onsdag, januari 10, 2024

Återblick Julafton 2023

Jag fick ju aldrig bloggat om julaftonens mat och dryck nu härförliden. Det var så mycket annat med Kalle Anka och julklappsöppningar som tryckte på, bara trevligheter.

Mitt december var på sätt och vis inställt och min adventstid började först den andra advent. Pga lunginflammationen orkade jag inte gå ner i källaren och hämta upp sakerna i tid. Så allt har varit upp och ned och fram och tillbaka.

Men här var den goda maten uppå faten i Ed.

En del av jultallriken med julöl till och så "den lille snaspen". Här var det kallskurna.

Igår tog jag bussen ner på stan till Doktor 24 och fick min spruta nr 2 av bältrosvaccinet, så nu lär jag vara skyddad för lång tid. Tyvärr är det jättedyrt, men jag vill verkligen inte bli drabbad.

Ljus och Kärlek till mina medvandrare 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Go morgon 😅 eller go mitt på eftermiddagen kanske hag borde skriva 😜
    Go mat och gott sällskap är guld värd ❣️
    Vaccination som man måste bekosta själv oavsett anledning är snordyrt 😶
    Ha en fortsatt fin onsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaccinationer har de vett på att ta betalt för, de som inte ingår i gratisskydd. Japp, jag funderade länge, men kom fram till att bältros vill jag inte ha, kosta vad det kosta vill.
      Kram!

      Radera
  2. LillaSyster2024-01-10 16:30

    Vilken härlig jul du haft =)
    Jag har haft bältros inget man vill ha, så klokt att vaccinera även om det är hutlöst dyrt. Ha en bra liten lördag =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har det varit så!
      Jag är särskilt rädd ifall bältros sätter sig på synen och ögonen alltså. Så därför bl.a. tog jag sprutorna.
      Tack!

      Radera
  3. Vilken bra julhelg som du har haft! Ser att ni inte behövde gå hungriga ;-)
    Klokt av dig att vaccinera dig. Jag funderar faktiskt på det samma...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julhelgen var toppen, så tacksam över den.
      Jag funderade länge över vaccinet och kom fram till att jag inte ville riskera att det satte sig i mina redan ansträngda ögon.
      Kram

      Radera
  4. Du ser verkligen ut att ha haft en härlig jul och så läcker all julmat ser ut.
    Så klokt att du vaccinerar dig mot bältros. Jag har haft bältros, så jag vet vilket helvete det är.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, absolut!
      Bältros kallas ju något som helvetesvärk och det ville jag inte ha.
      Kram!

      Radera
  5. I år blev det ingen julmat för oss, vi avstod att fixa och greja med det. Men visst ser det härligt ut med Jansson och alla andra tillbehör på ert julbord.

    SvaraRadera
  6. Nu kommer jag på besök ,-) Har kikat och läst bakåt!
    Ser att du har haft en härlig jul med familj ,-) Ser inbjudande, gott och mysigt ut ,-) Härliga fyrbenta, den ena har långa ben som är både här o där som vår whippet ,-)) Vilka härliga bilder från Dals ED. Vintern är sagolik. Vi har haft härlig vinter här, så glad. Men vilken jobbig resa hem. Bra att du tog Taxi sista biten ,-) Loket var ju otroligt vackert, konstnärligt! Så kul att du kunde delta i kören efter allt, förstår att lunginflammationen var urjobbig. Så härligt att åka till döttrar med familj. Fin julmusik , som är så vackert bjöd väl kören på. Det är magiskt! ,-)
    Bra att du tar vaccin mot bältros. Ja det vill man ju inte ha. Mannen fick det två gånger, efter det har han vaccinerats sig.
    God fortsättning önskar jag dig!
    Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har du verkligen läst långt tillbaka! Tack för besöket!
      Ja, det blev bra till slut, efter att större delen av slutet november/december försvunnit in i feberdimman.
      Tacksam över att det blev som det blev ändå.
      God fortsättning och kram!

      Radera
  7. Traditionellt och trevligt! Och klart man ska ge tid åt nära och kära, det är inte ett måste att lägga ut bilder på bloggen och FB direkt :-)
    Jag ser mycket av det du gör och skriver via FB och följer nästan bättre där än här, men på helgerna försöker jag läsa, alltid hinner jag inte kommentera. Du är ändå såsom många andra en "gammal" och kär bloggvän för mig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så, min bloggvän sen många år. Jag hinner inte med heller, läser bara ibland.
      Kram!

      Radera