söndag, november 26, 2023

Skyltsöndag 26 november ⛔️

God förmiddag, då checkar jag in på BPs skyltsöndag!

Det är nu sista gånger för mig så jag säger tack och hej. Jag har varit med precis alla söndagar sedan BP tog över Skyltsöndag från Pumita. Alltså alla 446 gångerna, jubileum i sig.

Jag har tappat intresset. Det är inte så att jag har bloggtorka, som jag aviserade om, utan helt enkelt bloggolust och det är inte för att november är grå. Dessutom är vi snart inne i december. 

Min outfit inför lördagskvällens Vasa Orden av Amerika.

Lördagens middag bestod av porterstek, sås, gele, potatisgratäng och sallad.

Det kan hända att jag återkommer i bloggen i andra sammanhang, det vet jag inte idag 😁 men...


Ljus och Kärlek 🙏🏻

46 kommentarer:

  1. Självklart, absolut ska Du göra precis som Du vill❣️
    Olust låter otroligt tråkigt och ledsamt få Blogglandia ska vara en trevlig plats utan mobbing eller bråk.
    Har man inget snällt att säga får man vara tyst… kanske behöver den regeln införas även i sånna här sammanhang.
    Jag kommer att sakna Dig 💕 och hoppas att Du kan finna Dig bekväm igen och i Ditt bloggande och komma tillbaka❣️
    Så finklädd 🤩 och go mat 😋 en rolig kväll ger ny energi och glädje 💕
    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snälla ord, Åsa! Jag läser en del bloggar och sätter nån kommentar ibland. Får se hur allt artar sig. Kram!

      Radera
  2. Ja, detta med att lusten försvinner känner jag absolut igen. Både att skriva själv och att läsa bloggar. Kan absolut förstå dig. Saknar inte heller ämnen att skriva om. Tvärt om. Men det hjälper ju inte lusten. Att blogga ska vara roligt.Har dock några bloggar kvar som jag gärna läser men inte alltid kommenterar.
    Hoppas det blev en trevlig kväll med fina vänner, fart och fläkt, god mat och dryck och annat en kan bli extra glad åt.
    Kommer att sakna dig.
    Varm kram


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att du saknar lusten att skriva, i alla fall just nu. Allt ska vara roligt att lägga tid på. Men jag, som du, har flera aktiviteter, så jag fyller också min tid.
      Varm kram!

      Radera
  3. LillaSyster2023-11-26 12:49

    Tråkigt att du känner bloggolust......jag kommer att sakna dig.
    Men det är alltid rätt att följa sitt hjärta. Ta hand om dig och ha det bäst med vad du nu än tänker att hitta på. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med magkänslan, den brukar jag följa, den brukar kännas rätt. Jag får väl se hur det blir frampå. Tack och kram!

      Radera
  4. Jag vet inte om jag missförstår dig, men jag hoppas bara att det är Skyltsöndag som du hoppar av från och inte bloggandet? Jag skulle sakna dig och dina fina foton.
    Porterstek är det väldigt länge sedan jag åt, men det är ju så gott. Din tallrik ser riktigt läcker ut och läcker ser du också ut i din fina outfit!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skyltsöndag som jag hoppat av i första hand. Får se hur det blir med resten. I alla fall paus just nu.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Liksom Ingrid blir jag lite fundersam. Först lät det som om det var sista gången med skyltsöndag men sedan lät det också som ett slut för bloggandet. Är det så kommer jag definitivt att sakna dig och dina inlägg. Sedan är jag medveten om att det är ditt beslut och att det ska kännas roligt och bra. Ger bloggen olust så är det dags för en en paus eller ett avslut.

    Vilken god mat ni fick och vilken fin bild på dig och din outfit.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se svaret till Ingrid.
      Jag funderar vidare, som sagt, men läser lite bloggar ibland och så.
      Tack och kram!

      Radera
  6. Känner igen mig, hela 2023 har varit ett år då bloggen inte varit fokus för mig. Antar att livet varit i vägen
    Får se om 2025 ändrar den saken för egentligen älskar jag de skrivna orden. Dessutom är det fint att läsa om vad alla ni sysslar med om dagarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet skiftar och går i sina egna labyrinter.
      Må väl!

      Radera
  7. Att blogga kan aldrig vara en plikt. Alltså bloggar man om man har lust. Annars inte. Du är stor nog att bestämma själv! Vilket inte hindrar att jag tycker att det är tråkigt att skaran decimeras undan för undan. Fast kanske dyker du upp igen om lusten faller på???? Det vore trevligt i så fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror jag är vuxen att ta egna beslut 🤗 Jag får se, jag vilar ett tag till.
      Tack!

      Radera
  8. Klart du ska göra som du vill. Man känner sig själv bäst. Hoppas du hittar tillbaka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jag vilar från skrivpennan ett tag till.

      Radera
  9. Ja, då vill jag börja med att tacka dig så jättemycket att du har skyltat hela 446 gånger och varit med från första början. Imponerande:-) Tror att du och Susjos är dom enda som har hängt med från början, och det är ju över 8(!!!) år sedan. Hoppas att du hade lika roligt att vandra runt alla bloggars skyltrundor som jag har haft.

    Sedan tycker jag också att det är väldigt synd att du slutar blogga, men du är ju inte ensam om att ha "tappat" lusten och intresset "att umgås" i Blogglandia. Just bloggare som har hängt med ett tag i Blogglandia har hoppat av. Du och Ditte är två av dom.

    Men du slutar i alla fall med fanan i topp som man säger. Du skyltar med en väldigt snygg outfit och (äntligen) en riktigt proffsigt upplagd tallrik. Porterstek - guuuu så gott:-)

    Gör nu hur f*n du vill och njut av livet så gott du kan. Hoppas blogglusten kommer tillbaka. Du vet ju var vi finns!

    Tusen tack för dagens skyltning, länken och ditt bloggsällskap sedan över 14 år:-) Ha det så bra!

    SvaraRadera
  10. Tittar in och lämnar en Glad Måndags kram 🤗
    Ha en fin måndag kram åsa

    SvaraRadera
  11. Tack för trevligt sällskap i skyltarnas värld. Lev väl och ljus och kärlek till dig också!

    SvaraRadera
  12. Så tjusig du är! Synd om du slutar blogga tycker jag, men jag förstår dig att det inte alltid är så kul att skriva. Du ångrar dig kanske senare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tittar in, det var sååå roligt att få en kommentar från dig! Jag får se hur jag gör här. Kram

      Radera
  13. Jag önskar dig allt gott! Om jag förstått det rätt tar du en paus, för att kanske återkomma. Kreativ,-) alltid nåt att berätta förmedla, fina bilder! Roligt att ha fått följa dig! Tack för fina kommentarer hos mig ,-)
    Själv kommer jag inte in på min hemsida!! Så jag kan inte blogga. Datorn kraschade, den var gammal. Men så mycket krångel. Har nu en ny! Men det hjälper ju inte mig just nu. Nu vill jag blogga! Ha det nu så gott, Lycka till med allt! Varm Kram från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olika saker händer i ens liv. Det går upp och det går ner. Lust och olust. Men ibland så behövs eftertanken.
      Tack snälla och kram!

      Radera
  14. Viktigt att göra som man vill!

    SvaraRadera
  15. Tittar alltid in och kollar ifall lusten fallit på… idag är det i alla fall torsdag 😅 inte alltid det plötsligt blir två torsdagar samma vecka 😜
    Ha en fin fortsättning på denna dag ❣️
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, snälla du! Idag har jag varit på röntgen i Falköping, så lite trötter efter lång resa.
      Nu tar vi kvällen, kram!

      Radera
  16. Ja, du har hängt med på Skyltsöndag länge.
    Det verkar som lördagskvällen blev bra. Så fin du är och vilken god mat.
    Det ska vara roligt att blogga, inte ett tvång. Hoppas dock att ha dig kvar.
    Stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, det ska va roligt att blogga! Jag får se när jag får lust. Stor kram och vi hörs på annat sätt.

      Radera
  17. Fredagskramen❣️ /åsa

    SvaraRadera
  18. Lördagskram❣️ /åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, den behövde jag 🤗kram❤️

      Radera
  19. 1a advent 🕯️ första ljuset tänt ❣️ ha en fin söndag så bra det nu går efter rådande omständigheter 🤗 Söndagskram /åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Åsa!
      Jag får ta mig i kragen och gå ner i källaren och hämta upp adventsljusstakar!
      Söndagskram❣️

      Radera
  20. 446 söndagar är ju en milstolpe, bra jobbat verkligen.
    Porterstek med tillbehören där låter och ser riktigt gott ut. :)

    Ha det nu så jättefint och tack för alla 446 söndagar och övriga blogginlägg.

    Lycka till med allt och en stor kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Micke. Kanske kommer ett vanligt litet inlägg snart, kanske. Just nu ligger jag i lunginflammation, inget kul. Kram!

      Radera
  21. Tittar in och önskar dig en fin adventskväll!

    Kram <3

    SvaraRadera
  22. Det var en toppenslutkläm på inlägget - vi gör hur vi vill :-)
    Jag har haft supermycket jobb o knappt hunnit titta in hos mina bloggvänner, men ser ofta dina inlägg via FB. Och så spelar vi ju WF. Så du finns in mina tankar ofta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vet. Jag har inte hunnit/orkat besöka alla bloggvänner varje dag heller. Men visst, du och jag har ju kontakt!
      Just nu är jag sjuk, lunginflammation sen i onsdags.
      Kram!

      Radera
  23. Måndagskram och krya på kram ❣️/åsa

    SvaraRadera