrik resa. Hoppas det gÄr lugnare till i verkligheten. Kram

    SvaraRadera
  6. HĂ€rlig dröm đŸ˜» ja tĂ€nk om Du kommer hem med en kattunge đŸ± vem vet vad tomten har med sig i sĂ€cken đŸ€”đŸ’­
    Ha ett fint julfirande med nĂ€ra och kĂ€ra ❣️
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
  7. Hoppas resan idag blir enklare Àn i din dröm! Ha ett hÀrligt julfirande!! God Jul önskar Susjos

    SvaraRadera
  8. Vilken rolig dröm. Har sÄ svÄrt att fÄnga mina. Vet att jag var ute med skidor!!! i natt. NÄgon i nÀrheten spydde. ( Det har gÄtt magsjuka i skolan...och dÄ kÀnner man efter..)
    God Jul!//Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. Ha en trevlig resa och en riktigt God Jul!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Passar pÄ att önska dig en bra resa och att du och de dina fÄr en fin julhelg tillsammans.
    Varm kram

    SvaraRadera
  11. God jul till dig med, ha det sĂ„ trevligt! Även om det blir utan katt.

    SvaraRadera
  12. Ha en riktigt god jul nu. 🎅đŸŒČ🎅

    Ha det bÀst.

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År! Även sĂ„ fĂ„r du ha en trevlig resa :) Kram

    SvaraRadera
  14. Vill du ha lite snö till jul? Jag kan skicka ;-)

    SvaraRadera
  15. Vilken dröm! 😀 Önskar en fin jul!

    SvaraRadera
  16. En riktigt God Jul till Dig och de Dina, nu hoppas jag Du blir bortskĂ€md och ompysslad ❣️
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera