lördag, december 09, 2023

Ny antibiotika

En frusen stenkatt får utmärka min blogg idag. Den är gammal, den katten. Jag tror jag köpte den på en marknad i Nössemark i Dalsland på den tiden som jag bodde där, jag tippar att den är 30 år.

På denna jourcentral Ågården var jag för en vecka sen med ett crp på 170 (ska vara under 5).

På Guldvingen var jag både i tisdags och igår. På tisdagen hade crp gått ner till 61 men igår stigit till 100 igen och feber såklart. Jag tror att jag har klippkort nu till jourerna i stan men är tacksam över att jag slipper åka till akuten i Skövde 5 mil bort.

Det blev byte av antibiotika så nu får jag se vad som händer.

Konst på väggarna.

En väninna var och handlade lite läskande mat till mig idag, såsom frukt och grönt, juicer, yoghurt, färskt bröd.

Idag fyller Sarah 43 år och hon firar ihop med sin syster och systerdotter idag. Systern har även namnsdag, Anna och det har jag med och min mamma. 

Nu gäller det att bli frisk till jul.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. Jag ska be för att du blir frisk. Så himla fin stenkatt! Vill minnas att någon jag kände som barn hade en liknande.

    SvaraRadera
  2. LillaSyster2023-12-09 16:51

    Grattis på namnsdagen! Håller tummarna för att det är en dunderkur du fått nu! Krya på dig kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en kur med ett bredare spektra. Det finns tydligen olika sorters lunginflammation.
      Tack, LillaSyster

      Radera
  3. Grattis på namnsdagen. Måtte denna antibiotikan hjälpa dig nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen.
      Tack och kram till dig Gunnel

      Radera
  4. Grattis Gerd på Anna-dagen! Krya på dig , hoppas meducinen hjälper. Nu ska meducinen ner ...eller hur det nu låter i sången. Kram, Ljus och kärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!
      Lite socker i botten, så går meducinen ner ♪♫
      Kram!

      Radera
  5. Hoppas att den nya antibiotika hjälper och att du snart mår bättre.
    Ha en fin andra advent!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror den börjar hjälpa lite. Men det tar tid.
      Tack och kram!

      Radera
  6. Grattis på namnsdagen så här en dag i efterskott och grattis till dottern!
    Vilken otur att den första kuren inte hjälpte. Hoppas denna antibiotika har bättre effekt nu.

    Varma kryapåkramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får verkligen hoppas denna kuren hjälper. Det finns tydligen olika sorters lunginflammation.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Krya på dig!
    Lunginflammation är inte att leka med och hoppas att antibiotikan hjälper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nej det är segt. Snart sjuk i 2v och nu vill jag bara bli bra.

      Radera
  8. Oj, så trist! Önskar dig nu god bättring och att den nya antibiotikan har effekt. Stort grattis till Sara och till Annorna. (Dock lite sent)
    Varma och soliga hälsningar från Teneriffa och +25.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag verkar det som om antibiotikan biter.
      Åh, så gott ni har det.
      Kram!

      Radera
  9. Nu hoppas jag Du tar Dig upp på bättringsvägen krya på kram ❣️åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett trappsteg upp, tackar! Ja. Kram!

      Radera