måndag, januari 08, 2024

Dals Ed levererar!

God och glad måndag på er alla i dimman! 
Som jag lovade igår, så visar jag idag upp helt underbara foton, tagna av äldsta dottern i Ed i Dalsland. Detta hände sig i lördags i 24 grader minus.

Fotona fick jag låna och de är självklart copyright © JessicaSvensson.

Utsikt över Stora Lee, så vackert! Här i Dals Eds kommun bodde jag och jobbade i ca 19 år.

De sista fotona är tagna från småbåtshamnen.
Dalsland är fantastiskt vackert, ett Sverige i miniatyr. Så många goda minnen bär jag med mig plus att en fjärdedel av min familj bor här.

Kanske har jag en och annan bild kvar som jag visar vid nästa tillfälle!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

26 kommentarer:

  1. Så vackra vinterbilder du delar med dig av. När vintern ser ut så är den som bäst.

    Önskar en glad måndag nu!

    SvaraRadera
  2. LillaSyster2024-01-08 12:51

    Oj, frostiga vintervykortsbilder. Verkligen vackert, men så tacksam att jag slapp känna kylan på riktigt. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackert, men jag föredrar också värmen!

      Radera
  3. Jättefina vykortsbilder Jessica är duktig fotograf 🤩
    Jag måste erkänna att jag inte har en aning om vars Dals Ed ligger… får googla 😅
    Ha en fin måndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja. Inte så lätt att veta alla bygder i söder. Men nära norska gränsen är det.
      Kram till dig!

      Radera
  4. Så vackra vinterbilder. Hon är en duktig fotograf din dotter!
    Glad måndag!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är hon.
      Dalsland är speciellt vackert.
      Kram!

      Radera
  5. Vykortsvackra bilder från en vacker trakt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska foton, wow!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vinter är vackert, när den ser ut så där!
    Ljus och kärlek!

    SvaraRadera
  8. Verkligen fina bilder från ett vackert vinterlandskap .
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder dottern fotat. Jag hade turen att kunna utforska området i Dalsland och vägarna under jobbresor i området Åmål - Bengtsfors - Ed under ett antal år. Det blev långa dagsresor från Borås när man skulle uppåt dessa trakter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen till min blogg!
      Kul att du rest en del i Dalsland och i mina "kvarter" några år bakåt i tiden. Jag har en äldste son som bor i området Borås sen många år.
      När jag bodde i Ed åkte jag på kurs till Borås och visst var det långt. Himla långt!

      Radera
  10. Fantastiska vinterbilder! Wau!

    SvaraRadera