tisdag, december 12, 2023

Träd fram!

Det ser ut som en trist novemberdag men det var faktiskt igår den 11 december i Skövde. Jag var på två läkarbesök och fick OK-stämpel.

Axelprotesen funkar perfekt, även om armen är stel men värken har krupit upp från tummen långt upp i överarmen, så där kan det ske en viss förbättring med tiden. Det är nerver som kom i kläm vid olycksfallet. Tacksam över att ha fått protesen, för annars hade armen varit ett vrak, jag var så sönderkrossad, sa läkaren.

De här söta hundkorten fick jag av Sarah för längesen att användas till Glad Måndag. Men jag tänkte att jag förgyller den här tisdagen i stället.

Jag har en konstlad bloggpaus. När orden vill ut, så kommer de ut, utan vare sig teman eller länkar. Inga mer glad måndag, trees on tuesday, onsdagsmix, tråktorsdag, sprakande fredag, bokmärkeslördag eller skyltsöndag.

Det är alltså hund som tittar på hundprogram! Rätt så kul.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

21 kommentarer:

  1. Jag gillar din dubbelbottnade rubrik. Är som du vet väldigt förtjust i att leka med ord. Så skönt att det ändå går framåt med din axel, men oj, vad det har varit drygt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att leka med ord?!?
      Nu ska väl livet börja se lite ljusare ut.
      Kram!

      Radera
  2. Absolut ska vi vara tacksamma för den vård vi faktiskt får ☺️ Skönt om det blir mindre värk… får Du värktabletter eller funkar det okey ändå?
    Även här tittar både hund & katt på tv, de väljer helst djurprogram 🦒 🐘
    Gillar Din bild från igår… de vita som ser ut som rymdfarkoster är det moln eller lampor?
    Att blogga är frivilligt och MSN väljer själv vilken sorts inlägg man känner för att göra.
    Ingen har rätt att kritisera eller kränka någon på grund av hurdan blogginlägg man gör.
    Jag kollar Musikhjälpen, dricker te och klappar en katt eller två… Lykke börjar i princip att kurra bara man tittar på henne.
    J mår skit, så påss dålig är han att han ringde efter sin bror som fixade en provisorisk bil åt mig… nu kan jag ta med Teddy och gå inne på samhället om jag känner för det i samband med att jag handlar.
    Ha en fortsatt fin tisdag kram ❣️åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vita som du ser på första bilden är inomhuslampor på sjukhuset. Pikant, tyckte jag.
      Jag har också kollat på Musikhjälpen, fast utan te.
      Du har så rätt, jag har varit ute för kritik flera gånger pga min bloggs innehåll, trist.
      Bra att du fått låna en bil när nu läget är som det är.
      Kram ❣

      Radera
  3. Kul att höra från dig. Så bra att du dyker upp när du känner för det, med vad du vill. Kul med hundbild som tittar på hund på TV ,-) Och den andra söta glad hunden ,-) Så skönt att få OK, mycket värt det!
    Men att hela axeln blev så söndertrasad, sorgligt. Var det i den grötiga mönstret på trappen hemma, eller nåt annat ställe, din trapp hemma skulle ha markerad färg på varje trappsteg ! Tur protesen fungerar.
    Ha det nu så fint, hoppas snön får ligga kvar och ingen halka. Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föll handlöst framlänges ner på en vass ytter källartrappa av sten. Kunde knappast ha varit sämre utgångsläge. Det sa bara krasch och aj, vilken smärta! Men det är förgången tid, nu siktar jag framåt och vill undvika fallskador.
      Det är ishalt ute, hoppas jag kommer ut med mina sopor i morgon.
      Kram och tack!

      Radera
  4. Jag tycker det låter som ett bra förhållningssätt till bloggen.
    Så skönt att båda läkarbesöken gick bra och att du fick två OK-stämplar. Sedan är det knepigt med nerver och de kan ställa till det. Det är i alla fall skönt att du märker en förbättring. Min mamma blev väl aldrig helt återställd när det gällde hur hon kunde lyfta armen och en viss smärta kvarstod även om den blev bättre. För henne fanns inget alternativ heller för axeln var helt förstörd. Då är man ändå tacksam för det som går att göra.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan lyfta armen till örat, tror att det stannar därvid. En axel är besvärlig även om op är väldigt lyckad så blir jag inte helt återställd, men det är bara att utgå från att detta är normalläge.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  5. Ett år av kamp men du är en kämpe Gerd! Du håller humöret och är tacksam för att det har gått åt rätt håll. Är glad för din skulle. Ljus och kärlek även till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är roligt att du skriver det. En finsk god vän sa igår att jag har finsk sisu. Jaha. Barnen säger att jag är enveten.
      Kram!

      Radera
  6. LillaSyster2023-12-13 10:02

    Det är din blogg! Du bloggar när du vill och om vad du vill =) Med eller utan teman! Blir glad när du skriver och skönt att du fått ok, även om det ff finns saker att förbättra för din hälsa! Ha en fin Luciadag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns väldigt skönt när jag kommit till mitt beslut att ta det lugnt med bloggen och inte jaga kommentarer och länkar bara för att hålla teman vid liv.
      Tack tack kram!

      Radera
  7. Go morgon sitter här med kaffe och ser ICAs Lucia reklamfilm och har kissmissarna i knät.
    Det är en himla tur Du har kämparvilja och vi får vara tacksam för den svenska sjukvården ❣️
    Idag onsdag och en dag närmare julfirandet… hur mår Du idag, känns det bättre?
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gomedda! Jag sitter här och peppar mig själv att våga gå ut och slänga sopor utan att vara som Bambi på isgatan. Jo, jag ska ta på icebugs. Själva lunginflammationen går åt rätt håll, men jag är så trött och lite illamående. Slitsamt att äta antibiotika så länge. Men jag är glad ändå 🤗tack och kram.
      Nu skulle jag ha haft en gullekatt. Tror jag väljer Karma faktiskt.

      Radera
    2. Lite svårt att lämna henne hos Dig en stund… att sitta med kissmissarna i knät är väldans rogivande 😻
      Du får gå försiktigt. Problemet är ju bara att går man för försiktigt och spänner sig är det lätt att halka och ramla.
      Hur har Du det med balansen?
      Nu ska jag ta mig ut med Frost innan det är totalt mörkt.
      Sköt om Dig ❣️ åsa

      Radera
  8. Oh, vad mycket du råkat ut för💜.
    Skönt att protesen funkar.
    Bra att du dyker upp när du känner för det.
    Lycka till med allt och stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt, jag som aldrig annars är sjuk, men så har det blivit.
      Tack och kramar!

      Radera
  9. Skulle Du ha varit med och sjungit i Din kör ikväll? Så trist att Du missar det på grund av sjukdom 🦠 kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle ha övat med In Chorus. Däremot så hade allt varit normalt så hade jag haft konsert ikväll med Gospelkören, men där är problem att ta sig dit, ingen kan köra mig.
      Mycket jag missar nu, men så är det, vill bli frisk nu. Kram!

      Radera
  10. Go mitt på dan 🤗 så trist att Du inte får nån skjuts och taxi är ju jäkligt dyrt tyvärr.
    Men förhoppningsvis ska det komma bättre tider här framöver ❣️ ha en så bra torsdag Du kan och ikväll är det väl Gör om mig 😄 kram åsa

    SvaraRadera