tisdag, december 05, 2023

77

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det min egen fö´lsedag, hurra hurra hurra! ♪♫♪♫

Här var jag till Apoteket för att inhandla nödvändig antibiotika i lördags. Jag blev nämligen plötsligt, helt utan förvarning, sjuk inför körövningen i onsdags. Frossa och feber. Fick jätteont under bröstkorgen på natten och kunde inte sova. På fredagskväll åkte jag motvilligt till jouren, hög sänka och feber - och lunginflammation såklart. Utan förkylning eller hosta. Alla roligheter avbokades.

Förra året låg jag på sjukhus denna dag. Men nu siktar jag på att må bättre och orka få upp lite julpynt.

Fotat ur ett fotoalbum. Tio år sen som jag var i Thailand. 35 grader och det var minus 15 när vi åkte från Sverige.

Ja, detta var en glimt från mig i min paus.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

34 kommentarer:

  1. Grattis på din födelsedag och krya på dig önskar Britt-Marie i Mariestad.

    SvaraRadera
  2. 🌷🌷Grattis på din dag!
    Så trist med lunginflammation! Önskar dig snar bättring!
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Men så oturligt att du åkte på lunginflammation. Krya på dig!
    Ja, du i Thailand skulle man vara nu, men dit lär jag nog aldrig komma och egentlige har jag inte så stor längtan dit. Vart som helst som inte har snö och minusgrader duger nästan.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Thailand ville jag inte heller vara just nu. Det var förskräckligt varmt.
      Tack, Ingrid och kram!

      Radera
  4. Grattis fina Du på födelsedagen, hurra hurra 🥳 krya på Dig kram åsa

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen. Lite kul att mitt kalenderinlägg ifdag handlar om att fira. Du får fira stort idag. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt kul att detta sammanföll så!
      Tack Gunnel och kram!

      Radera
  6. Först och främst ett stort grattis på din födelsedag!
    Vilken otur att du åkte på lunginflammation för det tar på krafterna. Bra att du kontaktade läkare så pass snabbt. Nu hoppas jag att du är på benen snart igen. Antibiotika brukar ändå hjälpa ganska så snabbt. Fira får du kanske göra en annan dag.

    Varma kryapåkramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Znogge!
      Jag är krasslig men idag hade det vänt i alla fall. Det tar tid med antibiotika vid denna diagnos.
      Jag köpte mig en pizza, det blev min fest.
      Kram!

      Radera
  7. LillaSyster2023-12-05 17:16

    Grattis på födelsedagen!
    Lunginflammation är inte att leka med, skönt att du fått medikamenter.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, LillaSyster!
      Nej, lunginflammation kan vara rent farlig. Dock har jag vaccat mig för pneumonokocker för två månader sedan.

      Radera
  8. Grattis och krya på! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. Grattis Gerd 🎉
    Hoppas du snart skall må lite bättre.
    KL 😉

    SvaraRadera
  10. Stort grattis! Och sicken tur att jag råkade titta in just idag.
    Trist med lunginflammation men hoppas du nu är betydligt piggare.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte!
      Mår väl lite bättre men långt ifrån piggare. Men det ska bli bättre. Sänkan var lägre än sist.
      Varm kram!

      Radera
  11. Stort grattis! Du ser ut som en liten flicka på Thailand-kortet. Lunginflammation är lurig, kan vara allvarligt även utan symtom, ta hand om dig nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hannele!
      Jo, jag var bara 66 år på det kortet 😀 åren gör mycket.
      Jo, jag är försiktig av mig nu och orkar inget heller.

      Radera
  12. Grattis Gerd, lite försenat!
    Krya på dig på bästa sätt! Ljus och kärlek även till dig!

    SvaraRadera
  13. Grattis i efterskott älskade Gerd, hoppas din födelsedag var fin.

    Ha det bäst även idag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Inget kul men jag tar det lugnt. Kram!

      Radera
  14. En onsdagskram ❣️ Jag hoppas Du mår bättre nu… ha en fin onsdag❣️ /åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, omtänksamma Åsa!
      Det vänder så sakta.
      Onsdagskram❣️

      Radera
  15. Go morgon ❣️ Funderar 🤔 💭 är det något Gör om mig ikväll❓Hur mås det nu… börjar Du känna Dig fit for fight❣️ kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, inget Gör om mig! Det har jag missat.
      Tack, nej inget fit for fight här. Ansträngd.
      Kram❣

      Radera
    2. Så tråkigt att Du inte mår piggelin… krya på kram åsa

      Radera
    3. Inget konstigt egentligen. En kraftig inflammation. Tack.
      Kram!

      Radera