fredag, december 08, 2023

Stugsittare


Så har det då gått tre dagar sen mitt födelsedagsinlägg. Efter mycket funderande så bestämde jag mig för en hämtpizza med bl.a. fläskfilé. Gottigotti.

I torsdags åt jag den här enportionsrätten med falafel. Jättegod och lagom stark.

Här jobbar plogtraktor mest varenda dag. Det har kommit en del snö.

Igår kväll, ett tänt ljus i mörkret.

Jag har varit stugsittare och avbokat allt kul sen den 29 november. Antibiotikan är slut idag och jag mår inte alls bra. Så jag har tagit kontakt med VC, så får jag se hur det blir med detta. Allt jag skriver är som min dagbok, ingen gnällblogg.

Trevlig fredag med ljus och kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Önskar dej all bättring! Bra att du äter Bra mat iaf. Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Självklart ska Du vara ärlig och skriva hur Du mår. Jag tänker spontant FAAN vilken otur Du har att antibiotikan inte hjälpt. Du borde få må okey nu… hoppas vårdcentralen kan fixa nån dundermedicin. En lunginflammation ska man inte dras med för länge. Krya på kram ❣️ åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så här är det.
      Tack Åsa o kram!

      Radera
  3. Hoppas att du snart mår bättre och kan ta upp alla aktiviteter med körsång och annat som hör den här tiden på året till.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också.
      Tack och kram Ingrid

      Radera
  4. En pizza fungerar ju för det mesta, gott gott.
    Hoppas du snart mår bättre Gerd, absolut.

    Ha nu en fin kväll iallafall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den pizzan var SÅ god. Den bar jag hem under frossa, hujedamej.
      Tack, Micke!

      Radera
  5. En pizza är alltid gott tycker jag och dessutom så är det smidigt att göra det lätt för sig.
    Så tråkigt däremot att du inte mår bra nu när antibiotikakuren är avslutad. Kanske behöver du ta en omgång till för att helt bli av med det. Bra att du kontaktat vårdcentralen igen.
    Nu håller jag en tumme för att du snart mår bättre igen.

    Varma kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den pizzan var smaskens, dock frös jag lite febrigt då jag hämtade den.
      Tack och kram, Znogge!

      Radera
  6. LillaSyster2023-12-08 20:37

    Krya på dig. Skönt med hämtmat då man inte är pigg=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ett bra alternativ.
      Tack, LillaSyster

      Radera
  7. Go morgon min fina vän, jag hoppas Du mår bättre och får en bra dag❣️ kram åsa

    SvaraRadera